Gå til innhold

Vaske trusene før bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier vanligvis å alltid vaske nye truser før bruk. I helgen skulle jeg sove hos kjæresten og hadde glemt å ta med truse så måtte kjøpe to nye. Jeg hadde ikke muligheten til å vaske de før bruk, og dette er sånne truser som henger på en kleshenger og ikke sånne som er i en pakning. Kan jeg få noen sykdommer av dette? Har tenkt sånn på dette i ettertid og klarer ikke å legge fra meg tanken.. :-/ 

PS. litt usikker på om jeg postet tråden under riktig kategori, men jeg prøver her likevel. 

Anonymkode: dbdc9...5d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gonore kan smitte via både håndklær, undertøy og Sterilansåpestykker. 

Jeg vil tro at stringtruser er mer "smittebærende enn truser som ikke ligger tett inni underliv og endetarm. 

Det er ikke lov å prøve undertøy, men det er jo noe en ser forsvinner inn i prøverommene fra tid til annen. Som regel går det bra. 

Anonymkode: 67e67...cad

• Liker 2
Gjest Axl Rose
Skrevet

Er det virus på de fra andre mennesker så. 

Skrevet

Uff, håper inderlig ikke jeg har fått noe da!! Var stringtruser :-(((((( Er sjansene store? og kan bakteriene dø ut etter hvert? 

Skrevet

Har aldri vasket truser før bruk, og lever i beste velgående enda.

Så tror det går helt fint med deg også 😀

Anonymkode: 2d5f5...f69

• Liker 7
Skrevet
49 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg pleier vanligvis å alltid vaske nye truser før bruk. I helgen skulle jeg sove hos kjæresten og hadde glemt å ta med truse så måtte kjøpe to nye. Jeg hadde ikke muligheten til å vaske de før bruk, og dette er sånne truser som henger på en kleshenger og ikke sånne som er i en pakning. Kan jeg få noen sykdommer av dette? Har tenkt sånn på dette i ettertid og klarer ikke å legge fra meg tanken.. :-/ 

PS. litt usikker på om jeg postet tråden under riktig kategori, men jeg prøver her likevel. 

Ja.

Anonymkode: 5466b...fe1

• Liker 1
Skrevet

Høres litt dumt ut å spørre om, men er det sånn at jeg burde dratt til legen og sjekket meg?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres litt dumt ut å spørre om, men er det sånn at jeg burde dratt til legen og sjekket meg?

Nei. 

Jeg har heller aldri vaska truser før første gang jeg har brukt dem. Har du issues med bakterier eller noe? Det høres i overkant paranoid ut. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gonore kan smitte via både håndklær, undertøy og Sterilansåpestykker. 

Jeg vil tro at stringtruser er mer "smittebærende enn truser som ikke ligger tett inni underliv og endetarm. 

Det er ikke lov å prøve undertøy, men det er jo noe en ser forsvinner inn i prøverommene fra tid til annen. Som regel går det bra. 

Jeg prøver truser, men jeg prøver dem oppå mine egne! Vil ikke tro at det faktisk er folk som prøver truser direkte på huden...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skader ikke men det har sikkert gått greit :) Til en annen gang kan kanskje bind hjelpe?

Anonymkode: 39702...74c

Skrevet

Jeg trodde alle truser i butikkene nå både hadde "plastikkdekke" i bunnen til beskyttelse og va låst med alarms slik at man ikke kan prøve dem? Forøvrig ville jeg heller gått truseløs eller vasket dem for hånd og latt de tørke over natten, jeg mener - du hadde vel på deg en truse når du dro dit? Ta et "bøys trick" og snu den inn-ut eller noe heller enn å ta på en uvasket ny truse (eller annet tøy rett på kroppen liksom)

Anonymkode: 10ac5...61a

Skrevet

Jeg var hundre prosent sikker på at dette gjaldt om du kunne få hudirritasjon på grunn av kjemikalier som tøyet kan være behandlet med. Men du frykter sykdommer i tilfelle noen skulle ha prøvd dem og vurderer å gå til lege...? Det tror jeg ikke du skal være spesielt redd for. Hva skjer med denne verdenen...?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, bortebra skrev:

Nei. 

Jeg har heller aldri vaska truser før første gang jeg har brukt dem. Har du issues med bakterier eller noe? Det høres i overkant paranoid ut. 

Haha, nei, jeg har ikke issues med bakterier. Men det er tross alt noe man skal ha over underlivet, og man vet jo aldri. Finnes jo så mange forskjellige mennesker her i verden, så forundrer meg ikke at noen prøver rett på. Selv er det noe av det siste jeg hadde gjort selv. Men jeg kom hvert fall til å tenke på det i ettertid. 

Skrevet

Jeg trodde alle truser i butikkene nå både hadde "plastikkdekke" i bunnen til beskyttelse og va låst med alarms slik at man ikke kan prøve dem? Forøvrig ville jeg heller gått truseløs eller vasket dem for hånd og latt de tørke over natten, jeg mener - du hadde vel på deg en truse når du dro dit? Ta et "bøys trick" og snu den inn-ut eller noe heller enn å ta på en uvasket ny truse (eller annet tøy rett på kroppen liksom)

Anonymkode: 10ac5...61a

Vanligvis er vel det vanlig at det er plast beskyttelse på dem, men på disse var det ikke det. Ja, det hadde jeg, men det verste jeg vet er å gå med skitten truse når jeg er nydusjet.. Skulle i tillegg ut på byen på kvelden og er ikke helt komfortabel med å gå uten truse i skjørt på byen, haha. Kunne kjøpt truseinnlegg, men så langt tenkte jeg ikke akkurat der og da :) 

Skrevet

Jeg vil tro at faren for smitte er minimal. Ta det helt med ro. Mange vasker ikke trusene før bruk og jeg har aldri hørt om noen som har blitt syke av det. Pust med magen og slapp helt av. Dette går fint :) 

• Liker 2
Skrevet

Er nok større sjanse for å irrtere hud grunnet kjemikalier om du ikke vasker nye klær. Mulig det er kreftfremkallende på sikt (altså over flere tiår)

Anonymkode: 7b1e2...928

• Liker 1
Skrevet

Aldri vasket nye truser før bruk. Men de fleste jeg kjøper er innpakket da (sloggi f.eks). Ser jo på de og så lenge de ser ok ut funker de. Tenker at bakterier og virus også trenger næring for å kunne formere seg og de får de ikke fra truser som henger over flerfoldige timer...

Anonymkode: 39c14...28c

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver truser, men jeg prøver dem oppå mine egne! Vil ikke tro at det faktisk er folk som prøver truser direkte på huden...

Det skader ikke men det har sikkert gått greit :) Til en annen gang kan kanskje bind hjelpe?

Det er faktisk ikke lov å prøve undertøy verken utenpå sin egen truse eller på andre måter. Kommer de som driver med kontroll forbi eller noen tipser dem ( jeg husker ikke  i farten hvem som styrer med denne kontrollen),  så kan butikken komme i trøbbel. I tillegg til at det du gjør ikke er lov, så er det både uhygenisk og lite gjennomtenkt av deg. 

Bakterier forsvinner ikke av seg selv, heller ikke virus fra tekstiler. Å gå til lege for å sjekke seg er liten hensikt i, da alt har sin i kubasjonstid. Og den er ikke ts i nærheten av. Som regel gå det bra. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke lov å prøve undertøy verken utenpå sin egen truse eller på andre måter. Kommer de som driver med kontroll forbi eller noen tipser dem ( jeg husker ikke  i farten hvem som styrer med denne kontrollen),  så kan butikken komme i trøbbel. I tillegg til at det du gjør ikke er lov, så er det både uhygenisk og lite gjennomtenkt av deg. 

Bakterier forsvinner ikke av seg selv, heller ikke virus fra tekstiler. Å gå til lege for å sjekke seg er liten hensikt i, da alt har sin i kubasjonstid. Og den er ikke ts i nærheten av. Som regel gå det bra. 

Jo det er faktisk det ;) Når jeg er i en undertøysbutikk er det en selvfølge at man kan prøve. Har vært usikker i normale kjedebutikker og har spurt hver gang, og hver gang får jeg JA til svar.

Nå kjøper jeg ganske dyrt undertøy. Selvsagt prøver jeg ei truse for å se om den passer før jeg betaler 400 kr for den ;)

• Liker 2
Skrevet

Det var jo en tråd her inne for et par år siden om en jente som mente hun hadde fått kjønnsvorter av å prøve på badetøy i klesbutikken. 

Anonymkode: b1e37...291

Skrevet

Bakterier og virus har en viss levetid utenfor kroppen, kommer an på hvilke typer, men de har langt fra uendelig levetid på bla tekstiler. Så jo, de dør av seg selv. 

Anonymkode: 81950...b2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...