AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Har rimelig dårlig økonomi i år og har tenkt mye på dette med julegaver, og etter å ha forvirret meg inn i «eBay/wish-jungelen» har jeg funnet mye fint til en billig penge. Men så blir jeg jo veldig usikker da, på om det nesten blir smålig gjerrig å gi gaver derifra? Har brukt mange timer og undersøkt nøye på brukerkommentarer og bilder fra kunder. Har f.eks funnet et fint smykke (til 9 kr+9 kr frakt) som jeg kunne tenke meg å gi til mine barns farmor og et par venninner. Fant også en bestefar-nøkkelring jeg kunne tenkt meg å gi til barnas farfar. Et telefon-deksel til en venninne. Småting altså. Men er det nok å gi i en gave? Tenker også å ta noen julebilder av familien og bestille inn julekort som vi også skal gi til alle våre nære (en tradisjon vi aldri har gjort tidligere) Anonymkode: 9a770...476 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Kvaliteten fra sånne sider er jo i grunn så som så. Hva med å heller lage noe selv? Kjøp kubbelys til 10 kr stk på nille/europris? De har tilbud på sånt om dagen. Så finner du noen fine servietter, klipper ut og smelter det ytterste laget forsiktig på lyset. (Bruk en skje du varmer på ovnen eller hårføner) strikker du? Votter blir de fleste som ikke strikker selv glade for (de som kun tenker penger og fjas blir gjerne ikke det, men de driter jeg i) ramme med fint bilde av dere evt av barna om du har det? Telefondeksel er litt tåpelig syns jeg, for å være helt ærlig. Anonymkode: 19985...39e 3
Zinatara Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg tenker at det kommer an på hva det er og hvem det er til. Min erfaring med smykker i den prisklassen er at de lett går i stykker og gjerne kan gjøre huden grønn. Så det hadde ikke jeg kjøpt i gave til noen. Andre ting kan være Ok. Jeg kjøpte sånne popsocket som ungene ga til venner. De funket fint og jeg ser ikke forskjell på dem og de som koster 99 kroner på Elkjøp. 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 Da synes jeg heller du kan avtale å ikke gi gaver i år. Gaver til venninner kan kuttes ut, for eksempel. Det blir for dumt å gi ubrukelige gaver bare for å gi noe (telefondeksel er det ikke alle som bruker, og de som bruker har gjerne et fra før de heller foretrekker). Jeg synes også det blir feil å gi en gave for kr 9, om dere vanligvis gir "ordentlige" gaver, og de som gir til deg gir for en mer normal sum. Da er det mye bedre å si det som det er; at i år har du ikke råd. Anonymkode: 21036...269 2
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har rimelig dårlig økonomi i år og har tenkt mye på dette med julegaver, og etter å ha forvirret meg inn i «eBay/wish-jungelen» har jeg funnet mye fint til en billig penge. Men så blir jeg jo veldig usikker da, på om det nesten blir smålig gjerrig å gi gaver derifra? Har brukt mange timer og undersøkt nøye på brukerkommentarer og bilder fra kunder. Har f.eks funnet et fint smykke (til 9 kr+9 kr frakt) som jeg kunne tenke meg å gi til mine barns farmor og et par venninner. Fant også en bestefar-nøkkelring jeg kunne tenkt meg å gi til barnas farfar. Et telefon-deksel til en venninne. Småting altså. Men er det nok å gi i en gave? Tenker også å ta noen julebilder av familien og bestille inn julekort som vi også skal gi til alle våre nære (en tradisjon vi aldri har gjort tidligere) Anonymkode: 9a770...476 Ja. De har da mye bra på wish
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvaliteten fra sånne sider er jo i grunn så som så. Hva med å heller lage noe selv? Kjøp kubbelys til 10 kr stk på nille/europris? De har tilbud på sånt om dagen. Så finner du noen fine servietter, klipper ut og smelter det ytterste laget forsiktig på lyset. (Bruk en skje du varmer på ovnen eller hårføner) strikker du? Votter blir de fleste som ikke strikker selv glade for (de som kun tenker penger og fjas blir gjerne ikke det, men de driter jeg i) ramme med fint bilde av dere evt av barna om du har det? Telefondeksel er litt tåpelig syns jeg, for å være helt ærlig. Anonymkode: 19985...39e Garn er faktisk helt forjævlig dyrt, så å strikke votter er som regel mye dyrere enn å kjøpe på europris/jula, osv. Anonymkode: 21036...269 1
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvaliteten fra sånne sider er jo i grunn så som så. Hva med å heller lage noe selv? Kjøp kubbelys til 10 kr stk på nille/europris? De har tilbud på sånt om dagen. Så finner du noen fine servietter, klipper ut og smelter det ytterste laget forsiktig på lyset. (Bruk en skje du varmer på ovnen eller hårføner) strikker du? Votter blir de fleste som ikke strikker selv glade for (de som kun tenker penger og fjas blir gjerne ikke det, men de driter jeg i) ramme med fint bilde av dere evt av barna om du har det? Telefondeksel er litt tåpelig syns jeg, for å være helt ærlig. Anonymkode: 19985...39e Selvlagde gaver er jo bare greit om man faktisk har talent for å lage noe som ikke ser ut som det er laget av en femåring 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 Nei. Det er en grunn til at disse tingene er så billige. Det er dritt! Med mindre du er skikkelig god med håndarbeid, så trenger du ikke lage gaver heller. Ingen vil ha ræl. Venninner kan du vel snakke med å si at du har det litt trangt økonomisk for tiden, og at dere derfor kan droppe julegaver i år. Hva med å finne på noe koselig sammen i stede. En middag eller noe. Benytt der heller at tilbud på skikkelig nettbutikker. Black friday er rett rundt hjørnet. Du kan finne fine tilbud der. Anonymkode: 110a5...484 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvaliteten fra sånne sider er jo i grunn så som så. Hva med å heller lage noe selv? Kjøp kubbelys til 10 kr stk på nille/europris? De har tilbud på sånt om dagen. Så finner du noen fine servietter, klipper ut og smelter det ytterste laget forsiktig på lyset. (Bruk en skje du varmer på ovnen eller hårføner) strikker du? Votter blir de fleste som ikke strikker selv glade for (de som kun tenker penger og fjas blir gjerne ikke det, men de driter jeg i) ramme med fint bilde av dere evt av barna om du har det? Telefondeksel er litt tåpelig syns jeg, for å være helt ærlig. Anonymkode: 19985...39e Å lage gaver er ikke et alternativ. Hverdagen er travel nok med flere småbarn som krever sitt, i tillegg til å jobbe mye osv. Hvorfor er telefondeksel tåpelig? Har funnet et av favorittkarakteren i favorittserien til venninnen min. Anonymkode: 9a770...476 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #10 Skrevet 30. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Det er en grunn til at disse tingene er så billige. Det er dritt! Med mindre du er skikkelig god med håndarbeid, så trenger du ikke lage gaver heller. Ingen vil ha ræl. Venninner kan du vel snakke med å si at du har det litt trangt økonomisk for tiden, og at dere derfor kan droppe julegaver i år. Hva med å finne på noe koselig sammen i stede. En middag eller noe. Benytt der heller at tilbud på skikkelig nettbutikker. Black friday er rett rundt hjørnet. Du kan finne fine tilbud der. Anonymkode: 110a5...484 Har aldri funnet noen ordentlig gode tilbudet på black friday i Norge, er for det meste bare juks med små rabatter på varer som i utgangspunktet er dyre. Anonymkode: 9a770...476 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #11 Skrevet 30. oktober 2017 Et smykke til 9 kr. er no-no. Dette vil uten tvil være av svært dårlig kvalitet og gå i stykker med en gang, evt. farge huden grønt eller bli misfarget. Hvorfor gi noen billig ræl som kommer til å gå rett i søpla? MÅ du gi alle disse julegave? Anonymkode: f65c6...446 1
caskerette Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 Wish er skummelt. De har mye bra, men også forferdelig mye dårlig. Og mye som ser annerledes ut når du får det. Og lang leveringstid. Hadde nok heller handlet på europris og de. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #13 Skrevet 30. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å lage gaver er ikke et alternativ. Hverdagen er travel nok med flere småbarn som krever sitt, i tillegg til å jobbe mye osv. Hvorfor er telefondeksel tåpelig? Har funnet et av favorittkarakteren i favorittserien til venninnen min. Anonymkode: 9a770...476 Hva om hun foretrekker deksel med innebygget lommebok? Osv. Da blir gaven din bare liggende i en skuff. Det er miljøsvineri å gi billigdritt som går i stykker/ikke blir brukt, bare for å kjøpe noe. Da kan du heller gi gavekort på opplevelser, som at du skal komme hjem til henne og lage middag, vaske, gå tur med hunden, sitte barnevakt, osv. Og da si ifra på forhånd at du har ikke råd til å kjøpe presang i år, så om dere skal gi gaver må det være noe gratis. Anonymkode: 21036...269 3
Elaine Marley Skrevet 30. oktober 2017 #14 Skrevet 30. oktober 2017 Nei, vil jeg si. Da ville jeg heller ha fått et hyggelig kort eller noe. Sånne ting blir ofte ikke brukt, har dårlig kvalitet og/eller blir lagt i en skuff til det en dag blir kastet. Eventuelt kan du lage noen småkaker eller noe annet spiselig og gi bort? Eller kjøpe noe som i det minste vil bli brukt, som sokker eller noe? 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #15 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg er enig med de som sier at smykker ikke er greit, men deksel til telefonen syns jeg var en god idé om du vet hun trenger det. Jeg har selv kjøpt koreansk kosmetikk til min søster og en venninne fra ebay (har selvsagt sjekket selger og produkter nøye). Ansiktsmasker, maskara og annet jeg vet at vil bli brukt. Nøkkelhank syns jeg også hørtes ut som en god idé. Dersom du skal kjøpe til små barn har de mange fine pakker med hårbånd, strikk og klemmer. Jeg har kjøpt til datteren min, og det er god kvalitet på det jeg har fått hjem. Jeg har også kjøpt smokksnorer som har vært veldig greie. Klærligger jeg unna. Det samme med matbokser o.l. da det kan ha gift i seg. Anonymkode: 555dd...03d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #16 Skrevet 30. oktober 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å lage gaver er ikke et alternativ. Hverdagen er travel nok med flere småbarn som krever sitt, i tillegg til å jobbe mye osv. Hvorfor er telefondeksel tåpelig? Har funnet et av favorittkarakteren i favorittserien til venninnen min. Anonymkode: 9a770...476 Nei men så kjøp dritt fra wish da Anonymkode: 19985...39e 4
Wenda Skrevet 30. oktober 2017 #17 Skrevet 30. oktober 2017 Er man heldig så får man ganske fine ting fra Wish, men så kan man også være riktig uheldig å få noe som er skikkelig dårlig. Har bestilt en del fra Wish og noe går nesten rett i søpla, men andre ting er veldig mye brukt. Og jeg har hver gang vært nøye med brukeromtaler, scoring av selgere osv...det spiller liten rolle på hva man faktisk får er min erfaring. Har du dårlig råd så ville jeg nok heller funnet andre løsninger, for selv om det er billig på Wish så kan der fort bli dyrt om halvparten av tingene er rævva. Da tror jeg nok det er lettere å få bra produkter på f.eks eBay 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #18 Skrevet 30. oktober 2017 bak kjeks. Det kan man gjøre sammen med barna, og man får gaver til masse mennesker ut av bare èn deig. Anonymkode: bef00...8b8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #19 Skrevet 30. oktober 2017 Hva med å kjøpe shampo/balsam/hårkur/såpe/body lotion? Jeg liker ikke sånt selv, men det er veldig mange som gjør det. Det blir i alle fall brukt (hvis ikke vedkommende har en haug som hun ikke bruker liggende fra før av). Jeg vet ikke noe om kvaliteten på ting fra Wish, men jeg har kjøpt ting som er helt ok på ebay Anonymkode: 4c584...665
aglaea Skrevet 30. oktober 2017 #20 Skrevet 30. oktober 2017 Veldig enig med det mange her sier. Heller si det som det er, at du har det trangt økonomisk akkurat nå, eller evt. lag noe hjemmelaget. Det trenger ikke være ting som tar lang tid, dette kan du f.eks kjøpe inn større mengder av ingrediensene til og lage som flere gaver: http://tara.no/mat-1771/er-dette-arets-soteste-julegave eller: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/cookiesblanding-pa-glass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå