Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal på ferie til neste år og ønsker å spare så mye penger som mulig. Derfor trenger jeg noe gode sparetips av dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handle div mat på tilbud og let etter varer du kan fryse med i nedsatt disken mange butikker har. 

Planlegg alle middager og handle en gang i uken. Mangler du melk så går du inn med skylapper og kjøper bare melk. 

Ikke handle klær, det har du sikkert nok av. 

Ikke spise ute, ikke kino osv, her må du se på selv hvor streng du skal være for å spare mest mulig 

hvis du røyker/snuser, slutt 

ikke ut på byen å bruke 1000 kr på fyllefest, det er kortvarig glede 

lag budsjett å følg det til punkt og prikke! Bruker du opp matpengene en uke før neste lønning så får du leve på det du finner i fryseren og havregryn 

Anonymkode: df69c...db0

Skrevet

Gi deg selv et budsjett og hold deg til det, før over penger til sparekonto så fort lønningen kommer, og bruk kun det du har igjen.

Anonymkode: fb867...0b9

Skrevet

Det finnes mange tråder om akkurat dette, TS, bla litt bakover og sjekk ut :) Mange gode tips.

Anonymkode: 1640d...86c

Skrevet

Sett over penger på sparekonto med en gang lønna kommer. Ikke kjøp annet enn mat og de faste regninger. Spis havregryn til frokost hver dag😊

Anonymkode: 2d895...bae

• Liker 1
Skrevet

Som de andre skriver over her; sett opp et budsjett og hold deg til det. Mat er en stor utgiftspost for de fleste, så her ville jeg gjort alt for å spare så mye som mulig. Last ned Mattilbud-appen, kjøp opp varer som ikke trenger kjøleskap i bulk og frys ned rester. Feks om du kun bruker halve brokkolihodet, kutt opp resten og frys det ned. 

Om du er en som bruker kredittkort, bytt til yA kredittkort. Dette vil gi deg 3% rabatt på dagligvarehandelen. Kobler du dette opp mot Trumf så kan du få opptil 6% rabatt. Det er derfor store summer å spare her. 

- I tillegg kan du lage en egen ferie-konto, der du setter en viss sum fra lønna over hver måned. På denne måten kan du spare opp til et formål og kanskje ha litt ekstra lommepenger når du er på ferien. 

Skrevet

Kutt ut all bensinstasjon/7eleven varer, kaffe, boller og sjokolade. Ta sykkelen istendenfor bil/buss. Handle 1 gang i uka.

Anonymkode: d1fd3...f44

• 10 måneder senere...
Skrevet

Themee det er en god ide å tenke på hvordan du kan spare penger, slik at du har råd til ferien. Så tommelen opp herfra.

Av sparetips vil jeg anbefale å se på abonnementene dine for å sjekke om alle er påkrevd? Og hvis det kunne være en billigere løsning? Dette kan redusere de faste kostnadene.

Samtidig kan du vurdere å bare kjøpe fra en handleliste, slik at du ikke plutselig kjøper mye ekstra. Daglige kjøp er en stor kostnadspost i de fleste familier. Hvis du vil ha mer sparetips, så se her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...