Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2011 ble jeg erklært at arbeidsevnen min ble nedsatt med 50% eller mer. Jeg er fortsatt på aap, og har vært i 5 forskjellige tiltak. 

Er nå på bedringens vei, og har fått innvilget aap ut neste år. 

Jeg er 25 år. 

Har nå fått vite at da jeg krysset vekk at jeg kunne ha rett på ung ufør da jeg i 2011 søkte aap, ikke krysset vekk spørsmål om trygd, men et tillegg på aap. 

Noen som vet hvordan jeg tar opp dette? Og med hvem? Går søknaden internt i kommunen, eller er den statlig? 

Og har noen fått den innvilget? Hvor mye utgjør dette i måneden, og fikk dere tilbakebetalt? 

Anonymkode: 75484...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Høres ut som du kan ha rett på ung ufør tillegg, ettersom du har blitt syk før fylte 26 år. Snakk med din veileder om det evt. ring NAV så kan de hjelpe deg med dette :) usikker på hvor mye du får, men dersom du får det innvilget kan du få etterbetalt en god sum.

Anonymkode: 33334...182

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nå fått vite at da jeg krysset vekk at jeg kunne ha rett på ung ufør da jeg i 2011 søkte aap, ikke krysset vekk spørsmål om trygd, men et tillegg på aap. 

Hva mener du med krysset vekk?

Din saksbehandler skal når han behandler søknaden din uansett (også dersom du ikke krysset av for at du ble alvorlig syk før 26 år) vurdere hvorvidt du fyller vilkårene for ung ufør-tillegget. Din saksbehandler har tydeligvis funnet at det gjør du ikke, antageligvis er ikke din funksjonsnedsettelse alvorlig nok. Dersom du mener at du fyller vilkårene bør du snakke med din saksbehandler om dette. 

Anonymkode: 5ee1e...8b4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med krysset vekk?

Din saksbehandler skal når han behandler søknaden din uansett (også dersom du ikke krysset av for at du ble alvorlig syk før 26 år) vurdere hvorvidt du fyller vilkårene for ung ufør-tillegget. Din saksbehandler har tydeligvis funnet at det gjør du ikke, antageligvis er ikke din funksjonsnedsettelse alvorlig nok. Dersom du mener at du fyller vilkårene bør du snakke med din saksbehandler om dette. 

Anonymkode: 5ee1e...8b4

Jeg leverte jo søknaden elektronisk, men er en stund siden. Spørsmålet var ca "mener du at du oppfyller kravene for ung ufør". Jeg svarte nei, fordi jeg trodde det var trygd de mente. 

Dette er noen år siden, og det har tatt mye lenger tid å komme ut i arbeid enn først antatt. 

Men får prøve å ringe. Er bare redd for å bli møtt med "ikke kom her og tigg etter mer penger" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...