Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #1 Skrevet 24. januar 2005 Hva er det som er galt når foundationen blir oransje i ansiktet? Er det feil farge, nyanse.......??? Har veldig, veldig lys hud med fregner og røde partier i kinn. Tror jeg har rosatonet/kald hud. Noen som kan anbefale en god foundation?
Gjest goshy Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 du må som jeg bruke den lyseste foundation du finner. mine favoritter er bl.a den lyseste fra gosh (selges hos vita) og en fra max factor, husker ikke hva den heter men lukter dooleys hehe
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Best in test: Maybeline. Jeg er kresen! Da spesiellt på foundation. Av den grunn at jeg er svært blek. Og lyse foundations er ikke alltid så greit å finne. Med mindre man kjøper en man kan blande ut med hvit base. De finnes jo. Men Maybeline..all ros til den! Den er lys, ikke rosa eller gul skjær, dekker passe bra...og den er rimelig ikke minst!
Gjest Ninakanin Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 Du er ikke kresen om du bruker H&M og cubus-sminke, sorry mac. Gå på parfymeri og få skikkelig hjelp. Der er det mange gode merker, personlig setter jeg en knapp på Clinique og Shisheido.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Vel jeg _var_ på parfymeri for å få hjelp og endte opp med Chanels Vitalumiere i fargen 20 Clair. Dette skulle være den lyseste som eksisterte. Men ser nå på Chanels webside at det er en lysere nyanse som heter Limpide. Sannsynligvis den jeg skulle fått fatt i. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Du er ikke kresen om du bruker H&M og cubus-sminke, sorry mac. Gå på parfymeri og få skikkelig hjelp. Der er det mange gode merker, personlig setter jeg en knapp på Clinique og Shisheido. Hadde du vært like lys som meg så hadde du gitt blaffen i om den kremen du fant som passet din fargetone var i salg på h&m eller Steen og Strøm! Belive me! Jeg har lang erfaring hva angår jakt etter riktige merker og farver til min hud. Kan nevne flere av de (sikket iflg deg) exlusive merker som har foundations i farger som blir helt på trynet til min hud..om det skulle være ønskelig...
Gjest Ninakanin Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Mente ikke å tråkke deg på tærne, men det virket som om du lette etter sminke på de feil stedene når du nevnte de merkene du gjorde Er ganske lys i huden selv, faktisk, så det er derfor jeg anbefaler clinique, fordi de har en veldig god lys transparent en som jevner ut huden, men som lar fargen under kjenne fin igjennom.
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2005 #8 Skrevet 25. januar 2005 Vel jeg _var_ på parfymeri for å få hjelp og endte opp med Chanels Vitalumiere i fargen 20 Clair. Dette skulle være den lyseste som eksisterte. Men ser nå på Chanels webside at det er en lysere nyanse som heter Limpide. Sannsynligvis den jeg skulle fått fatt i. :-? Den fargen selges ikke i Norge (Europa?), jeg tror den er beregnet på det asiatiske markedet, der de av en eller annen grunn vil være lysest mulig.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #9 Skrevet 25. januar 2005 Hmmm... Den fargen må jo være ideel for bleke nordboere. Skjønner ikke hvorfor de ikke selger den her. Ninakanin: Har du navnet på den Clinique foundationen?
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2005 #10 Skrevet 25. januar 2005 Den er nok sannsynligvis for blek selv for bleke nordboere. Hvis du ikke er ute etter goth-look, da. Kanebo og Shiseido har bra foundation i lyse farger. Jeg kan anbefale Kanebo; de har to ulike typer. Cream Finish er kremete og ganske tykk, og passer hvis du har skikkelig tørr hud. Liquid Finish er ganske flytende, og passer for mer normale hudtyper. Fargene er veldig lyse, selv om de ser mørke ut i flaske/krukke. Ellers har Christian Dior fine, lyse farger, i sin Diorskin foundation. Nr 100 er nesten hvit, 200 er også veldig lys.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #11 Skrevet 26. januar 2005 Har du prøvd Estée Lauder? Equalizer og So Ingenious er mine favoritter. Jeg har veldig lys hud og må vanligvis ha den lyseste nyansen i andre merker, men fra Estée Lauder bruker jeg 02 om vinteren og 03 om sommeren. Er nok enig med Ninakanin: Det er stor forskjell på foundation fra parfymeri og fra Cubus/Vita!
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #12 Skrevet 26. januar 2005 Takk for alle forslag. Men hvordan er grunntonen i disse kremene? Skal jeg som har rosatonet hud velge en krem med gul eller rosa undertone? (Har nemlig hørt begge deler)
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #13 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har da en chanel i fargen Limpide kjøpt i norge. Perfekt for min lyse hud. Den er veldig nøytral i tonen, hverken veldig gul eller rosa. Men siden jeg er så lys i huden har jeg sjekket ut det meste av foundation, både dyre og billige merker, og jeg har aldri funnet de i billigmerkene komme i så lys en farge som Chanels. Ellers har jeg oppdaget at Make-up Store har veldig lyse foundationer, men jeg har ennå ikke fått testet de skikkelig. Fikk nemlig innmari dårlig service sist jeg var der. En av de ansatte skulle prøvesminke meg og insisterte på å bruke en foundation som var ihvertfall 3 toner for mørk.... Jeg sa fra før hun la den at den var alt for mørk, men hun brukte den likevel. Det var nemlig den fargen de fleste brukte! Som om det hadde noe å si hva andre bruker! Heldigvis sa en av de andre fra om at fargen var helt feil... Ikke ville hun gi meg en prøve på en farge som passet heller, så da gav jeg opp og gikk.
trude Skrevet 26. januar 2005 #14 Skrevet 26. januar 2005 Mitt tips er å gå på parfymeriet. Der er de som regel ganske flinke til å finne fram det som passer best til deg. Jeg er veldig fornøyd med Chanel sin.
Elze Skrevet 26. januar 2005 #15 Skrevet 26. januar 2005 Mitt tips er å gå på parfymeriet. Der er de som regel ganske flinke til å finne fram det som passer best til deg. Ikke enig - Jeg får uten unntak alt for mørk foundation når jeg spør om hjelp - har kastet bort mye penger på dyr foundation på den måten. En god foundation til lys hud er Nina Ricci Flawless Control Foundation #01 Teint Pale Lumiere, ca 300 kroner, men fås litt rimeligere på Straweberrynet. Av billigmerkene har Max Factor lyse farger, og god kvalitet. Ellers synes jeg det er irriterende at mange av de dyre mørkene ikke tar inne alle fargene sine til Norge, og da er det ofte de lyseste nyansene de kutter ut, av en eller grunn. Samme gjelder tax-free butikker, ofte redusert utvalg der.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #16 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har en fra Chanel, Voile universel i fargen 20 Pastel. Den er for mørk til meg og jeg fikk vite at det var den lyseste. Bruker dekkstiften Hydrating Concealer fra Dior i fargen 800 (rosa). Den fargen er perfekt, så jeg er på jakt etter foundation i den fargen. Ikke alltid parfymeridamene har peiling på hva som blir best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå