AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Det er slik at en i familien har delt hundrevis av bilder av ett barn på knapt 1 år, flere av de passer seg ikke på fb. Hvordan ta dette opp på en grei måte? Var ikke klar over hvor ekstremt mye som var lagt ut og vil helst ha mesteparten fjernet! Anonymkode: a00a6...a92 1
Sirah Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg syntes bilder av barn i sosiale medier er en forferdelig uting. For det første er dette eksponering av et menneske som ikke har fått avgjøre dette selv og for det andre finnes det en million tullinger der ute som kan misbruke bildene... Jeg skjønner jo at folk ønsker å vise frem barnet sitt, men da med et bilde fra store anledninger (17.mai, bursdag, første skoledag osv osv osv) og ikke alt det vaset som folk legger ut. Jeg vet ikke hvordan jeg ville grepet dette an. Så en blogg for en tid tilbake angående eksponering av barn i sosiale medier som var veldig fin. Skal se om jeg kan finne den igjen så kan du jo tilfeldigvis dele den på facebook..... 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slik at en i familien har delt hundrevis av bilder av ett barn på knapt 1 år, flere av de passer seg ikke på fb. Hvordan ta dette opp på en grei måte? Var ikke klar over hvor ekstremt mye som var lagt ut og vil helst ha mesteparten fjernet! Anonymkode: a00a6...a92 Er det ditt barn? Tenker på siste setning, så kan det høres ut som om det er ditt barn og det er den andre forelderen som legger ut? I så fall, forsøk via slettmeg.no Anonymkode: 9a133...ab8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slik at en i familien har delt hundrevis av bilder av ett barn på knapt 1 år, flere av de passer seg ikke på fb. Hvordan ta dette opp på en grei måte? Var ikke klar over hvor ekstremt mye som var lagt ut og vil helst ha mesteparten fjernet! Anonymkode: a00a6...a92 Er det ditt barn? Da er det ikke lov å legge ut bilder uten foreldrenes samtykke. Datatilsynet og barneombudet har info om dette. Jeg synes ikke om barn på faceboook, selv om bestemødre viser frem sine stolteste frikkeklær på barnebarnet med eller uten en smiley over anskitet på barnet, så hører ikke barn hjemme på facebook før detselv kan avgjøre at det vil legge bilder ut der. Anonymkode: 232ad...624
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ditt barn? Tenker på siste setning, så kan det høres ut som om det er ditt barn og det er den andre forelderen som legger ut? I så fall, forsøk via slettmeg.no Anonymkode: 9a133...ab8 Ja, det er mitt barn. Nei, det er ikke den andre forelderen. Tenker å prøve å forklare familiemedlemmet først hvor ekstremt det hele faktisk er... Jeg bruker ikke fb så mye selv, og trodde ikke det var så mye som var delt. Tipset om å dele en sak på fb var smart! Flere av bildene er jeg veldig stresset over da de lett kan bli redigert til noe helt annet enn hva som faktisk skjer! Ts Anonymkode: a00a6...a92
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 Så mye rart folk skal henge seg opp i. Fei for din dør, så feier andre sin egen. Anonymkode: 2b3c7...6fd
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så mye rart folk skal henge seg opp i. Fei for din dør, så feier andre sin egen. Anonymkode: 2b3c7...6fd Når det kommer til mitt eget barn så har jeg all rett til å legge meg oppi ts Anonymkode: a00a6...a92 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så mye rart folk skal henge seg opp i. Fei for din dør, så feier andre sin egen. Anonymkode: 2b3c7...6fd Herregud skjerp deg. Det er trossalt TS sitt barn, og da bestemmer vel h*n over om barnet skal eksponeres på sosiale medier eller ikke. Anonymkode: d48ad...1f4 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det kommer til mitt eget barn så har jeg all rett til å legge meg oppi ts Anonymkode: a00a6...a92 Be vedkommende om å fjerne bildene tvert! Å hører ikke vedkommende etter så anmelder du, det er ikke LOV å legge ut bilder av andres barn uten samtykke fra foreldrene Anonymkode: e74d0...dab 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #10 Skrevet 30. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mye rart folk skal henge seg opp i. Fei for din dør, så feier andre sin egen. Anonymkode: 2b3c7...6fd Rull inn du da. Det er barnet til Ts det er snakk om! Anonymkode: e74d0...dab 2
Sirah Skrevet 30. oktober 2017 #11 Skrevet 30. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er mitt barn. Nei, det er ikke den andre forelderen. Tenker å prøve å forklare familiemedlemmet først hvor ekstremt det hele faktisk er... Jeg bruker ikke fb så mye selv, og trodde ikke det var så mye som var delt. Tipset om å dele en sak på fb var smart! Flere av bildene er jeg veldig stresset over da de lett kan bli redigert til noe helt annet enn hva som faktisk skjer! Ts Anonymkode: a00a6...a92 Jeg fant dessverre ikke bloggen jeg tenkte på, men om du bare googler eksponering av barn på nett så finner du garantert noe du kan bruke Ser at det er ditt eget barn, da hadde jeg bare krevd at personen skal slette 😱
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 Er det ditt barn kan du vel bare forklare at du ikke ønsker det skal legges ut bilder av ditt barn på nett, og be vedkommende om å slette bildene? Du trenger jo ikke legge det fram som at vedkommende har gjort noe grusomt og feil, men bare forklare hvorfor du tenker som du gjør og be vedkommende respektere dette. Anonymkode: 6617d...ba5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #13 Skrevet 30. oktober 2017 Det er vel ikke lovlig å dele bilder av andres barn uten tillatelse fra foreldre?? Bare si fra på en vennlig men bestemt måte at du vil ha bildene fjernet. Anonymkode: 23c88...3d5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #14 Skrevet 30. oktober 2017 Hadde bare sagt at jeg helt ikke ønsker bilder av barnet på facebook, så sletter nok personen bildene. Bare si det på en hyggelig og grei måte, den andre personen har garantert ikke gjort det av andre grunner enn at h*n er stolt over barnet. Anonymkode: 62ac4...b92
Fryvil Skrevet 30. oktober 2017 #15 Skrevet 30. oktober 2017 Nei, det er både ulovlig og dårlig folkeskikk å legge ut bilder av andre på Facebook. De gangene det har hendt meg ha jeg sporenstreks fått bildene fjernet. Bryr meg ikke om hvordan andre reagerer på at jeg sier fra.
illnevertell Skrevet 30. oktober 2017 #16 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg sier enkelt og greit ifra om til folk som legger ut bilder av mitt barn - at det ikke er greit. Jeg gjør det ikke selv og da ønsker jeg i allefall ikke at andre skal gjøre det 😊
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #17 Skrevet 30. oktober 2017 Er det en i familien til barnet? Besteforeldre eller noe? Anonymkode: dd235...d9f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #18 Skrevet 30. oktober 2017 Helt greit med bilder av barn på Facebook hvis man faktisk bare har venner og bekjente på Facebook og har orden på innstillingene sine. Men folk adder i hytt og pine,så da er d jo et problem. Anonymkode: f0937...6f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå