moroklompen Skrevet 30. oktober 2017 #21 Del Skrevet 30. oktober 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden er helt meningsløs. Vil påstå at det også er unødvendig å ta hivtest på grunn av de symptomene du mener å ha. De er nemlig ikke relatert til hiv sykdom. Hiv nedsetter kroppens imunforsvar. Sympotmer er da massive infeksjoner med virus, bakterier og sopp. Anonymkode: f9ceb...47c Å si det er meningsløst å sjekke seg etter ett forhold, spesielt ikke med en som høres så useriøs ut, er helt på bærtur. Selvfølgelig bør hun sjekke seg for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #22 Del Skrevet 30. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Oooog, jeg har noe rykkinger i kroppen? Typ sånn leamus lignende. Er det noe symptom? Anonymkode: c8be9...57c Nei. Dette har helt andre årsaker. 1 hour ago, AnonymBruker said: Denne tråden er helt meningsløs. Vil påstå at det også er unødvendig å ta hivtest på grunn av de symptomene du mener å ha. De er nemlig ikke relatert til hiv sykdom. Hiv nedsetter kroppens imunforsvar. Sympotmer er da massive infeksjoner med virus, bakterier og sopp. Anonymkode: f9ceb...47c Symptomer kommer etter latensfasen (7-10 år), og da er man i ferd med å utvikle AIDS. Med moderne antiretroviral behandling utvikler man normalt ikke AIDS, men prognosen avhenger av hvor tidlig man starter behandlingen. Det er for sent for en optimal prognose å begynne å behandle når symptomene vises. Derfor skal man alltid søke å påvise smitte så riflig som mulig. Det er aldri galt å teste seg for HIV hvis man er seksuelt aktiv. Selv om sannsynligheten i dette tilfellet er ekstremt liten, skal ts selvfølgelig ta sin test. Anonymkode: 858aa...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #23 Del Skrevet 30. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Imorgen skal jeg ta en hurtigtest for å sjekke meg for hiv. Jeg er litt nervøs, redd jeg blir testet positiv. Problemet er at min forrige partner har vært en del uærlig med sine sykdommer. Blant annet klamydia. Ber jo til Gud at jeg ikke har hiv, men man vet aldri. Hadde jeg merket det hvis jeg hadde det? Anonymkode: c8be9...57c Hiv viruset har jeg lært, kan ligge latent i kroppen i årevis så er ikke sikkert at man merker noe nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #24 Del Skrevet 30. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer veldig an på hvor tidlig man er i forløpet med HIV, så etterhvert vil man merke mer og mer immunsvikt ved at man får lett infeksjoner. Jeg forstår du føler du er redd for å få HIV, men i Norge er det ulovlig å smitte noen med HIV uten at de vet det, så man har ikke lov til å ha sex med noen uten at den partneren vet at personen det gjelder har HIV. Denne loven gjelder ikke for klamydia. Hvis han skulle ha HIV tar han 99% sikkert i mot ART-behandling og da er smitrefaren ved ubeskyttet samleie 0,2%. Altså er det mennesker her i Norge der ene parten lever med HIV og den andre ikke blir smittet selv om de har vært sammen og hatt ubeskyttet samleie i åresvis. Det er også veldig lite HIV i kroppsvæsker generelt. Altså er sannsynligheten for at du har HIV nesten lik 0 Anonymkode: c917e...ca5 Dette forutsetter jo at vedkommende som har smittet en med hiv selv vet at h.n har det. Er ikke sikkert vedkommende har vært å testa seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #25 Del Skrevet 30. oktober 2017 Så typen har blitt eks? Fornuftig. Anonymkode: b61a8...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #26 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg er så usikker på om jeg skal utføre hiv-testen imorgen...Blir liksom skikkelig redd og tenker;TENK hvis jeg virkelig er smittet av hiv...Helr livet mitt vil bli forandret... Anonymkode: c8be9...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #27 Del Skrevet 30. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så usikker på om jeg skal utføre hiv-testen imorgen...Blir liksom skikkelig redd og tenker;TENK hvis jeg virkelig er smittet av hiv...Helr livet mitt vil bli forandret... Anonymkode: c8be9...57c Om du skulle bli gravid en gang så blir du uansett testet for det, så like greit å få det testa. Er mest sannsynlig negativ og når du får svaret, så kan du gå med senkede skuldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #28 Del Skrevet 30. oktober 2017 18 minutter siden, Maleficenta skrev: Om du skulle bli gravid en gang så blir du uansett testet for det, så like greit å få det testa. Er mest sannsynlig negativ og når du får svaret, så kan du gå med senkede skuldre Jeg skal gjøre det. Bedre å vite enn å gå rundt å frykte. Håper på det beste imorgen. Takk for fine ord. Liker ærligheten i innleggene dine💛 Anonymkode: c8be9...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #29 Del Skrevet 30. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er så usikker på om jeg skal utføre hiv-testen imorgen...Blir liksom skikkelig redd og tenker;TENK hvis jeg virkelig er smittet av hiv...Helr livet mitt vil bli forandret... Anonymkode: c8be9...57c Og HVIS du er så usannsynlig uheldig (hvilket er ekstremt usannsynlig) - så er prognosene dine utrolig mye bedre om du kommer i gang med behandling nå enn om du venter til senere. Om du er positiv, men venter, vil livskvaliteten din bli drastisk dårligere. Kommer man i gang med medikamentell terapi raskt etter smitte, vil man hovedsaklig leve helt normalt. Det er ingen grunn til å la være å teste seg. Testen din er så godt som sikkert negativ - men du SKAL ta den. Anonymkode: 858aa...d0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #30 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg skal ta den❤️ Men kan Mam få hiv om man har analsex, så har vaginalsex rett etter? Anonymkode: c8be9...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #31 Del Skrevet 30. oktober 2017 Uff! Tror sjansen for at jeg blir testet positiv er stor. Fikk mensen to ganger når vi hadde sex. Ene gangen begynte jeg å blø pga jeg mistet jomfrudommen min også har vi hatt analsex og deretter vaginal Anonymkode: c8be9...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #32 Del Skrevet 30. oktober 2017 Begynner å føle nervøsiteten nå, vet ikke om jeg kommer til å klare å leve et normalt liv om jeg blir testet positiv. Alle mindre drømmer, mine gleder og alt vil bare forsvinne. Jeg kommer nok til å bare ønske at døden kommer og tar meg da. Jeg kommer aldri til å klare å leve en hverdag der jeg frykter døden hver dag. Jeg hater meg selv for at jeg innledet meg i et forhold og for alt jeg har gjort. Jeg var jomfru, jeg hadde aldri før hatt sex. Møtte på denne karen, som ødela hele livet mitt etter at han kom i den. Ene dagen er jeg redd for graviditet, andre dagen er jeg redd for klamydia, tredje dagen for hiv. Herregud! Jeg HATER livet mitt Anonymkode: c8be9...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #33 Del Skrevet 30. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff! Tror sjansen for at jeg blir testet positiv er stor. Fikk mensen to ganger når vi hadde sex. Ene gangen begynte jeg å blø pga jeg mistet jomfrudommen min også har vi hatt analsex og deretter vaginal Anonymkode: c8be9...57c Trenger ikke bety noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #34 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg tror ikke jeg skal gå å teste meg imorgen, jeg kommer ikke til å klare det. Sjansene for at jeg har det er store Anonymkode: c8be9...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #35 Del Skrevet 30. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg skal gå å teste meg imorgen, jeg kommer ikke til å klare det. Sjansene for at jeg har det er store Anonymkode: c8be9...57c Test deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #36 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det, jeg har ikke lyst til å leve livet mitt i en hverdag fult av frykt! Dessverre, jeg klarer ikke det. Anonymkode: c8be9...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #37 Del Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det, jeg har ikke lyst til å leve livet mitt i en hverdag fult av frykt! Dessverre, jeg klarer ikke det. Anonymkode: c8be9...57c Tror du det blir bedre av å leve i uvisshet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #38 Del Skrevet 30. oktober 2017 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Tror du det blir bedre av å leve i uvisshet? ja, sjansene for at jeg blir testet positiv er store. Anonymkode: c8be9...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. oktober 2017 #39 Del Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, sjansene for at jeg blir testet positiv er store. Anonymkode: c8be9...57c Men du har jo allerede angst ts. Du går og tror at du har det. Du kommer til å gå å ha dette i tankene heeeelee tiden om du ikke tester og får et svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #40 Del Skrevet 30. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det, jeg har ikke lyst til å leve livet mitt i en hverdag fult av frykt! Dessverre, jeg klarer ikke det. Anonymkode: c8be9...57c Mennesker lever til de er 90 og mer til med hiv/aids. Du kan få barn og leve et normalt liv. Du er smittefri med en pille om dagen. Du sitter å lager krisetanker som ikke er reele. Er du redd for hiv så les mer om det. For slik du formulerer deg så hørea det ut som du skal dø i morgen. Ta testen og bli ferdig med det.. Anonymkode: a30dc...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå