Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så uheldig å bli smittet med vannkopper, i en alder av 24... Begynner å bli frisk igjen nå, men ser jo ikke ut, har skorper og merker over hele kroppen. Er det noen som har tips til noe jeg kan smøre på for å få merkene til å forsvinne fortere? 

Anonymkode: e42c4...0e8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært så uheldig å bli smittet med vannkopper, i en alder av 24... Begynner å bli frisk igjen nå, men ser jo ikke ut, har skorper og merker over hele kroppen. Er det noen som har tips til noe jeg kan smøre på for å få merkene til å forsvinne fortere? 

Bio-oil fungerer veldig bra på arr. Selges bl.a på Vita. 

Skrevet
3 timer siden, Veslefrikk skrev:

Bio-oil fungerer veldig bra på arr. Selges bl.a på Vita. 

Skal prøve det. Tusen takk! 

Skrevet

Sinksalve. Kroppen trenger sink for å hele hud. 

Anonymkode: f17e6...5e4

• Liker 1
Skrevet

Har egentlig ikke så mange tips, men jeg føler med deg! Jeg fikk også vannkopper for noen år siden, og husker at flesteparten av arrene bleknet og forsvant etter noen måneder. Hadde skorper over hele kroppen unntatt ansiktet, men har i dag bare noen få små arr heldigvis. Vil ikke anbefale sol, og alltid bruke høy solfaktor hvis du skal ut å reise. Kanskje kroppsskrubb når sårene er grodd for å fjerne gamle hudceller og stimulere hudfornyelsen? Vet også om kremer som skal hjelpe mot dette, men har ingen personlig erfaring med dem. 

Skrevet

Dermaroller skal være bra til å fjerne arr, uten at jeg har egen erfaring med vannkopper - har hørt at disse http://www.dermaspa.no/ skal være veldig bra (har tenkt å kjøpe en selv). 

Ellers har jeg brukt denne essensen til å fjerne pigmentering/arr etter kviser - veldig effektiv! http://www.naturalglow.no/produkt/blithe-essence-9-essential-seeds/ 

Anonymkode: ab6ea...e93

Skrevet

Det viktigste er å smøre med noe som gir fuktighet, for disse merkene er gjerne ganske tørre. Fuktighet gjør det også lettere for huden å gro pent. 

Merkene blir forhåpentligvis borte i løpet av et par uker/måneder, om du ikke har klødd veldig mye på dem eller fått infeksjon. Hvis du har klødd så mye at de har blitt åpne sår eller fått infeksjon i noen av dem risikerer du at de blir arr. Heldigvis vil også arr blekne naturlig over tid.

Beskytt merkene fra sollys. Bruk solkrem hele vinteren dersom du har noen i ansiktet, og vær nøye med solkrem om du drar til syden før de er borte. Ny hud blir lettere solbrent og lettere solskadd (noe som øker risikoen for kreft). I tillegg risikerer du at den nye huden blir kjempebrun i kantene og helt lys i midten, noe som ser rart ut i ansiktet.

Ikke pill på skorpene!

Anonymkode: 4fac8...1da

• Liker 1
Skrevet

Dermaroller eller dermastamp er veldig bra, ville gått for et 1 mm dermastempel da det gir veldig god effekt. Dermaspa har et billig et til 249kr, tror egentlig det er alt du trenger for å starte. 

Bio-oil.......se på ingrediensene, de er ikke gode. Jeg brukte denne for noen år siden og jeg fikk kviser av den, dette har jeg også hørt fra andre. Så ikke bruk den i ansiktet og hvis du velger å gjøre det så start forsiktig. Ikke alle får dette naturligvis men ingrediensene er ikke gode så ville heller gått for en naturlig olje som er rik på vitamin E, som feks argan olje, hvetekim olje eller barbary fig seed.

Anonymkode: 69f1e...29a

Skrevet

Sink- tabletter og bio-oil :)  selvfølgelig ikke pell på ruene og hold huden godt hydrert. Smør sårene med Bephanten fks. Den får du på apoteket, den blir klar på huden så det synes ikke slik som sinksalve gjør. 

Anonymkode: 17010...12a

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dermaroller eller dermastamp er veldig bra, ville gått for et 1 mm dermastempel da det gir veldig god effekt. Dermaspa har et billig et til 249kr, tror egentlig det er alt du trenger for å starte. 

Bio-oil.......se på ingrediensene, de er ikke gode. Jeg brukte denne for noen år siden og jeg fikk kviser av den, dette har jeg også hørt fra andre. Så ikke bruk den i ansiktet og hvis du velger å gjøre det så start forsiktig. Ikke alle får dette naturligvis men ingrediensene er ikke gode så ville heller gått for en naturlig olje som er rik på vitamin E, som feks argan olje, hvetekim olje eller barbary fig seed.

Anonymkode: 69f1e...29a

Holder du enda på med denne reklamen for egen bedrift? 

Anonymkode: 61ce9...850

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...