Gå til innhold

Jeg sa han ikke var interessert i henne pga hun er så vulgær. Nå er hun sur på meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er fryktelig vulgær og ikke veldig feminin. På fest er det veldig korte kjoler, sitter å skræver, raper og drikker vin rett fra vinflasken. Classy. Hun er mannegal og tar alt hun få. Hun er veldig keen på en kamerat av meg, men han er ikke interessert pga han synes hun for vulgær og billig. Hun blir for mye for han.

På lørdag var vi på fest og hun klenget på han hele kvelden. Det var flaut å se på. Han var veldig avvisende i kroppsspråket, men hun tok ikke hintet. Da hun satt seg i fanget hans, så dyttet han henne vekk og jeg sa "beklager, men jeg er ikke interessert" da surmulet hun resten av kvelden 

I går kom hjem til meg og klaget litt. Siden han avviste henne, så måtte han være homofil! Det er det verste jeg hører. Jenter som blir avvist som mener han garantert må være homofil.:daane: jeg klarte ikke å dy meg og sa " han er overhodet ikke homofil, men er ikke interessert i vulgære og lite feminine jenter"  jeg skulle kanskje ikke sagt det, men det bare glapp ut. Da ble hun så sur at hun bare gikk og fikk en sur melding fra henne.  At det var skikkelig dårlig gjort å kalle henne for det. Hun var da ikke vulgær.

Jeg klarte som sagt ikke å dy meg, men var det dårlig gjort?

Anonymkode: 42972...af1

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en bra venninne synes jeg

Anonymkode: 239fa...c09

• Liker 7
Skrevet

Det er så utrolig flaut med desperate jenter som klenger på menn på fest. Har selv en slik venninne. Klanger på alle menn og blir egentlig bare avvist. Da går hun videre til neste. Flaut å se på

Men nei, synes ikke det var dårlig gjort av deg. Noen må ha det inn med teskje 

• Liker 8
Skrevet

Dere er UNGE. Dere tråkker begge i salater nå. Hun lærer av det, og du lærer, og så utvikler man seg og modner med tiden. 

Anonymkode: 1e2fd...33f

• Liker 7
Skrevet

Det var en uheldig måte å ordlegge seg på, men det er jo greit at hun får vite det. 

Jeg ville bedt om unnskyldning for ordvalget, men sagt at du likevel står ved det bakenforliggende. Kanskje du i etterkant heller burde sagt at "hun ikke er hans type", men du ble provosert av henne, og synes det er fryktelig barnslig å hevde at han er homofil kun fordi han ikke er interessert. 

Anonymkode: 56562...8cf

• Liker 14
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er UNGE. Dere tråkker begge i salater nå. Hun lærer av det, og du lærer, og så utvikler man seg og modner med tiden. 

Vi er begge 25, så vi er ikke så UNGE. Jeg vil gjerne vite hvorfor jeg tråkker i salaten?

• Liker 7
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en uheldig måte å ordlegge seg på, men det er jo greit at hun får vite det. 

Jeg ville bedt om unnskyldning for ordvalget, men sagt at du likevel står ved det bakenforliggende. Kanskje du i etterkant heller burde sagt at "hun ikke er hans type", men du ble provosert av henne, og synes det er fryktelig barnslig å hevde at han er homofil kun fordi han ikke er interessert. 

Anonymkode: 56562...8cf

Ja, det kom nok ut på feil måte. Kan ta kontakt med henne etter jobb. Liker ikke at folk er sure på meg 

• Liker 1
Skrevet

Nei, synes hun burde få høre det jeg. Hvorfor gi uttrykk av at hun er noe hun ikke er.

Er man en flyfille så er man det, og så må hun jo respektere at mange ikke tenner på noe alle får lov å gå borti.

Anonymkode: 6b81a...c37

• Liker 5
Gjest Sugemerke
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge 25, så vi er ikke så UNGE. Jeg vil gjerne vite hvorfor jeg tråkker i salaten?

Fordi du sa det på en måte som kun er ment til å såre. Man kan si mye av det samme på en helt annen måte. 

Skrevet

Du kunne jo vært ei god venninne og bare sagt at nei han er ikke homofil men du er ikke hans type jente. Uten at du hadde behov for å slenge dritt om henne. Det hun gjorde hadde jo ikke noe med deg å gjøre så syns du var skikkelig teit her. 

Anonymkode: 9c1c7...fa7

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"vulgær og lite feminin"- disse ordene var midt i salaten.

At damer som ter seg og kler seg mer sexy enn snittet kan være feminint nok det. Mange kaller det vulgært. Jeg synes vulgært er en nedsettende merkelapp, og synes faktisk at det mange kaller vulgært er fint.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, synes hun burde få høre det jeg. Hvorfor gi uttrykk av at hun er noe hun ikke er.

Er man en flyfille så er man det, og så må hun jo respektere at mange ikke tenner på noe alle får lov å gå borti.

Anonymkode: 6b81a...c37

Enig. Ts slang ikke dritt til venninnen sin (som hun eller han over mente) når man er så vulgær og lite feminin, så må man tåle å høre det. Kanskje hun endrer seg og skjønner hvorfor hun blir avvist. Det er jo hun som var teit her. Ts forklarte hvorfor hun ble avvist og da bare stormet hun sur ut.

Anonymkode: 03847...624

• Liker 3
Gjest GiftMann38
Skrevet

Du hadde vært en dårlig venn om du ikke hadde sagt noe.

Skrevet

Ts sa det kanskje på en klønete måte, men jeg synes det er irriterende med venninner som ikke sier noe og alltid bare jatter med. Det er vanvittig teit med jenter som mener han og han må være homofil fordi de ikke var interessert. 

Skrevet

Grunnen til at hun blir sur er jo at det virker som om du deler dette synet på henne. At denne fyren avviste henne ble en gyllen mulighet for deg til å slenge deg på og si hva du egentlig mener.

Jeg er jo litt enig der - ja, hun er kanskje vulgær, men måten du beskriver henne på i dette innlegget tyder jo på at du ser ned på henne, og kanskje ikke liker henne i det hele tatt. Da kan man lure på hvorfor dere er venninner. Uavhengig av hvor lite stilig man er, så er det jo ikke morsomt å høre at en man anser som en venninne ser ned på en. Hun lurer kanskje på hvordan du generelt prater om henne bak hennes rygg.

• Liker 13
Skrevet

Du gledet deg sikkert over å si det fordi du på et eller annet nivå er misunnelig på henne.  Du er veldig oppmerksom på menns krav og dom, mens hun er fri og naiv i forhold til dette, tar lettere på sex og kjærlighet, lever litt mer.  Det hadde holdt å si at hun ikke var hans type, evt irettesette henne for å klenge.  Du virket litt liten i situasjonen.

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er ungt. Det er ikke alle som er modne når de er 25. Det er lov å være umoden når man er ung. Umodenhet er ikke et skjellsord, men en natur man har når hjernen ennå skal utvikle seg.

Du tråkka i salaten når du sa at hun var vulgær. Det er jo klart hun blir såret, men samtidig er det en greit for henne å lære om hvordan hun trer frem, men du har nok satt deres vennskap på spill ved å snakke rett fra levra på den måten. Om du ikke forstår dette, eller innså at din oppførsel har konsekvenser, så kan man vel si at det var å "tråkke i salaten"

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg klarte som sagt ikke å dy meg, men var det dårlig gjort?

Ja, det var dårlig gjort av deg.  Ikke at det er spesielt sympatisk eller oppegående av henne å fortelle deg at kompisen din er homofil bare fordi han avviste henne. 

Endret av potetstappe
  • Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Du hadde vært en dårlig venn om du ikke hadde sagt noe.

Gode venninner buser ikke ut med kommentarer. De tar det opp i edru tilstand og ser an situasjonen om det passer seg. Og de gjør det de kan for å ikke såre, har de såret vennen sin så unnskylder de seg.

Anonymkode: 9c1c7...fa7

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke alle som er modne når de er 25.

Nei, men det er definitivt på tide å bli voksen. Og da er det flott å ha gode venninner som gir beskjed om hvilken oppførsel man forventer av en person som har passert 25.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...