Gå til innhold

Søke jobb: sende med praksisevaluering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ferdig utdannet sykepleier til våren, men har minimalt med erfaring. Har jobbet helg i et bofellesskap under studiet, men utenom det har jeg bare ''strøjobber'' som erfaring. Butikk, avisbud osv. Skal søke jobber om ikke veldig lenge, og lurer på om jeg kan sende med evalueringer fra praksisperiodene mine? Særlig sykehuspraksis siden det er sykehus jeg skal jobbe på. Jeg tenker at evalueringen min etter sykehuspraksis sier jo veldig mye mer om meg som sykepleier - enn hva en attest jeg fikk av VG når jeg var 15 år gjør. Hva tenker dere? 

Ønsker jo jobb så fort som mulig etter jeg var ferdig, er litt dumt med bare én relevant attest. 

Anonymkode: ea7a4...ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man sender ikke med verken attester eller evalueringer i en jobbsøknad. Det tas med på et eventuelt intervju.

Du sender CV og søknadsbrev.

Anonymkode: d894c...22c

Skrevet

Glemte å legge til, det viktigste er at du har referanser, minimum 2 stykker.

Skrevet

Nei, nei, nei, du sender ikke med praksisevalueringer, det har ingenting i en søknad å gjøre. Du sender med referanser. Ellers er det ofte slik at erfaring teller hvis det er kamp om stillingene og søkerne utdanningsmessig stiller likt, så hvis det er sykehus du ønsker å jobbe på når du er ferdig, hvofor har du ikke skaffet deg deltidsjobb der under studiene?

Anonymkode: b7335...d48

Skrevet

Du kan be kontaktsykepleiere du har hatt i praksis om å være referanse. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du sender med referanser.

Det gjør man faktisk ikke. Man skriver i CV at referanser oppgis på forespørsel.

Skrevet

Det spørs om du har lov til å bruke det. Jeg var ferdig utdannet barnehagelærer i fjor og vurderte å bruke tilbakemeldinger fra praksis, men det sto i reglene for praksis at tilbakemeldinger fra praksis ikke kunne brukes ved jobbsøking. 

Men på  intervjuet henviste jeg allikevel muntlig  tilbakemeldinger jeg hadde fått fra praksislærer og når de spurte om svake sider og hva jeg evt kunne bli bedre på så henviste jeg også til hva praksislærer hadde skrevet . 

Skrevet

Har du hatt praksis på en sykehusavdeling du kunne tenkt deg å jobbe på? Jeg hadde ikke deltidsjobb ved siden av studiet pga sykdom, og håpte ikke at dette skulle bli et tema på intervju. Søkte jobb på en avdeling jeg var i i praksis, og fikk kontaktsykepleieren der til å være referanse. ( en fordel at hun var forbøyd med meg og ønsker at jeg skulle jobbe der). Da fikk jeg jobben 😊

Anonymkode: a3dd7...246

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...