AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Hei, Trenger noen kloke ord. Jeg tok en el-test i dag, og den er veldig positiv, men så tok jeg en g-test for sikkerhetsskyld, og etter ca 20 minutter kom det en svak strek, altså, positiv, tenker jeg. Det som er, jeg hadde utskrapning for 2 uker siden, og har testet negativt, både g-test og hcg.. Kan det være at g-testene slår ut positivt pga eggløsningen som er? Veldig usikker, kan noen hjelpe meg? Jeg hadde sex før utskrapningen, samt en uke etter... Anonymkode: 5b091...150
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Nei, g-tester slår ikke ut på eggløsning. Det er kun El tester som slår ut på graviditet/hcg. Det hører rart ut at du har fått negativ test under 2 uker etter utskrapning, men det vet du best selv. Det tar vanligvis litt lengre tid med mindre man bare har vært korrigert for rester eller noe sånt. Du kan ha blitt gravid etter utskrapningen, men at det slår ut etter bare én uke er veldig uvanlig og det er sjeldent eggløsning kommer så raskt etter abort i det hele tatt (Og btw: du skal du vente 2 uker med sex etter utskrapning pga infeksjonsfare.) Så teori: 1. Du er lystløgneren J23 som starter tråd etter tråd på Kg om dagen med alle mulige sinnsyke og umulige scenarier 2. Streken på hcg testen var falsk fordi du lot den ligge i 20 min. 3. Streken er gyldig og har reagert på hcg i blodet enten fordi du er gravid på ny eller fortsatt har hcg i blodet etter utskrapning som ikke slo ut på forrige test pga ulik konsentrasjon på urinen. Du bør ta ny graviditetstest om en ukes tid om teori 1 ikke passer for deg. Anonymkode: 0b510...f8a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, g-tester slår ikke ut på eggløsning. Det er kun El tester som slår ut på graviditet/hcg. Det hører rart ut at du har fått negativ test under 2 uker etter utskrapning, men det vet du best selv. Det tar vanligvis litt lengre tid med mindre man bare har vært korrigert for rester eller noe sånt. Du kan ha blitt gravid etter utskrapningen, men at det slår ut etter bare én uke er veldig uvanlig og det er sjeldent eggløsning kommer så raskt etter abort i det hele tatt (Og btw: du skal du vente 2 uker med sex etter utskrapning pga infeksjonsfare.) Så teori: 1. Du er lystløgneren J23 som starter tråd etter tråd på Kg om dagen med alle mulige sinnsyke og umulige scenarier 2. Streken på hcg testen var falsk fordi du lot den ligge i 20 min. 3. Streken er gyldig og har reagert på hcg i blodet enten fordi du er gravid på ny eller fortsatt har hcg i blodet etter utskrapning som ikke slo ut på forrige test pga ulik konsentrasjon på urinen. Du bør ta ny graviditetstest om en ukes tid om teori 1 ikke passer for deg. Anonymkode: 0b510...f8a Ok, takk for svar. Nei, jeg er ikke lysteløgneren. Jeg ønsker å være anonym akkurat nå. Regner med at jeg kommer til å bli gjengjent nå, men jeg måtte inn og fjerne små rester. Hadde en sa for snart 9 uker siden. Det var slimhinnen som ikke ble fjernet. Hadde en veldig, veldig lav hcg nivå da jeg var inne for utskrapning sist. Anonymkode: 5b091...150
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for svar. Nei, jeg er ikke lysteløgneren. Jeg ønsker å være anonym akkurat nå. Regner med at jeg kommer til å bli gjengjent nå, men jeg måtte inn og fjerne små rester. Hadde en sa for snart 9 uker siden. Det var slimhinnen som ikke ble fjernet. Hadde en veldig, veldig lav hcg nivå da jeg var inne for utskrapning sist. Anonymkode: 5b091...150 Ok Puhh.. Hvis det bare var rester du fjernet kan det stemme at hcg alt var kommet ned og at eggløsning kan komme fort. Det er fryktelig tidlig å teste positivt alt rundt 7 DPO og det er uvanlig. Ville ikke tatt noe for god fisk. Den streken kan være skyggestrek. Ville prøvd ut i fra positiv eggløsningtest i dag (regner med du vil bli gravid uansett), paralellt med at du tester på ny for graviditet om noen dager. Anonymkode: 0b510...f8a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok Puhh.. Hvis det bare var rester du fjernet kan det stemme at hcg alt var kommet ned og at eggløsning kan komme fort. Det er fryktelig tidlig å teste positivt alt rundt 7 DPO og det er uvanlig. Ville ikke tatt noe for god fisk. Den streken kan være skyggestrek. Ville prøvd ut i fra positiv eggløsningtest i dag (regner med du vil bli gravid uansett), paralellt med at du tester på ny for graviditet om noen dager. Anonymkode: 0b510...f8a Hehe, Skyggetrek, er det noe som kommer ofte? Ønsker å legge til at det er billigtest, jeg har dessverre nok kastet instruksen, men har lest at de kan slå ut feil. Stemmer det? Takk for svar, de var til stor hjelp. Anonymkode: 5b091...150
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, Skyggetrek, er det noe som kommer ofte? Ønsker å legge til at det er billigtest, jeg har dessverre nok kastet instruksen, men har lest at de kan slå ut feil. Stemmer det? Takk for svar, de var til stor hjelp. Anonymkode: 5b091...150 Det skjer. Du må nesten legge ut testen hvis du vil ha hjelp til å tolke om den er så svak at det kanskje er snakk om en skyggestrek enten her eller i tråden for tester. Skyggestrek er vanligvis både nesten usynlige og grålig fremfor rosa/rødlig (eller blå avhengig av test). Men uansett vil en test som har ligget i 20 min bli regnet som ugyldig om den er svak, men det utelukker jo ikke at man er gravid. Men om du ikke er gravid så har du kanskje eggløsning, så prøving i dag er lurt enten du alt er gravid eller har mulighet til å bli det Oppdater gjerne etter du har fått testet på ny for graviditet. Anonymkode: 0b510...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjer. Du må nesten legge ut testen hvis du vil ha hjelp til å tolke om den er så svak at det kanskje er snakk om en skyggestrek enten her eller i tråden for tester. Skyggestrek er vanligvis både nesten usynlige og grålig fremfor rosa/rødlig (eller blå avhengig av test). Men uansett vil en test som har ligget i 20 min bli regnet som ugyldig om den er svak, men det utelukker jo ikke at man er gravid. Men om du ikke er gravid så har du kanskje eggløsning, så prøving i dag er lurt enten du alt er gravid eller har mulighet til å bli det Oppdater gjerne etter du har fått testet på ny for graviditet. Anonymkode: 0b510...f8a Ok. Det må jeg nesten gjøre med jobbtelefonen, da min er helt elendig på å ta bilder . Når det er sagt, testen lå i 20 minutter, så det kan være den er ugyldig som du skrev. For min del, ønsker jeg ikke å stresse med ny graviditet da jeg vet at stresshormonet ikke hjelper, og de siste ukene har vært hektiske. Jeg har garantert eggløsning mtp på el-slim samt selve testen, dessuten kjenner jeg det på kroppen,og det er godt å vite at den er i rute igjen - håper jeg Så skal nok utnytte mannen litt i kveld. Oppdaterer med ny test om noen dager. I morgen skal jeg på siste hcg kontroll, så da tenker jeg at resultatet jeg får er det mest pålitelige av alle. Igjen, takk for gode, utfyllende svar. Anonymkode: 5b091...150
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Det må jeg nesten gjøre med jobbtelefonen, da min er helt elendig på å ta bilder . Når det er sagt, testen lå i 20 minutter, så det kan være den er ugyldig som du skrev. For min del, ønsker jeg ikke å stresse med ny graviditet da jeg vet at stresshormonet ikke hjelper, og de siste ukene har vært hektiske. Jeg har garantert eggløsning mtp på el-slim samt selve testen, dessuten kjenner jeg det på kroppen,og det er godt å vite at den er i rute igjen - håper jeg Så skal nok utnytte mannen litt i kveld. Oppdaterer med ny test om noen dager. I morgen skal jeg på siste hcg kontroll, så da tenker jeg at resultatet jeg får er det mest pålitelige av alle. Igjen, takk for gode, utfyllende svar. Anonymkode: 5b091...150 Hvis du skal ta hcg-blod i morgen er det det aller mest nøyaktige og vil gi svar på om testen du tok var gyldig eller ugyldig. Hvis du har over 5 i hcg i morgen, var det neppe skyggestrek. Så ville bare avventet og utnyttet mannen i dag, for sikkerhetsskyld..haha Anonymkode: 0b510...f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå