Gå til innhold

Hvem klager man til ved mangelfull behandling på sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten har et brudd i et bein, og beinet er blitt ganske skjevt. Skaden skjedde for en uke siden, bruddet ble funnet etter fire dager, og han ble innlagt for å opereres dagen etter. Sendt hjem om ettermiddagen med uforurettet sak, tilbake igjen i dag og nå er han igjen sendt hjem, uten at de har gjort noe med ham. 

Nå vil de vente fire uker?! Så da skal beinet gro sammen skjevt? 

Hvem kan man snakke med? Jeg synes dette er ganske slett behandling, for å si det pent.... 

Anonymkode: a460a...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar en tlf til fastlegen,og hører hva han sier. Tror klageinstans er fylkeslegen

Anonymkode: c174a...2ea

Skrevet

Så lenge det ikke er truet sirkulasjon i området er dt hell er ingen fare med å vent med operasjon, dette har nok ortopedene tatt en vurdering på. Skjevheten retts på ved operasjon. Å måtte vente er veldig vanlig, selv om det er irriterende så trenger det ikke være hverken feil eller slett behandling. 

Anonymkode: 1216e...081

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det ikke er truet sirkulasjon i området er dt hell er ingen fare med å vent med operasjon, dette har nok ortopedene tatt en vurdering på. Skjevheten retts på ved operasjon. Å måtte vente er veldig vanlig, selv om det er irriterende så trenger det ikke være hverken feil eller slett behandling. 

Anonymkode: 1216e...081

Ortopeden uttalte at det var vanskelig å se bruddets art ut fra bildene. Det viste ikke på røntgen, det ble tatt MR og så ble han innkalt til CT. I tillegg er et korsbånd revet av, samt skader på menisken. 

Trodde det var bedre å sette foten på plass nå, fremfor å brekke den opp igjen om fire uker? Han har vondt nok om de ikke skal begynne å grave inni der når det endelig begynner å gi seg? 

Skrevet

Nå har ikke jeg knekt noe ben, men har revet av korsbånd, leddbånd og løsnet det meste av menisken. De ville ikke operere meg med en gang pga hevelser og betennelsestilstand i vevet som kommer ved store skader. Ble operert etter 3,5 uker og da var nesten all hevelsen gått bort og ortopeden sa det var fine forhold og lettere for de å utføre operasjonen.

Tror nok de vet hva de gjør og har vurdert det som best for dere å vente.

Anonymkode: 606b2...8ae

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg knekt noe ben, men har revet av korsbånd, leddbånd og løsnet det meste av menisken. De ville ikke operere meg med en gang pga hevelser og betennelsestilstand i vevet som kommer ved store skader. Ble operert etter 3,5 uker og da var nesten all hevelsen gått bort og ortopeden sa det var fine forhold og lettere for de å utføre operasjonen.

Tror nok de vet hva de gjør og har vurdert det som best for dere å vente.

Anonymkode: 606b2...8ae

Takk for svar! Hvor lang tid tok det før de verste smertene ga seg? 

Kjæresten har det jævlig vondt og det er ikke godt å ikke kunne gjøre noe. I tillegg blir han helt rar av pillene og smertene....

Skrevet

Smil og vær glad! Kjæresten din får gratis behandling. Ikke den beste behandlingen som kan kjøpes for penger, men ganske bra likevel.

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, H80 skrev:

Smil og vær glad! Kjæresten din får gratis behandling. Ikke den beste behandlingen som kan kjøpes for penger, men ganske bra likevel.

Gratis? Du har ikke fått med deg at vi betaler skatt?

Anonymkode: e3058...83e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva behager? Jo, jeg betaler skatt, blant annet for at folk skal få gratis utdanning og helsehjelp.

Endret av H80
  • Liker 2
Skrevet

Pasient og brukerombudet i helseregionen er rette plassen å begynne, om du ikke vil betale privat advokat.

Anonymkode: 1d524...1d4

Skrevet

Kjenner jeg er glad for at jeg har privat helseforsikring!! 

Skrevet

Han sendes hjem igjen fordi det kommer inn akutte tilfeller som må opereres. Hans operasjon kan fint utsettes en stund uten at det kan karakteriseres som feilbehandling, da bruddet uansett må «knekkes» opp igjen ved operasjon.

Anonymkode: eee6b...45b

Skrevet

En kan ikke operere før all hevelse har gått ned.

Anonymkode: 69a5b...82f

• Liker 2
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner jeg er glad for at jeg har privat helseforsikring!! 

Det hadde ikke hjulpet deg i en tilsvarende sak. Hevelsen må gå ned før det kan opereres.

• Liker 4
Skrevet
On 30.10.2017 at 10:44 PM, H80 said:

De offentlige sykehusene i Oslo-området har noen veldig flinke ortopediske kirurger. For å finne noe bedre enn disse, skal du lete litt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis bruddet ikke engang synes på røntgen, hvordan kan du da påstå at det kommer til å gro skjevt? Hvilken kompetanse innehar du, som gjør at du kan mer om hva som er forsvarlig behandling av dette enn ortopedene gjør? 

Anonymkode: f52f6...f44

• Liker 2
Skrevet

Hvordan går det?

Anonymkode: 66519...768

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bruddet ikke engang synes på røntgen, hvordan kan du da påstå at det kommer til å gro skjevt? Hvilken kompetanse innehar du, som gjør at du kan mer om hva som er forsvarlig behandling av dette enn ortopedene gjør? 

Anonymkode: f52f6...f44

Man har da øyne, den ene foten peker nå utover. 

Jeg får en følelse av at ortopeden ikke helt vet hva han skal gjøre med den, siden han blir innlagt flere morgenen for så å bli sendt hjem igjen på ettermiddagen. 

Hvordan det går? Jo, han dunker og verker og tygger smertestillende til den store gullmedaljen og er særdeles lite selskapelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...