Gå til innhold

Noen som er gode i Word? Skal starte på sidetall 1 på side 8

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, jeg holder på å bli gal her! Prøvd å google, men blir ikke klok.

Jeg har altsa et langt dokument, og sidetallene skal starte på side 8. Og da starte med sidetall 1, for så å gå oppover. Er det noen som vet hvordan jeg kan klare det?

Blir evig takknemlig for svar :sol:

Anonymkode: 510e6...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klikk øverst på side 8 (der du kan skrive tekst). Klikk deretter på oppsett og skift - neste side. Så dobbeltklikker du i enten toppfelt eller bunnfelt (Der du ønsker å ha sidetall). Klikk vekk "koble til forrige". Deretter velger du hvilken type sidetall du ønsker (høyre, venstre, midten osv). Deretter klikk formater sidetall, og start på 1.

Anonymkode: 49745...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett inn > topptekst og bunntekst > sidetall > formater sidetall > sidenummerering: start på ...

Anonymkode: cb6e0...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Men jeg fikk det likevel ikke til. Sidene fra siden 8 skal nummeres 1, 2, 3 osv, mens sidetallene før skal nummeres i romertall i, ii, iii osv.. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få gjort begge deler, siden alt annet omstiller seg når jeg velger det ene eller det andre. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få ulike sidetall på ulike deler av teksten må du sette inn et inndelingsskift. Jeg sitter dessverre ikke foran PC-en nå slik at jeg kan gi deg en detaljert oppskrift, men hvis du ikke finner ut av det kan jeg se på det for deg i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, silkestrå skrev:

For å få ulike sidetall på ulike deler av teksten må du sette inn et inndelingsskift. Jeg sitter dessverre ikke foran PC-en nå slik at jeg kan gi deg en detaljert oppskrift, men hvis du ikke finner ut av det kan jeg se på det for deg i morgen :-)

Tusen takk! Det hadde jeg satt pris på! Sier i fra hvis jeg får det til! Jeg er så dårlig på sånne ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...