Gå til innhold

Slutte å røyke ?

Beste måte å kutte røyken på (de som faktisk har greid det)  

1. 1. Beste måte å kutte røyken på (de som faktisk har greid det)

• Piller mot avhengighet
      0
    • Alternativ medisin
      0
    • Snus (fornuft)
      0
    • Reinspikka viljestyrke (kald kalkun)
      11
    • Akupunkt-au
      0
    • Urter
      0
    • Literatur (motivasjon)
      8
    • Mosjon
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tester et innlegg her da jeg er ny i dette forumet, og tips mottas med takk og begeistring.

Jeg har lenge vurdert å slutte med røyken da den koster flesk, og visstnok skal være usunt å drive på med (jeg tror egentlig de bare tuller med oss:).

Regnestykket:

20 pk om dagen : kr 65,- kr (ca)

30 dager i måneden : kr 1950,-

365 dager i året : kr 23765,-

Til informasjon

Dette gir deg en sliten VW Golf første året (eu godkjent)

En 90 talls Toyota Corolla andre året

En Audi 100 Stasjonsvogn tredje året

En 98 modell A3 fjerde året.

En Luksus Mercedes Sedan femte året (litt gammel og sliten, men alikevel).

Har noen noen erfaringer fra dette. Hva er best. Slutte på dagen og gå "kald kalkun", trappe ned, snuse (har prøvd, likte ikke), plaster, urter, nåler, piller eller magi.

Er ellers hyggelig kar (kan ordne attester), røyker og drekker med måte, men har nå lyst til å bytte tobakk med andre goder, og nå har jeg fått innlagt mitt første innlegg her også.

PZ: Kozer og Klemzer ikke, greide å slutte. Har tips til hvordan, dersom andre også har lyst til å legge z vanen bak seg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tyggis funker ;) (Den med nikotin i, altså)

Dette bruker jeg også. Er snart 3 månder siden jeg slutta. Da har jeg spart 5850,- :tunge1:

Skrevet

Jeg har sluttet (to ganger :oops: )

Første gangen røkte jeg veldig lite, kanskje 5 om dagen eller så, og sluttet fordi samboeren min ville det. 5 år etterpå da det ble slutt mellom oss, begynte jeg igjen. Barnslig trassreaksjon, eller noe sånt. Uansett ganske teit, for plutselig var det gått mange år med 20 om dagen.

Jeg meldte meg på kurs, sponset av arbeidsgiver, og det var veldig motiverende å gå gjennom dette sammen med andre i samme situasjon. Men det avgjørende tror jeg likevel var lesingen av boka "Endelig ikke-røyker" av Allan Carr. Hvor mye jeg enn avskyr kvasi-psykolgi-selvhjelpslitterratur - så setter han fingeren på en del utrolig selvinnlysende sannheter som får deg til å undres hvorfor du ikke har sluttet for evigheter siden. Anbefales på det varmeste. Selv om den kan virke teit i begynnelsen, les den ferdig, og du blir ikke-røyker du også.

Hilsen Lyna, ikke-røyker i snart et halvt år, og temmelig fornøyd med det :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg brukte ingenting fordi jeg mener man lurer seg selv hvis man bruker tyggis eller plaster.

Vert røykfri 1 år nå. :-)

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jeg stemte litteratur (motivasjon). Grunnen er at jeg i dag har vært røykfri i to uker, uten problemer. 16 år som røyker, 10-15 om dagen, stumpet siste røyken tirsdag 11. januar, og har ikke røykt siden. Helt ærlig talt, så har jeg ikke hatt det grusomt i det hele tatt! Tvert imot, det har vært en nytelse!!

"Endelig ikke-røyker" av Allen Carr anbefales herfra!! Kollega som har røykt i 25 år, sluttet også med boken. Sier at denne gangen er det permanent, fordi røyksuget er ikke-eksisterende.

• Å røyke er dyrt. Vanvittig dyrt!

Å røyke er skadelig. Innerst inne vet alle som røyker hva det gjør med kroppen, men fortrenger det.

Å røyke gir vond lukt i klær.

Å slutte er alt annet enn pyton.

Å slutte er smertefritt.

Å slutte får de gule fingrene til å bli normalfarvede igjen.

Å slutte får hvilepulsen ned betraktelig.

Å slutte er faktisk latterlig enkelt!

Hvis du har lyst til å slutte å røyke, kjøp boka hos Bokkilden.no. I januar har de gratis frakt, så da koster boka 149,- :)

Skrevet

Boka får deg til å slutte uten problemer hvis du er lett motakelig for sykologisk pjatt. For andre er viljestyrke tingen.

Skrevet

jeg sluttet å røyke for to år siden, jeg vil påstå at det var på rein viljestyrke. Det var dog med drahjelp fra ett røykesluttkurs, men det var viljestyrken og livssituasjonen som gjorde at jeg faktisk klarte det.

har forsøkt å slutte flere ganger før, og brukt diverse nikotin-produkter, dette har ikke funket for min del, heller tvert imot.

nå tygget jeg ikke en tyggis, snuste ikke på ett nikotinplaster eller drops, og leste ikke boka som så mange snakker om.

men jeg legger fremdeles av min 1500,- pr mnd, som brukes når jeg har lyst til å kose meg litt ekstra. og de brukes veldig bevisst. jeg er 120% klar over at jeg ikke hadde kunnet kost meg med dem dersom det ikke var for røykeslutten, og de brukes aldri på mat og sånne dagligdagse ting.

turer, klær, happeninger etc som jeg ikke hadde hatt råd til ellers.

så nå har jeg ikke råd til å begynne å røyke igjen uansett, for da må jeg velge vekk luksusen! ;)

Skrevet

Da jeg skulle slutte å røyke benyttet jeg meg av Oliver også trening da. Det har fungert bra, og nå røyker jeg kun om jeg skal ute på byen, og det er ikke så ofte. Har sluttet med Oliver også nå, men de hjalp i en periode. Stå på , det går bra å slutte. Ikke så vanskelig som folk sier

Gjest gjest 0
Skrevet

Min motivasjonsfaktor var at jeg skulle operere og legen anbefalte meg å slutte hvis jeg ville ha fine arr. Så jeg sluttet dagen før operasjonen og har holdt meg siden! :-) (okt 2003)

Pam

Skrevet

Viljestyrken, og bare den alene funket fint for meg. ;)

Skrevet

Sluttet med hjelp av viljestyrke/Allan Carr's bok "endelig ikke røyker"

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Da jeg skulle slutte å røyke benyttet jeg meg av Oliver også trening da. Det har fungert bra, og nå røyker jeg kun om jeg skal ute på byen, og det er ikke så ofte.  Har sluttet med Oliver også nå, men de hjalp i en periode. Stå på , det går bra å slutte. Ikke så vanskelig som folk sier

Men du har jo ikke sluttet så lenge du røyker når du skal på byen?

Gjest lilletroll
Skrevet
PZ: Kozer og Klemzer ikke' date=' greide å slutte. Har tips til hvordan, dersom andre også har lyst til å legge z vanen bak seg :)[/quote']

:hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Slutta å røyke, men bruker fremdeles nicotintyggis 3 år etter - DEN er det ikke bare-bare å slutte med :oops:

Skrevet
Boka får deg til å slutte uten problemer hvis du er lett motakelig for sykologisk pjatt. For andre er viljestyrke tingen.

Heldigvis for meg som ikke har så stor viljestyrke var det bare en annen måte å tenke på, så slapp jeg å røyke mer!

Skrevet

Jeg sluttet å røyke kun ved bruk av viljestyrke. Må også legge til at det var en motivasjonsfakor at mamma som hadde vært syk en stund endelig fikk vite hva som var galt. Hun hadde hatt hjerneslag i en alder av 42.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...