Storesøsteren Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Jeg har en bror som er syk, og så har vi mange i familien og venner forøvrig som følger med på det som skjer. Så skrev jeg en tekst om det på Facebook i går, det ble en ganske lang tekst om hvordan det har vært, hvordan sykdommen har forandret han og hvordan ting er nå som det er på det siste. Så ringte søsteren vår og sa at hun syntes det var så godt skrevet og lurte på om hun kunne låne den eller deler av den for å legge på sin vegg også. Det sa jeg ja til, og takket for at hun syntes det var godt skrevet. Nå har hun fått kommentarer på at det er godt skrevet og jeg føler meg tilsidesatt og ikke verdsatt for mine tanker og det jeg skrev, for hun skrev ingenting og sa ingenting om at teksten opprinnelig var min. Det er ingen sterk følelse, men så har jeg tenkt litt på det allikevel, og syns at hun burde sagt noe om at hun kopierte den fra meg. (Den er også skrevet i jeg-form, så den var i utgangspunktet skrevet ut fra mine følelser) Er det teit av meg å reagere på det, eller er det greit å be søsteren min om å redigere bare litt på teksten sin så hun får med at teksten opprinnelig ble skrevet av meg og at hun kopierte den? Endret 31. oktober 2017 av Storesøsteren
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Neste gang lar du henne skrive sin egen tekst. Låner man fra andre, skal man SI/SKRIVE at det er fra andre. Sjekk ut om opphavsrett. Anonymkode: b96bb...3d9 4
Neket Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 Når noen kommenterer "godt skrevet", hadde jeg kommentert med "takk, det er kopiert fra meg". 6
Storesøsteren Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2017 Takk for svar begge to. Jeg har snakket med henne og hun har endret det nå, så nå er det bra igjen. Jeg er glad jeg sa noe selv om jeg kanskje følte at det ble litt barnslig av meg, vi deler jo denne broren. Men, hun har ordnet opp og vi er fortsatt like gode venner. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå