Gå til innhold

Møbelforetning med rett del?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90294512/

Har anskaffet et slikt tv møbel, og under er det mulig å skru inn føtter og hjul. 
Jeg tenkte å feste noen hjul, så jeg lurer på om noen vet om hjul jeg kan feste som passer å skru på der føttene skal være? :) 
Er det uansett eller? 

Vil ha hjul som tåler minst 50 kg hver, har sett at ikea sine lignende hjul tåler maks 15 kg hver, og det blir litt tyngre en det. Møblet selv veier 30 kg cirka når jeg har festet alt uten tv og annet. Derfor vil jeg helst sørge for at hjulene tåler 50 kg hver minst. Kjøpte noen andre hjul, men tenker å levere de tilbake om jeg finner hjul som kan skrues på og passer. 

Håper noen kan hjelpe

Takk på forhånd. 

Anonymkode: 01bbf...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maks vektbelastning på topp platen står 50 kg.  Da er det i grunnen rart at hvert hjul bare tåler 15 kg hver, altså totalt 60 kg. 

Her burde du sendt Ikea en mail. 

Ellers har både Jula.no, Clas Ohlson, Biltema og sikkert flere andre hjyl til møbler. Du må nesten bare lete litt rundt. 

Anonymkode: 8a177...1b4

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maks vektbelastning på topp platen står 50 kg.  Da er det i grunnen rart at hvert hjul bare tåler 15 kg hver, altså totalt 60 kg. 

Ellers har både Jula.no, Clas Ohlson, Biltema og sikkert flere andre hjyl til møbler. Du må nesten bare lete litt rundt. 

Har kjøpt hjul som tåler 50 kg hver, men de er dette
rill-hjul-gra__30734_PE119387_S4.JPG
og ikke dette . Disse er de som tåler maks 15 kg hver, derfor gikk jeg for de andre og tenkte å skru de på. 
Har derimot klart å skadde hånden min så... prøver å gjøre det enklest mulig. :) 

algot-hjul-hvit__0151155_PE309201_S4.JPG

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Planleger å gå innom biltema derimot, tror jeg har sett hjul i flere størrelser der med skru mekanisme. Skal ta med en av pluggene for å se om de har rett størrelse. Er derimot ikke sikker om det er rett butikk jeg husker, så prøver å dobbelt sjekke alle potensielle muligheter.
Tror ikke Clas Ohlson har typen jeg er ute etter. 

Takk for svar. :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...