AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg har en stedatter som har bursdag i starten av februar. Jeg har allerede startet å planlegge bursdagen hennes for å gjøre den denne dagen perfekt som mulig. Hun bodd med meg siden hun var 1 år, så jeg ser på henne som min egen datter. Hun mistet begge foreldrene hennes ifjor Hun har alltid hatet bursdagen hennes, fordi hun har blitt mobbet siden første dagen hun startet på skolen. Hun har drivet med selvskading siden 6.klasse og begynte å få spiseforstyrrelse i 8.klasse. Denne jenta er beintøff, så jeg synes hun fortjener å få en dag som hun aldri vil glemme. Jeg ønsker å sette rosa og svarte ballonger sammen med tallballonger der året hennes står (16) år. Sammen med dette vil jeg kjøpe roser fra VENUS ET FLEUR ( har noen erfaringer med denne nettsiden?), med sjokoladeboks. Rundt dette vil jeg ha gaver. Og jeg har ingen anelse hva en 16 åring ønsker seg, så her trenger jeg tips og råd. Hvis dere har noe dere vil plusse på eller noe så er det bare å si ifra , tusen takk på forhånd Anonymkode: df793...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Hvis du har kjent henne så lenge så må du vel vite hva hun ønsker seg? 16-åringer kan være veldig forskjellige, og det er dermed umulig å si hva hun kan ønske seg uten å kjenne henne. Anonymkode: f2e23...084
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har kjent henne så lenge så må du vel vite hva hun ønsker seg? 16-åringer kan være veldig forskjellige, og det er dermed umulig å si hva hun kan ønske seg uten å kjenne henne. Anonymkode: f2e23...084 Hun åpner seg ikke så veldig for meg, hun er veldig stille. Sitter mye på rommet sitt. Så tenkte at denne lille overraskelsen ville få henne til å skjønne at jeg bryr meg om henne, og at hun fortsatt har meg Anonymkode: df793...a4e 1
Nelica Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 Du er bare en helt fantastisk stemor , det er alt jeg skal si :-) 10
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 Ta henne med på en skikkelig jentetur! Liker hun å shoppe? Museer? Bade/sole seg? Ski? Spa? Jeg ser ikke på det du har skrevet her, som noe særlig spesielt for en 16 åring. Det blir klisje, og i grunnen litt flaut. Dette er noe som raskt går i glemmeboka, tenker jeg, da det jo ikke egentlig skjer noe spesielt, annet enn litt ballonger, roser og sjokolade, samt en gave. Anonymkode: 8ce5c...aa5 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 Er det så lurt å finne på noe sånt hvis hun alltid har hatet bursdagen sin? da er det kanskje bedre å finne på noe annet å gjøre sammen med henne, som hun kan like. Anonymkode: feacd...900 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en stedatter som har bursdag i starten av februar. Jeg har allerede startet å planlegge bursdagen hennes for å gjøre den denne dagen perfekt som mulig. Hun bodd med meg siden hun var 1 år, så jeg ser på henne som min egen datter. Hun mistet begge foreldrene hennes ifjor Hun har alltid hatet bursdagen hennes, fordi hun har blitt mobbet siden første dagen hun startet på skolen. Hun har drivet med selvskading siden 6.klasse og begynte å få spiseforstyrrelse i 8.klasse. Denne jenta er beintøff, så jeg synes hun fortjener å få en dag som hun aldri vil glemme. Jeg ønsker å sette rosa og svarte ballonger sammen med tallballonger der året hennes står (16) år. Sammen med dette vil jeg kjøpe roser fra VENUS ET FLEUR ( har noen erfaringer med denne nettsiden?), med sjokoladeboks. Rundt dette vil jeg ha gaver. Og jeg har ingen anelse hva en 16 åring ønsker seg, så her trenger jeg tips og råd. Hvis dere har noe dere vil plusse på eller noe så er det bare å si ifra , tusen takk på forhånd Anonymkode: df793...a4e Det er helt uvesentlig hva en hvem som helst 16-åring ønsker seg. Det som er viktig er jo hva hun ønsker seg og det er det bare hun som kan svare på. Anonymkode: 4f71e...d07 3
Honey Dew Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg sier som AB over her: Ta henne med på en fin venninne-dag, bare dere 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 Ta en dagstur til Stockholm, shoppe, spise, le og oppleve. Ta første fly ut, siste hjem. Hun høres ut som hun trenger å blitt gjort oppmersom på at hun ikke er alene her i verden. Du høres enestående ut! Anonymkode: 0475c...727 2
Gjest Solstråletårer Skrevet 30. oktober 2017 #10 Skrevet 30. oktober 2017 En tur som flere sier her. Det satte mine bedre pris på. Det å bli behandlet som en voksen og dra på jente tur. Det er en flott gave. Dessuten trenger jenta å se mere av livet enn å sitte på rommet. Og det kan du vise henne.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #11 Skrevet 30. oktober 2017 Hun skriver vel ønskeliste til jul og bursdag som andre barn? Hvis du virkelig vil gi en spesiell gave foreslår jeg å gi en bok som du leste da du var 16, og som betydde mye for deg. Eventuelt en bok dere to kan lese sammen og diskutere ved middagsbordet. Et foto-album er jo alltid koselig å få, så det kan jo også være noe å tenke på. Eller hva med å legge madrasser og puter på gulvet foran TV-en se på jente-filmer halve natten, bare dere to? Håper dere begge får god oppfølging fra BUP, høres ut som om dere har vært gjennom mye vondt. Du virker som en snill og omsorgsfull forelder, og hun er sikkert kjempeglad i deg, men hun er kanskje redd for at du også skal dø eller på annet vis bli borte fra henne og derfor ikke tør å vise at hun er glad i deg? Kanskje det kan være lurt å snakke med psykologen hennes om hvordan han/hun tror datteren din vil reagere på en stor bursdagsfeiring, sånn i tilfelle det trigger noe i henne (ettersom du skriver at hun ikke liker bursdagen sin)? Anonymkode: d6123...cf2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun åpner seg ikke så veldig for meg, hun er veldig stille. Sitter mye på rommet sitt. Så tenkte at denne lille overraskelsen ville få henne til å skjønne at jeg bryr meg om henne, og at hun fortsatt har meg Anonymkode: df793...a4e Hun sitter på PC? Spiller hun? Eller er hun mest på mobilen? Liker hun å lese? Anonymkode: 6d1c1...496
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #13 Skrevet 30. oktober 2017 Hvis hun har hatt det slik du beskriver er det vel viktig at hun får bekreftelse på at bryr deg, og at du ser henne. Derfor må du finne ut hva hun liker, og interesserer seg for. Ut ifra det så kan du begynne å planlegge, og kjøpe inn. Det er som flere nevner veldig forskjellig hva barn ønsker seg, og hun har blitt så stor at det er ofte klare ønsker. Begynn nå spør henne om det er et sted hun vil reise til eller lignende. Tenker at ofte opplevelser er ofte noe man kan ta med seg resten av livet. Så kan du spørre henne litt i skjul, og som flere nevner har du kjent henne nesten hele livet må du vel vite litt av hva hun liker. Lykke til Anonymkode: 2e7d6...d37
HederaHelix Skrevet 31. oktober 2017 #14 Skrevet 31. oktober 2017 Ta henne med på langhelg et sted ! Hvis du har råd altså, ikke noe som blakker deg. Dropp ballonger og slikt, det er litt barnslig for en 16-åring. Særlig for en som ikke er glad i feire bursdag. Så snill du er! ♥️ 1
minister-mio Skrevet 31. oktober 2017 #15 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg liker heller ikke bursdagen min. Jeg liker ikke når noen tvinger fram feiring jeg ikke ønsker
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #16 Skrevet 31. oktober 2017 Hva med en tur til København? Anonymkode: 0e115...6fd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #17 Skrevet 31. oktober 2017 Og forresten, for en super stemor du er Anonymkode: 0e115...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå