Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alltid det er så spennende og interessant å se hvem som blir nominert og hvem som vinner :) Selv savner jeg Tung tids tale av Olaug Nilssen. Av de nominerte håper jeg Lunde eller Parr vinner prisen, men jeg har ikke lest alle bøkene på listen, og da er det vanskelig å si helt sikkert. 

Hva synes du om de nominerte? Noen titler du savner? Hvilken bok håper du vinner? 

I alfabetisk rekkefølge etter forfatter:

2017:

1. Lars Saabye ChristensenByens spor, Cappelen Damm
  2. Tom EgelandLasaruseffekten, Aschehoug
  3. Helga FlatlandEn moderne familie, Aschehoug
  4. Jørgen JægerGuden, Juritzen
  5. Jan KjærstadBerge, Aschehoug
  6. Maja LundeBlå, Aschehoug
  7. Maria ParrKeeperen og havet, Samlaget
  8. Siri PettersenBobla, Gyldendal
  9. Trude TeigePasienten, Aschehoug
  10. Carl Frode TillerBegynnelser, Aschehoug

(Kilde: bokhandlerforeningen)

Anonymkode: 035a2...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper på Tom Egeland, som er min favorittforfatter :-) 

Anonymkode: e599d...2d0

Skrevet

Jeg håper på Lars Saabye Christensen, storkoste meg med Byens spor :)

Skrevet

Jeg jobber i bokhandel og synes dette er en veldig forutsigbar og kjedelig liste, det er jo bare bestselgere og ikke en eneste sakprosa! Jeg nominerte Grensen av Erika Fatland og synes det er svært skuffende at hun kom ikke med på listen, hun er en fantastisk bra forfatter og jeg og kollegaene holder finger på at hun blir nominert til Brageprisen. 

Anonymkode: 5cdc7...f60

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle også ønske at listen var litt mer variert med sakprosa, jobber også i bokhandel. Hadde nominert Grensen hvis den kom litt tidligere, men hadde jo ikke fått muligheten til å lese den ennå da nominasjonsrunden var.

Av de som er nominert som jeg har lest synes jeg Byens Spor er den beste, men jeg satser på å få lest Kjærstads Berge snart, og den ser veldig lovende ut.

Skrevet
18 timer siden, Librarian skrev:

Jeg skulle også ønske at listen var litt mer variert med sakprosa, jobber også i bokhandel. Hadde nominert Grensen hvis den kom litt tidligere, men hadde jo ikke fått muligheten til å lese den ennå da nominasjonsrunden var.

Av de som er nominert som jeg har lest synes jeg Byens Spor er den beste, men jeg satser på å få lest Kjærstads Berge snart, og den ser veldig lovende ut.

Jeg hadde ikke heller lest Grensen, men nominerte den allikevel siden dette er den boken jeg har gledet meg mest til i år. Har akkurat begynt på den nå 🤗👌

Anonymkode: 5cdc7...f60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...