AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Hvilke nydelige steder kan man reise til på sommeren? Har sett at de fine stedene som Mexico og Maldivene feks er finest når vi har vinter. HVOR kan vi reise i sommer da? Vil ikke på typiske steder som Hellas, Spania ol. Det må være varmt og godt, og lite regn! Anonymkode: ff4d5...a97
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Det er nå en gang sånn at Europa er finest om sommeren, og andre steder er finest når det er vinter her Anonymkode: 1fd29...f11 2
caroprins Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Fly til Miami eller Fort Lauderdale. Book inn på et fint hotel og bruk noen dager der før dere stiger ombord på Allure of the seas eller Oasis of the seas. Så tar dere 14 dagers cruise rundt I Karibien. Hvilken båt som går hvilken rute finner du på Royal Karibien sin sider. Book minimum balkonlugar men gjerne en suite for ekstra luksus. Eller fly til Miami og fly videre til Nassau Bahamas og ferier på Atlantic resort på Paradise Island. Eller fly via Amsterdam til Aruba og book dere inn på et av hotellene langs Palm Beach. Man kan også fly dit fra Fort Lauderdale. Om sommeren er det godt og varmt i Florida .Det kan komme en og annen regnskur/tordenbyge , men det varer bare en liten stund og så er det like tørt igjen. Ikke noe problem. Aruba ligger utenfor orkansonen og har stabilt fint og varmt vær året rundt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 3 timer siden, caroprins skrev: Fly til Miami eller Fort Lauderdale. Book inn på et fint hotel og bruk noen dager der før dere stiger ombord på Allure of the seas eller Oasis of the seas. Så tar dere 14 dagers cruise rundt I Karibien. Hvilken båt som går hvilken rute finner du på Royal Karibien sin sider. Book minimum balkonlugar men gjerne en suite for ekstra luksus. Eller fly til Miami og fly videre til Nassau Bahamas og ferier på Atlantic resort på Paradise Island. Eller fly via Amsterdam til Aruba og book dere inn på et av hotellene langs Palm Beach. Man kan også fly dit fra Fort Lauderdale. Om sommeren er det godt og varmt i Florida .Det kan komme en og annen regnskur/tordenbyge , men det varer bare en liten stund og så er det like tørt igjen. Ikke noe problem. Aruba ligger utenfor orkansonen og har stabilt fint og varmt vær året rundt. Har tenkt en del på Aruba! Meen så har vi tenkt å dra på cruise neste vinter da jeg har hørt at det er orkantid i Miami og generelt i Karibien på sommeren.. Anonymkode: ff4d5...a97
caroprins Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt en del på Aruba! Meen så har vi tenkt å dra på cruise neste vinter da jeg har hørt at det er orkantid i Miami og generelt i Karibien på sommeren.. Anonymkode: ff4d5...a97 Er vel helst slutten av august til ut oktober som man har størst risiko for å treffe på skikkelig uvær der nede. Nå følger selskapene nøye med på været og de skifter gjerne ruter og styrer utenom dårlig vær. Blir det alt for ille så kansellerer de akkurat de dagene . Har en mann som har jobbet ombord som offiser på cruiseskipene fra Miami og vet at første prioritet er sikkerheten til passasjerene. Reiser du i juni eller juli så kan man selfølgelig få dårlig vær . Det er det jo ingen som kan styre, men da er man uheldig. Det er vel heller untaket enn regelen. November til ut april er vel tryggest rent værmessig Jeg har vært ombord rundt forbi på alle årstider, Karibien, Middelhavet, Atlanterhavet og har vært heldig. Aldri hatt skikkelig dårlig vær. Jeg har også vært I Florida i mange uker om sommeren og litt regn og torden ca en time pr dag og ellers flott vær resten. Når det gjelder Aruba så ligger denne øya utenfor orkanbelte,. Det vil si at den ikke er rammet av orkaner. Der er det temperaturer på rundt 33 grader og sommer hele året. Det blåser en behagelig vind og som er deilig. Skal du ha en skikkelig sol, bad og slappe av tur så vil jeg anbefale Aruba. Det kan man drikke vannet rett fra springen og. Hyggelige folk og trygt å ta seg rundt på egenhånd. Min absolutte favoritt i karibien for avslapning. Veldig koselig bykjerne og. Men ganske dyrt da. Som hjemme. Men også Atlantis på Paradise Island, Nassau Bahamas er et flott anlegg. Det svømte jeg med delfiner. Et annet spennende reisemål er rundreise til Kina. Dette er en gruppereise med guide og litt mere aktiv enn sol og bad. Vi tok denne 14 dagers rundreisen via star tour tema en sommer for noen år siden. Veldig varmt og selv om det er regntid så hadde vi en dag med noen få timer med regn. På den turen så var vi i Beijing, Xian, Guillin, Hangzhou, Shanghai og tilbake til Beijing. Det var en tur jeg har vært utrolig glad for at vi gjorde da dette er noe utenom det vanlige. Kan anbefales. Vietnam har flere værsoner og drar man til riktig sted så kan man få fint vær om sommeren der og. Endret 1. november 2017 av caroprins
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 1 time siden, caroprins skrev: Er vel helst slutten av august til ut oktober som man har størst risiko for å treffe på skikkelig uvær der nede. Nå følger selskapene nøye med på været og de skifter gjerne ruter og styrer utenom dårlig vær. Blir det alt for ille så kansellerer de akkurat de dagene . Har en mann som har jobbet ombord som offiser på cruiseskipene fra Miami og vet at første prioritet er sikkerheten til passasjerene. Reiser du i juni eller juli så kan man selfølgelig få dårlig vær . Det er det jo ingen som kan styre, men da er man uheldig. Det er vel heller untaket enn regelen. November til ut april er vel tryggest rent værmessig Jeg har vært ombord rundt forbi på alle årstider, Karibien, Middelhavet, Atlanterhavet og har vært heldig. Aldri hatt skikkelig dårlig vær. Jeg har også vært I Florida i mange uker om sommeren og litt regn og torden ca en time pr dag og ellers flott vær resten. Når det gjelder Aruba så ligger denne øya utenfor orkanbelte,. Det vil si at den ikke er rammet av orkaner. Der er det temperaturer på rundt 33 grader og sommer hele året. Det blåser en behagelig vind og som er deilig. Skal du ha en skikkelig sol, bad og slappe av tur så vil jeg anbefale Aruba. Det kan man drikke vannet rett fra springen og. Hyggelige folk og trygt å ta seg rundt på egenhånd. Min absolutte favoritt i karibien for avslapning. Veldig koselig bykjerne og. Men ganske dyrt da. Som hjemme. Men også Atlantis på Paradise Island, Nassau Bahamas er et flott anlegg. Det svømte jeg med delfiner. Et annet spennende reisemål er rundreise til Kina. Dette er en gruppereise med guide og litt mere aktiv enn sol og bad. Vi tok denne 14 dagers rundreisen via star tour tema en sommer for noen år siden. Veldig varmt og selv om det er regntid så hadde vi en dag med noen få timer med regn. På den turen så var vi i Beijing, Xian, Guillin, Hangzhou, Shanghai og tilbake til Beijing. Det var en tur jeg har vært utrolig glad for at vi gjorde da dette er noe utenom det vanlige. Kan anbefales. Vietnam har flere værsoner og drar man til riktig sted så kan man få fint vær om sommeren der og. Tuuusen takk for herlige tips! Anonymkode: ff4d5...a97
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Vietnam har blitt populært de siste årene Anonymkode: 1fd29...f11
Gjest JeSuisLouise Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Mexico på sommeren er jo flott det, har vært der flere ganger jeg, både i juni/juli/august. Orkansesongen begynner mer som i slutten av august. Jeg bare ELSKER Mexico, det er så utrolig hyggelig der og trivelige folk, masse å oppleve, flotte strender +++. Finnes mange fine hoteller av luksus-standard. Kan anbefale Cancun og Puerto Vallarta!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 2 timer siden, JeSuisLouise skrev: Mexico på sommeren er jo flott det, har vært der flere ganger jeg, både i juni/juli/august. Orkansesongen begynner mer som i slutten av august. Jeg bare ELSKER Mexico, det er så utrolig hyggelig der og trivelige folk, masse å oppleve, flotte strender +++. Finnes mange fine hoteller av luksus-standard. Kan anbefale Cancun og Puerto Vallarta! Tusen takk! Hvordan er temperaturen i juni/juli? Anonymkode: ff4d5...a97
Gjest JeSuisLouise Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Hvordan er temperaturen i juni/juli? Anonymkode: ff4d5...a97 Det kan bli ganske varmt, rundt 35.. Så anbefaler da å bo på hotell ved stranda Har også opplevd korte regnskyll men de varer stort sett ikke lenge. Hvis du ønsker en ganske rolig ferie så er det noen øyer som heter Holbox og Cozumel som er veldig koselige. Ganske mange cruiseturister på Cozumel bare.. evt kan du jo kombinere flere land/øyer hvis du ønsker å se flere steder Du kan f.eks fly til Miami eller Cancun og ta cruise derfra om det frister. Har aldri gjort det selv, men vet om flere som liker det.
tirben Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 Mine beste ferier har jeg hatt i Vietnam. Har to ganger vært der i juli, og det har vært helt fantastisk!! Fløy til Hanoi, og var der et par dager for å se hovedstaden. Dro så på minicruise i Halong bay. Nydelig! Tilbake til Hanoi og så med fly til Da Nang. Vi dro så den ene gangen til Hué hvor vi bodde helt på stranden på et hotel som heter Ana Mandara. Har også to ganger vært i Hoi An som er en nydelig by med utrolig mange gode restauranter. Vi valgte også der å bo helt nede ved stranda, og heller dra inn til byen på kvelden. Vietnam har veldig bra hoteller, relativt nye, og et veldig lavt prisnivå. Maten er et kapittel for seg! Har aldri spist så god mat til for en så billig penge. Strendene er nydelige, temperaturene er behagelige, og Vietnam har mye kulturelt å by på.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #12 Skrevet 6. november 2017 Hva med Nice, Cannes, Monaco? Anonymkode: 239aa...afe
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #13 Skrevet 7. november 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med Nice, Cannes, Monaco? Anonymkode: 239aa...afe Pleier å være i Nice og Monaco hvert år, så har lyst til å prøve noe nytt i år:) Anonymkode: ff4d5...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå