AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Sikkert et veldig individuelt spørsmål, men er så usikker på hvilke størrelse jeg skal velge. Ettåringen fikk sko i bursdagsgave, men han går ikke enda. Han reiser seg opp og går langs møbler, kan bli en stund til han slipper seg enda fordi om. Str. 20 er passelig nå, men førstegangs vintersko koster tross alt 700 kr. Lurer derfor på om jeg skal ta str 21 så de varer ut vinteren. Men dumt om han plutselig skulle begynne å gå nå og ikke får brukt de 🙈 Anonymkode: f40f6...4b3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Finnes det innleggssåler for så små sko? I såfall ville jeg gått for str 21, og heller hatt såler i om det viser seg at han trenger skoene før de er store nok. Anonymkode: 3d3bb...568
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert et veldig individuelt spørsmål, men er så usikker på hvilke størrelse jeg skal velge. Ettåringen fikk sko i bursdagsgave, men han går ikke enda. Han reiser seg opp og går langs møbler, kan bli en stund til han slipper seg enda fordi om. Str. 20 er passelig nå, men førstegangs vintersko koster tross alt 700 kr. Lurer derfor på om jeg skal ta str 21 så de varer ut vinteren. Men dumt om han plutselig skulle begynne å gå nå og ikke får brukt de 🙈 Anonymkode: f40f6...4b3 Gutteføtter vokser hurtigere enn jenteføtter. Det samme gjør guttenes hoder. Var jeg deg ville jeg tatt sko og barn med i butikken og spurt der ekspertisen finnes. Mener at førstegangssko skal være ca. enn 6 mm større enn foten. Da må foten måles i skomål for å få en viss pekepinn. Anonymkode: b5620...976 1
heipådegsann Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Minin her er ble 1år i februar. Han har gått fra strl 21 til størrelse 24 iløpet av ca. 8-9mnd Mener å ha lest at gjennomsnittelig er det vanlig å gå opp ca én strl hver 4.måned det andre leveåret. Endret 30. oktober 2017 av heipådegsann
Minlillelykke Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 Vår på 2.5 begynte med sko i en alder av 9 måneder, da gikk han stødig uten støtte. Han begynte på str 21, og nå er han oppe i str 25
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg ville ventet til det ble aktuelt / kaldt nok, og tatt med i en skobutikk for hjelp. Utrolig viktig at de har riktig størrelse. Sko må også skiftes ut veldig ofte i den alderen Anonymkode: b9967...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 Ikke sko før de går. Stonz eller andre fotposer! Anonymkode: 9bc25...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 Bytt til et tilgodekort frem til ungen faktisk trenger sko, da kan du jo også være heldig å finne noe på salget som starter rundt juletider Anonymkode: e9921...268 1
Drizzt Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 De kan vokse veldig fort! Barnehagebarnet her bytter innesko i barnehagen omtrent hver måned i det siste. På det verste brukte vi et par i kun 2 uker før de begynte å stramme. Andre ganger går det kanskje et par måneder. Jeg ville anbefalt deg å vente fram til barnet kan gå. Vintersko selges hele vinter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå