AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Noen som har tips om en liten kaffemaskin som er relativt rimelig i bruk? Jeg er student med en nokså tynn lommebok, og har heller ikke særlig mye plass til en diger maskin, men er også passe lei av instant cappuccino. Har selvfølgelig prøvd å google en hel del, men det er lite oppdaterte artikler på dette, og heller ikke så lett å finne ut hvilke kapsler som faktisk er billigst. Ser at det finnes kopikapsler, men usikker på om jeg tør stole på de og/eller satse på at disse vil fortsette å eksistere fremover (mtp. lovlighet). Setter stor pris på gode svar, særlig fra dere som har hatt lignende behov og kommet frem til noe bra! Anonymkode: 2f241...c6e
Mis(s)Understood Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Ikke akkurat en kaffemaskin som du stapper inn en kapsel i, men en knakende god og billig (helt ok tilbud) liten "maskin" (og kaffen blir super). Lenke til Kitchentime. Har en sånn selv. Kjøpt for lenge siden da jeg hadde behov for å lange et par kopper uten å kjøpe en trakter Har og bruker den ennå. Endret 30. oktober 2017 av Mis(s)Understood Lagt til egen erfaring 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Ikke akkurat en kaffemaskin som du stapper inn en kapsel i, men en knakende god og billig (helt ok tilbud) liten "maskin" (og kaffen blir super). Lenke til Kitchentime. Takk for tips, men kanskje ikke akkurat det ideelle for en cappuccino-mocca-drikker? Anonymkode: 2f241...c6e
Gjest O.G. Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Ikke akkurat en kaffemaskin som du stapper inn en kapsel i, men en knakende god og billig (helt ok tilbud) liten "maskin" (og kaffen blir super). Lenke til Kitchentime. Har en sånn selv. Kjøpt for lenge siden da jeg hadde behov for å lange et par kopper uten å kjøpe en trakter Har og bruker den ennå. Jeg bruker min til te, og så leser jeg tebladene etterpå.
Mis(s)Understood Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, men kanskje ikke akkurat det ideelle for en cappuccino-mocca-drikker? Anonymkode: 2f241...c6e Nei, så smart er den dessverre ikke Den lager bare ren kaffe (americano om du strekker strikken litt og blander litt tynt) - og med godt innspill fra @O.G.Den lager selvsagt også te Endret 30. oktober 2017 av Mis(s)Understood mer tekst
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Nei, så smart er den dessverre ikke Den lager bare ren kaffe (americano om du strekker strikken litt og blander litt tynt) Da er det nok ikke helt det jeg ser etter Anonymkode: 2f241...c6e
Mis(s)Understood Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det nok ikke helt det jeg ser etter Anonymkode: 2f241...c6e Ikke umulig at du egentlig trenger en espressokanne, en sjokoladerasp og en billig melkeskummer (de kommer i andre utgaver også). Enklest og ofte rimeligst kjøpt som sett. Et rivjern tenker jeg du har allerede? Altså til sjokoladen for å lage mocca 1
Gjest O.G. Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 30 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Nei, så smart er den dessverre ikke Den lager bare ren kaffe (americano om du strekker strikken litt og blander litt tynt) - og med godt innspill fra @O.G.Den lager selvsagt også te Veldig bra te også, den der Earl Grey i løsvekt er sinnsykt bra.
Mis(s)Understood Skrevet 30. oktober 2017 #10 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, O.G. skrev: Veldig bra te også, den der Earl Grey i løsvekt er sinnsykt bra. Å finne noen som selger god te i løsvekt er som å finne en gullgruve Poser er... er ikke det samme (pent og forsiktig sagt).
Gjest O.G. Skrevet 30. oktober 2017 #11 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Å finne noen som selger god te i løsvekt er som å finne en gullgruve Poser er... er ikke det samme (pent og forsiktig sagt). Så enig altså.
Gjest Overrasket Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 7 minutes ago, Mis(s)Understood said: Ikke umulig at du egentlig trenger en espressokanne, en sjokoladerasp og en billig melkeskummer (de kommer i andre utgaver også). Enklest og ofte rimeligst kjøpt som sett. Et rivjern tenker jeg du har allerede? Altså til sjokoladen for å lage mocca Enig! Hvis man skal ha både billig og god kaffe er det siste man trenger en elektrisk kapselmaskin. Kapsler generelt lager vassen kaffe til høy pris per enhet. For meg lager Bialetti det beste utstyret for hjemmekaffen.
Mis(s)Understood Skrevet 30. oktober 2017 #13 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Overrasket skrev: Enig! Hvis man skal ha både billig og god kaffe er det siste man trenger en elektrisk kapselmaskin. Kapsler generelt lager vassen kaffe til høy pris per enhet. For meg lager Bialetti det beste utstyret for hjemmekaffen. Espresso her i huset lages på Bialettikannen min (som ikke ble kjøpt på denne siden av tusenårsiftet for å si det sånn). Enkel, idiotsikker og funker gull hver eneste gang. Eneste er at de ikke funker på induksjon (de er i aluminium, i alle fall er min gamle i Al.) Alternativet blir jo en italiensk kaffemaskin i en helt annen kategori på alle måter.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #14 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg har en Dolce Gusto du kan få. Anonymkode: aa936...7fe
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #15 Skrevet 30. oktober 2017 30 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Ikke umulig at du egentlig trenger en espressokanne, en sjokoladerasp og en billig melkeskummer (de kommer i andre utgaver også). Enklest og ofte rimeligst kjøpt som sett. Et rivjern tenker jeg du har allerede? Altså til sjokoladen for å lage mocca Takk for tips, men så var det tiden dette tar å lage på morrakvisten da... (Ja, jeg sover heller litt lengre enn å stå opp tidligere for å lage kaffe) Anonymkode: 2f241...c6e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #16 Skrevet 30. oktober 2017 5 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Espresso her i huset lages på Bialettikannen min (som ikke ble kjøpt på denne siden av tusenårsiftet for å si det sånn). Enkel, idiotsikker og funker gull hver eneste gang. Eneste er at de ikke funker på induksjon (de er i aluminium, i alle fall er min gamle i Al.) Alternativet blir jo en italiensk kaffemaskin i en helt annen kategori på alle måter. De finnes for induksjon også. Ikke med den klassiske kantete fasongen, dessverre, men jeg regner med de funker på samme måte. Anonymkode: 64fa6...2d5
Mis(s)Understood Skrevet 30. oktober 2017 #17 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De finnes for induksjon også. Ikke med den klassiske kantete fasongen, dessverre, men jeg regner med de funker på samme måte. Anonymkode: 64fa6...2d5 Jippi! Neste komfyr er planlagt som induksjon, så dette var supert å få greie på. Tusen takk
Mis(s)Understood Skrevet 30. oktober 2017 #18 Skrevet 30. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, men så var det tiden dette tar å lage på morrakvisten da... (Ja, jeg sover heller litt lengre enn å stå opp tidligere for å lage kaffe) Anonymkode: 2f241...c6e Det du trenger er en kapselmaskin som ikke koster det hvite ut av øynene?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #19 Skrevet 30. oktober 2017 21 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Det du trenger er en kapselmaskin som ikke koster det hvite ut av øynene? Ja, egentlig. Og som er ganske liten, siden jeg har en bitte liten leilighet Anonymkode: 2f241...c6e
Mis(s)Understood Skrevet 30. oktober 2017 #20 Skrevet 30. oktober 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, egentlig. Og som er ganske liten, siden jeg har en bitte liten leilighet Anonymkode: 2f241...c6e Kapselmaskiner er jeg ikkeno' god på, men Dolce Gusto er vel ikke av de verste. De har en ganske liten utgave (Piccolo) som ikke er så fryktelig dyr. Kapslene er nok en annen sak. En venninne kjøper her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå