Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg feirer ikke halloween og synes det er en tullete tradisjon. Dette er en av grunnene til at jeg ikke har lyst på besøk i morgen. Andre grunner er at hunden min går bananas når den hører ringeklokka(og dette trener vi på, men da med kontrollert ringing).

Jeg har dessverre ikke muligheten til å ikke være hjemme i morgen. Jeg tenker å gå tur et par timer, men vil tro at barna kan komme i et større tidsintervall. Jeg har også forpliktet meg å bake en kake til et selskap, og kjøkkenvinduet er vendt ut mot inngangsdøra.

Hva skal jeg gjøre for å ikke få besøk?

Anonymkode: a8d8b...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan slå av utelyset. Det betyr at du ikke ønsker Halloween-besøk. 

Anonymkode: 25fe0...142

• Liker 4
Skrevet

"Regelen" er at utelysene skal slås av. Innelys skal man selvsagt ikke slå av. 

Du kan også sette opp en lapp på døren/ringeklokken/i oppkjørselen, eller rett og slett koble ut ringeklokken. Vi gjør en god kombo; altså vi slukker alt av utelys og setter opp lapp både nederst i innkjørselen og på gatedøren om at vi ikke feirer halloween (også med symbol til småunger; gresskarsymbol med strek over). 

Om noen ringer på likevel, åpner vi ikke. Evt åpner og spør om de ikke kan lese om tålmodigheten går slutt... 

Anonymkode: 7594d...910

• Liker 2
Skrevet

Tørrpinner!

Er ikke for feiringa jeg heller men jeg har jo tilpassa meg ungenes fryd over dagen med åra.

Her er de velkomne og godteskåla står å venter!!

Anonymkode: a159d...26b

• Liker 5
Skrevet

Skru av utelyset, og la vær å sett ut et tent gresskar :P Her går ungene i nabolaget kun til hus med tente lykter og der det er halloweenpynt utenfor. 

Anonymkode: 6346f...a05

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Aner ikke hvordan man kobler ut ringeklokka, og utelyset er generelt aldri på :P

Får også skrive en lapp, litt bekymret for egg på døra da... Håper de tar hensyn!

Anonymkode: a8d8b...dee

Skrevet

Kan du ikke bare skrive som sant er at hunden din ikke liker ringeklokka og også bare smøre på litt att den er litt redd for mye folk og spesielt med kostymer eller noe☺ mulig barna har mer forståelse når det er et dyr inn i bildet?☺

• Liker 2
Skrevet

Hva med å henge opp en lapp om at hunden er redd ringeklokka og sette frem noe godteri der som de kan ta?

Anonymkode: 32e73...f9b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Regelen" er at utelysene skal slås av. Innelys skal man selvsagt ikke slå av. 

Du kan også sette opp en lapp på døren/ringeklokken/i oppkjørselen, eller rett og slett koble ut ringeklokken. Vi gjør en god kombo; altså vi slukker alt av utelys og setter opp lapp både nederst i innkjørselen og på gatedøren om at vi ikke feirer halloween (også med symbol til småunger; gresskarsymbol med strek over). 

Om noen ringer på likevel, åpner vi ikke. Evt åpner og spør om de ikke kan lese om tålmodigheten går slutt... 

Det er ikke så lett å slukke utelys hvis man bor i blokk. Da er det bedre med en lapp

Skrevet
13 timer siden, Honey Dew skrev:

Det er ikke så lett å slukke utelys hvis man bor i blokk. Da er det bedre med en lapp

Det er jeg klar over (har bodd i blokk i 10 år selv). Men da skriver man jo bare en lapp, da? Gjerne over selve ringeklokken, så man er nødt til å trykke på lappen om man skal ringe på døren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...