Gå til innhold

Angst for å gå ut i morgen pga Halloween :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelig angst for barn, siden jeg ble mishandlet av barn da jeg var liten. Jeg krysser gata om jeg ser en guttegjeng f.eks, selv om de er sånn 9 år. Har PTSD etter det barn gjorde mot meg, selv om det er over 20 år siden. Nok om det, i morgen er det masse slemme barn ute som skal lage faenskap og jeg er så redd for å gå ut at jeg hylgriner av angst her.. tenk om de kaster egg på meg eller sparker og slår meg? Er jo det jeg er vant til fra norske barn såh.. 

Egentlig har jeg lyst å trene etter jobb i morgen men tror ikke jeg tør. Skulle ønske barn ikke var såå slemme :( Og ja jeg ble overfalt av noen unger for noen få år siden.. Hvordan takle alle disse slemme barna? Før når jeg har blitt overfalt har jeg krøllet meg sammen til en ball på bakken og bare latt de sparke meg. Eller sagt "bare slå  meg, jeg er vant til det."

Anonymkode: e8096...7aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli inne da. Det er en dag i året. Jeg liker ikke raketter, så jeg står ikke ute på nyttårsaften og kikker i lufta. 

Og det er mye foreldre ute og går med barna; så det ikke akkurat duket for gjengopprør. 

• Liker 14
Skrevet

www.bodyguard.no gå inn der og kjøp deg en spray som du har i lomma, eventuelt en alarm også. Det har jeg med når jeg går tur alene.

Anonymkode: 85f8a...14d

Skrevet
9 minutter siden, bortebra skrev:

Bli inne da. Det er en dag i året. Jeg liker ikke raketter, så jeg står ikke ute på nyttårsaften og kikker i lufta. 

Og det er mye foreldre ute og går med barna; så det ikke akkurat duket for gjengopprør. 

Men begynner de ikke tidlig og holder på hele dagen? Jeg føler det blir litt teit å ringe inn syk pga angstanfall.. selv om jeg nå skjelver fordi jeg er så redd :( 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men begynner de ikke tidlig og holder på hele dagen? Jeg føler det blir litt teit å ringe inn syk pga angstanfall.. selv om jeg nå skjelver fordi jeg er så redd :( 

Folk skal vel på skolen? 

Og hvem skal de banke på hos mens folk er på jobb? 

Nei, du. Jeg tror du skal slippe å få se barneskolebarn utkledd på dagtid. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn går på skole på dagtid. Å gå på dørene gjør de på kvelden. Hold deg inne i morgen du, og ta kontakt med profesjonelle for å bearbeide angsten din. 

Anonymkode: 600d4...427

• Liker 6
Skrevet

Kjenner du noen som kan følge deg hjem etter trening og kanskje være hos deg utover kvelden? Slå av utelyset, så slipper du (forhåpentligvis) at noen kommer på døra.

Anonymkode: fb12c...103

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg.

Kragebein, mod

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du noen som kan følge deg hjem etter trening og kanskje være hos deg utover kvelden? Slå av utelyset, så slipper du (forhåpentligvis) at noen kommer på døra.

Ja det gjør jeg, kan spørre kjæresten min :) Og jeg bor i en blokk der ringeklokken ikke virker så er ikke redd her hjemme. Jeg vet det høres helt teit ut altså, og at de fleste barn sikkert ikke er ute etter å banke opp folk. Men det har jo skjedd før.. da var jeg så redd at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Har også blitt holdt fast og klint inn med egg. Og det var tenåringsgutter på rundt 15 år.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør jeg, kan spørre kjæresten min :) Og jeg bor i en blokk der ringeklokken ikke virker så er ikke redd her hjemme. Jeg vet det høres helt teit ut altså, og at de fleste barn sikkert ikke er ute etter å banke opp folk. Men det har jo skjedd før.. da var jeg så redd at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Har også blitt holdt fast og klint inn med egg. Og det var tenåringsgutter på rundt 15 år.. 

Flott. Det kommer til å gå helt fint. Jeg skal slå av utelyset og låse døra i morgen, jeg forstår veldig godt din redsel for grupper med barn. En eller to er greit, men er det flere går jeg heller en omvei.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De holder stort sett bare på i skumringstimene.. fra ca fem til halv åtte.

Du kan jo holde deg inne i det tidsrommet.

Ellers bør du søke hjelp.

Anonymkode: d6f76...e12

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du egentlig? Midt i gettoen eller?

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du egentlig? Midt i gettoen eller?

Er det gettoer i Norge?:klo:

Anonymkode: e5a6a...9fb

Gjest Axl Rose
Skrevet

Er drittunger slemme så ta de og tving de til å fortelle hvor de bor så du får ta foreldrene. Som oftest foreldre og andre barn sin feil at drittunger blir til drittunger. 

Skrevet

Vanligvis dersom man ser monstre, kannibaler eller sånne "killer clowns" storme huset sitt, så ville man ha kontaktet politiet... 

Anonymkode: 2bedd...cef

Skrevet

Det er jo bare å drite i å gå ut på kvelden i morgen...? Jeg har all verdens forståelse for angst, tapt flere år av livet mitt til den faenskapen selv, men det er jo så enkelt som å bare ikke gå ut akkurat de få timene i løpet av hele året dette er aktuelt. 

Det du beskriver at har skjedd deg, med 15-åringer som holder deg fast og kliner deg inn med egg, er forøvrig med all margin i verden det sprøeste og verste av Halloween-greier jeg har hørt om. Selv de verste drittungene på skolen nøyet seg med å maks kaste noen egg på et hus. Og jeg har vokst opp med et postnummer som begynte på 01, altså midt i Oslo by, så skulle jo ikke tro det er fordi jeg har vokst opp så skjermet. Det er virkelig ikke vanlig i det hele tatt.

Men jeg forstår at angsten sitter i, selv om sannsynligheten for at det skulle skje noe som helst er forsvinnende liten. Angst tar ikke akkurat til seg beroligende ord uten videre. Da er uansett løsningen så enkel som å holde seg inne fra seks til tolv i morgen kveld, som vel er det eneste tidsrommet andre enn de aller aller minste (som nok går med foreldre) kan finne på å gå rundt. Det er under en promille av året, så det er jo ikke noe veldig stort tap.

Anonymkode: 459b8...011

• Liker 4
Gjest Elseby13
Skrevet

Slemme? Stakkars 10-åringer som bare vil kle seg ut og ha godteri.. de er vel ikke slemme!

Og du som anbefalte pepperspray, er du sprø?

Skrevet

Jeg tenker at dette er en dag i året. Og om traumene dine blir veldig trigget denne ene dagen, syns jeg absolutt det er grunn nok til å melde seg syk på jobb og være inne i dag. Klem til deg Ts, ptsd føles ikke så logisk bestandig, men følelsene er like reelle!

Anonymkode: 11e54...5fd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dette er en dag i året. Og om traumene dine blir veldig trigget denne ene dagen, syns jeg absolutt det er grunn nok til å melde seg syk på jobb og være inne i dag. Klem til deg Ts, ptsd føles ikke så logisk bestandig, men følelsene er like reelle!

Anonymkode: 11e54...5fd

Utrolig nok fikk jeg omgangssyken og måtte gå hjem fra jobb.. så ble ikke trening eller noe som helst på meg. Har ikke vært noen barn her etter det jeg har hørt, ringeklokken funker jo ikke heller. 

Ja jeg vet at min angst ikke er rasjonell og at de fleste barn ikke er ute etter å mishandle meg. Sånn egentlig. 

TS

Skrevet

Slå av utelyset og du har ingen plikt til å åpne selv om ungene ringer på. Ikke den beste følelsen i verden, men det er over om noen timer :)

Anonymkode: 56953...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...