Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke fikk vi vite at bedriften der jeg jobber skal si opp 6000 stk de neste årene :( Er en utsatt bransje.. bank.. men jeg er så redd for å miste jobben. Vi har hatt flere møter om dette men det er lite konkret, bare masse bla bla. Jeg har aldri mistet jobben før, og tror jeg hadde taklet dette veldig dårlig. Har heldigvis en forsikring sånn at jeg får litt ekstra penger pr mnd om jeg blir sagt opp. Noen som har vært i en slik nedbemannings-situasjon? 

Anonymkode: 0fdf1...8ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6000 stykker? Det virker jo helt ekstremt?

Anonymkode: 3bafe...062

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

6000 stykker? Det virker jo helt ekstremt?

Anonymkode: 3bafe...062

Det gjelder alle landene til Nordea. De har kontorer i mange land utenom Norge. 

Skrevet

Hva er du utdannet som? Vurderer selv å jobbe i bank 

Anonymkode: 4a019...ae0

Skrevet

Det går fort med endringer for tiden. Tradisjonelle yrker i banksektoren som kundeservice, regnskapsarbeidere, økonomer etc. vil bli effektivsert og digitalisert bort. Roboter, maskiner og dataprogrammer tar over jobbene deres.

Teknologi og IT kompetanse vil bli mer etterspurt i de fleste bransjer. Har du høy teknologi og IT kompetanse så bør du ikke være bekymret for fremtiden.

Anonymkode: 0b6c2...d52

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er du utdannet som? Vurderer selv å jobbe i bank 

Anonymkode: 4a019...ae0

Jeg har en bachelor i reiseliv og markedsføring, men har også studert økonomi på BI. Det er ingen fremtid i reiseliv hvertfall, nå bestiller jo folk reisene sine selv. Og jeg er liksom ikke gründertypen heller. Jeg driver og søker litt jobber nå men det er et vanskelig marked! 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går fort med endringer for tiden. Tradisjonelle yrker i banksektoren som kundeservice, regnskapsarbeidere, økonomer etc. vil bli effektivsert og digitalisert bort. Roboter, maskiner og dataprogrammer tar over jobbene deres.

Teknologi og IT kompetanse vil bli mer etterspurt i de fleste bransjer. Har du høy teknologi og IT kompetanse så bør du ikke være bekymret for fremtiden.

Anonymkode: 0b6c2...d52

Eier ikke teknisk sans og klarer såvidt å skru på en TV.. så det er ikke noe for meg å satse på :P 

Skrevet

Da er det bare å begynne å søke jobber med en gang. 

Anonymkode: 9ce78...cfa

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forrige uke fikk vi vite at bedriften der jeg jobber skal si opp 6000 stk de neste årene :( Er en utsatt bransje.. bank.. men jeg er så redd for å miste jobben. Vi har hatt flere møter om dette men det er lite konkret, bare masse bla bla. Jeg har aldri mistet jobben før, og tror jeg hadde taklet dette veldig dårlig. Har heldigvis en forsikring sånn at jeg får litt ekstra penger pr mnd om jeg blir sagt opp. Noen som har vært i en slik nedbemannings-situasjon? 

Det er aldri dumt å være fagorganisert, særlig ikke når man står i fare tor å bli arbeidsledig. 

Anonymkode: 76b26...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...