AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Hei hei! Det var tilbud på OBS og vi kjøpte 3 forskjellige pakker med tortellini. Vi har aldri spist det før vi, så er usikker på hva vi skal ha til. Men alltid kjekt å prøve noe nytt. 😄 Har googlet litt og sett noen oppskrifter som ser gode ut, men ville høre med dere. Hvordan ville dere servert dette? 😊 Anonymkode: 3a341...376
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Vi lager ofte denne raske varianten: Surr løk, hvitløk, squash og paprika (skåret i terninger). Tilsett en boks hermetiske cherrytomater (altså med hele cherrytomater i). Ha oppi en boks bogskinke (skåret i terninger). Krydre med basilikum, oregano, salt og pepper. Kok tortellini som beskrevet på pakken, og ha oppi grønnsaksblandingen (eller server det ved siden). Tadaa, god middag med masse grønnsaker på ti minutters tid. Anonymkode: e1671...525
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Det kommer kanskje også litt an på hva tortelliniene er fylt med? Er de feks fylt med spinat og ricotta er det vanlig å servere i en helt plain tomatsaus. Ellers, sånn generelt: Man kan blande dem med pesto, rett og slett, og feks noen frosne erter i tillegg, som varmes sammen med pastaen. Både ravioli og tortellini spises vel tradisjonelt også med salviesmør, dvs smør som brunes der salvieblader stekes sprø. Så tilsetter man sitron, og serverer med parmesan: http://www.seriouseats.com/recipes/2009/02/tortellini-pasta-with-brown-butter-and-sage-recipe.html En annen vanlig måte å gjøre det på er å lage kremet saus med gorgonzola eller annen blå ost, evt med spinat i tillegg: http://www.seriouseats.com/recipes/2008/02/sunday-supper-tortellini-with-gorgonzola-cream-pasta-recipe.html Vil man ha mer grønnsaker kan tortelliniene varmes i en suppe: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/5592/hearty-pasta-soup Anonymkode: 9871a...71e 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Du lager tortellini som du lager annen pasta, vel. Tilpasser saus etter fyll slik noen over her skriver. Anonymkode: 0bf41...27a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du lager tortellini som du lager annen pasta, vel. Tilpasser saus etter fyll slik noen over her skriver. Anonymkode: 0bf41...27a Hvis du synes spørsmålet mitt var litt teit, men du måååå jo ikke svare på det. Jeg er ikke vant med å spise pasta (unntatt spaghetti) i det hele tatt og tortellini har jeg aldri spist før. Virker for meg litt tamt å kun spise tortellini og saus. Derfor spurte jeg! Ser for meg at dette er godt sammen med noe annet. Slik som flere har skrevet over her som grønnsaksblanding, løk tomater og sauser osv. Er nok bare å bruke fantasien, men tenkte at det sikkert var helt greit å spørre hva andre gjør. Anonymkode: 3a341...376
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Tomatsaus, 1 boks plommetomater, hvitløk, basilikum og oliven olje. kok opp og småkok i 30-45min til ønsket tykkelse og du har en nydelig saus Oliven olje, sopp, fløte Gorgonzola, 1 ss mel, fløte Paprika, spekeskinke + fløte Du kan så klart ha sprø spekeskinke/bacon/proscuitto over pastaen og en saus, eller pinjekjerner . Disse tortelliniene kan også friteres til en herlig sprø snacks!! Try it! Buon apetit Anonymkode: 92cca...b22 1
Perle Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 (endret) Tomatsaus. Endret 1. november 2017 av Perle
H80 Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 12 hours ago, AnonymBruker said: Virker for meg litt tamt å kun spise tortellini og saus. Anonymkode: 3a341...376 Det blir tamt hvis tortellinien og sausen er tam. For meg er det italienske kjøkken få og enkle bestanddeler, enkle måltider laget med gode råvarer og tilberedt til perfeksjon. Som for eksempel tortellini med tomatsaus. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå