Gå til innhold

Hvor fort kan en liten barnefot vokse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et veldig individuelt spørsmål, men er så usikker på hvilke størrelse jeg skal velge. Ettåringen fikk sko i bursdagsgave, men han går ikke enda. Han reiser seg opp og går langs møbler, kan bli en  stund til han slipper seg enda fordi om. Str. 20 er passelig nå, men førstegangs vintersko koster tross alt 700 kr. Lurer derfor på om jeg skal ta str 21 så de varer ut vinteren. Men dumt om han plutselig skulle begynne å gå nå og ikke får brukt de 🙈

Anonymkode: f40f6...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det innleggssåler for så små sko? I såfall ville jeg gått for str 21, og heller hatt såler i om det viser seg at han trenger skoene før de er store nok. 

Anonymkode: 3d3bb...568

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et veldig individuelt spørsmål, men er så usikker på hvilke størrelse jeg skal velge. Ettåringen fikk sko i bursdagsgave, men han går ikke enda. Han reiser seg opp og går langs møbler, kan bli en  stund til han slipper seg enda fordi om. Str. 20 er passelig nå, men førstegangs vintersko koster tross alt 700 kr. Lurer derfor på om jeg skal ta str 21 så de varer ut vinteren. Men dumt om han plutselig skulle begynne å gå nå og ikke får brukt de 🙈

Anonymkode: f40f6...4b3

Gutteføtter vokser hurtigere enn jenteføtter. Det samme gjør guttenes hoder. 

Var jeg deg ville jeg tatt sko og barn med i butikken og spurt der ekspertisen finnes. Mener at førstegangssko skal være ca. enn 6 mm større enn foten. Da må foten måles i skomål for å få en viss pekepinn. 

Anonymkode: b5620...976

• Liker 1
Skrevet (endret)

Minin her er ble 1år i februar. Han har gått fra strl 21 til størrelse 24 iløpet av ca. 8-9mnd :) Mener å ha lest at gjennomsnittelig er det vanlig å gå opp ca én strl hver 4.måned det andre leveåret.

Endret av heipådegsann
Skrevet

Vår på 2.5 begynte med sko i en alder av 9 måneder, da gikk han stødig uten støtte. Han begynte på str 21, og nå er han oppe i str 25

Skrevet

Jeg ville ventet til det ble aktuelt / kaldt nok, og tatt med i en skobutikk for hjelp. Utrolig viktig at de har riktig størrelse. Sko må også skiftes ut veldig ofte i den alderen 

Anonymkode: b9967...7f2

• Liker 2
Skrevet

Ikke sko før de går. 

Stonz eller andre fotposer! 

Anonymkode: 9bc25...cb5

• Liker 1
Skrevet

Bytt til et tilgodekort frem til ungen faktisk trenger sko, da kan du jo også være heldig å finne noe på salget som starter rundt juletider ;) 

Anonymkode: e9921...268

• Liker 1
Skrevet

De kan vokse veldig fort! Barnehagebarnet her bytter innesko i barnehagen omtrent hver måned i det siste. På det verste brukte vi et par i kun 2 uker før de begynte å stramme. Andre ganger går det kanskje et par måneder.

Jeg ville anbefalt deg å vente fram til barnet kan gå. Vintersko selges hele vinter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...