Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har vært sammen med kjæresten i ca ett halvt år nå, og det har blitt mye prat om jul i det siste. De har gitt beskjed om at de kommer til å kjøpe gave til meg, og jeg har selvfølgelig tenkt å gjøre det samme. 

Jeg har en veldig stram økonomi for tiden da jeg ble arbeidsledig for litt siden. Dette er årsaken til at økonomien ikke er noe å skryte av nå. Det er fire personer jeg skal handle gaver til. Er jeg "kjip" om jeg bruker ca. 300 - 350 kr pr. person? Både kjæresten og svigerfamilien vet alt om min situasjon og jeg tror ikke de forventer så mye. 

Noen som har noen innspill?

Takk for kommentarer!

- ts

Anonymkode: 85703...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i summen og gå for noe du tror de vil ha. Altså, du kan jo ikke bruke mer penger enn hva du har, men jeg syns det blir feil å sette en pris på gaven først istedenfor å finne ut hva man skal gi. Om gaven koster max av hva du kan bruke eller om den koster 50 kroner spiller vel liten rolle 

Skrevet

Det er en kjempefin sum :) 

Skrevet

ja, helt fint det

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Har vært sammen med kjæresten i ca ett halvt år nå, og det har blitt mye prat om jul i det siste. De har gitt beskjed om at de kommer til å kjøpe gave til meg, og jeg har selvfølgelig tenkt å gjøre det samme. 

Jeg har en veldig stram økonomi for tiden da jeg ble arbeidsledig for litt siden. Dette er årsaken til at økonomien ikke er noe å skryte av nå. Det er fire personer jeg skal handle gaver til. Er jeg "kjip" om jeg bruker ca. 300 - 350 kr pr. person? Både kjæresten og svigerfamilien vet alt om min situasjon og jeg tror ikke de forventer så mye. 

Noen som har noen innspill?

Takk for kommentarer!

- ts

Overhode ikke kjip. Jeg synes pris har lite å si når det kommer til gaver, og setter ofte mer pris på billige hjemmelagde gaver laget med omtanke! 

Vil du ha noen tips til billige hjemmelagde koselige julegaver kan jeg feks anbefale: 

Hjemmestrikket ullsokker 

Spasett med bodybutter, kroppsskrubb, leppeskrubb  og leppepomade, alt hjemmelaget. 

Små gourmetsett med feks pepperkakekarameller, pepperkakesirup og pepperkakegranola. 

Uansett så er moralen, pris har lite å si så lenge intensjonen er god! 

Skrevet

Synes det var dyre gaver jeg! Barnet mitt får for ca 5-600. Søsken for ca 200, foreldre ca 100. Venner 50-100, spørs hva jeg finner, oftest en vinflaske. 

Har ikke god råd, men koser meg med å finne gaver jeg tror den enkelte liker :) 

Anonymkode: 16103...58b

• Liker 2
Skrevet

I min familie handler jula om at vi er sammen, og hygger oss. Koselig med gaver, men vi sitter ikke å snakker så mye om pris o.l. Hvis det er noen som ønsker seg noe dyrt går vi flere sammen, og spleiser, og vi er heller ikke så nøye om alle ha lagt i nøyaktig sum. Du har mulighet til å kjøpe eller lage mye for den summen der. Bare ikke skam deg i jula fordi du ikke har mye penger osv. Det er ikke det som er viktig uansett.

Anonymkode: 7b356...94f

Skrevet

Synes det er unødvendig sløsing å kjøpe gaver til noen man har kjent såpass kort tid. Dersom du er invitert i selskap til dem kan du ta med en tulipanbukett eller noe sjokolade. 

Anonymkode: adbe8...d58

• Liker 1
Skrevet

Tusen tak til alle dere som har svart og kommet med innspill :) 

Jeg er selvfølgelig enig med dere som påpeker at det ikke er summen som er viktig men tanken. Bakgrunnen for at jeg var så konkret på sum er fordi jeg er vant til at det gjøres på den måten i min familie / slekt. Da er det ingen som "overshopper" og man vet hva de andre forholder seg til. Det har blitt gjort slik i alle år i min slekt, så det er det jeg er vant til :fnise: Samtidig er jeg glad for at så mange synes det er et greit nivå. Det er jo selvfølgelig ingenting i veien for å bruke mindre om man finner en matchende gave til personen som koster mindre. Jeg er jo interessert i å spare penger der jeg kan. Jeg synes bare det er litt greit å ha et budsjett å forholde seg til slik at man ikke sporer av :) 

Ser også det ble kommentert at jeg kanskje ikke har kjent dem lenge nok til å kjøpe gaver til dem. For meg ville ikke det blitt riktig. Årsaken til dette er at jeg har kommet veldig nær dem, og alle i den familien / slekten stiller alltid opp for hverandre dersom noen trenger noe. De er kjempeflotte mennesker som virkelig fortjener å få en oppmerksom selv om jeg kanskje ikke har kjent dem i årevis. 

- ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...