Gå til innhold

Tilfluktsrom der du bor

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hobby'n min finner jeg blant annet tilfluktsrom fra krigen. Beskytter greit de stedene jeg har funnet. Steder inne i fjell og under bakken.  

Anonymkode: ac12a...55c

Skrevet

Burde ikke kommunene informere befolkningen mer? Eks sendt et notat på regningen til kommunale avgifter? " deres husstand sogner til tilfluktsrommene i storgata 4" 

Og hva har kommunen i disse rommene? Medisin?vann?suppeposer? De oppfordrer befolkningen ellers til å ha et lager, så hva har kommunene?

Anonymkode: 04d0f...8c3

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vet jeg. Bor i et borettslag bygget på 60.tallet, så her har vi et tilfluktsrom i hver oppgang.

Anonymkode: d5671...119

Tvilsomt om de hjelper for dagens kriger

Skrevet

Ja, det er et hull i fjellet et par km unna. Vet det brukes som et lager i dag. Aner ikke hvor stort det er/hvor mange som får plass. 

Anonymkode: 237f5...829

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De har 72 t på seg til å fjerne/tømme

Det må jo bli kaotisk dersom det er akutt behov for plassen?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Burde ikke kommunene informere befolkningen mer? Eks sendt et notat på regningen til kommunale avgifter? " deres husstand sogner til tilfluktsrommene i storgata 4" 

Og hva har kommunen i disse rommene? Medisin?vann?suppeposer? De oppfordrer befolkningen ellers til å ha et lager, så hva har kommunene?

Enig, det lurer jeg også på.

Gjest Axl Rose
Skrevet

Nei og ikke bryr jeg meg om å vite det. 

Skrevet

Tilfluktsrom var mer aktuelt da vi var redde for at russerene skulle komme og bombe oss med raketter og fly. Det er ingen overhengende fare for at noen skal komme og bombe oss akkurat nå. Men om trusselen igjen øker og det blir nødvendig med operative bomberom kan vi regne med at biler, skrot og skytteklubber fort blir kastet ut og medisin og matlagerene blir fylt opp.

Anonymkode: c2ee4...25e

Skrevet

Hadde det i kjelleren der jeg bodde før, så kan vel bare stikke dit. 

Anonymkode: e16dc...8d1

Skrevet

Vet hvor nærmeste er. Men det er mange flere mennesker her enn plass til i tilfluktsrom. Jeg har ikke mulighet for å ta med hunden min dit, så ved behov vil jeg nok velge en annen løsning. 

Jeg er barnløs og singel forøvrig. Og tenker at barnefamilier bør få fylle de opp først. 

Nå tviler jeg sterkt på at jeg noen sinne må ta det valget om å gå i tilfluktsrom eller ikke. Jeg trur ikke vi vil se krig i Norge som utløser det behovet. Feig terror er nok det som vil ramme oss. 

Anonymkode: ddc7e...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...