Gå til innhold

Hva er for tidlig? Barn -samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vet at ingen kan si at det er for tidlig for nøyaktig meg og at at folk er forskjellige. 

Jeg lurer likevel på om hva dere ville tenkt om noen som har vært sammen 2,5 år vil starte prøvingen for å få en baby? Er det for tidlig i forholdet å planlegge noe slikt? 

Jeg og samboer vil gjerne prøve nå. Vi er 29 år. Jeg har hatt fast jobb lemge, mems samboer har akkurat fått fast jobb. Vi har fått lån i banken og er i prosessen med å kjøpe oss et sted å bo. Hvis vi skal få 2 barn, som begge ønsker føler jeg at vi snart må starte prøvingen. Vet folk får barn senere enn meg, men føler tiden går fort. Vi er begge (ganske, det er jo en stor foramdring i livet. Vil man noen sinne bli heelt klar?)  klare for det og vil ha barn. Jeg syns jeg har funnet en jeg tror vil bli en god far og er veldig glad i han. 

Bekymringen går på om det er for tidlig å vite at han er en god far. For tidlig å vite om han er den rette å binde seg til resten av livet? At jeg er litt blind enda av forelskelsen.Burde vi oppleve flere ting først? Ville dere automatisk tenkt oi bare kjent hverandre/ vært sammen i 2,5 år og barn allerede? 

Anonymkode: 7ce63...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, reagerer når folk får barn etter et år, liksom. Men å starte prøvingen når man har vært sammen snart tre år er da ganske så normalt og vanlig.

Anonymkode: eb78d...b68

• Liker 3
Skrevet

Mtp at jeg selv har vært sammen med samboeren min i ett år, så synes jeg ikke det, nei. 

Skrevet

Tenker at det er noe dere bestemmer selv. Mange av de som er sammen i en mannsalder før de vurderer å få barn sammen tviler jo ofte bare mer og mer på hverandre fordi de går lei av at forholdet ikke har noen mening siden de ikke har felles prosjekter som barn eller andre ting som knytter dem sammen uansett. Så akkurat det med at det alltid er så veldig bra å vente inn i evigheten med alt er i alle fall en sannhet med store modifikasjoner. De ender jo stort sett med å gå fra hverandre å får barn med noen andre etter kort tid i stedet. 

Anonymkode: e6779...90c

• Liker 1
Skrevet

Har er vennepar som giftet seg og fikk barn ila 3 år. Det er nå 12 år siden og de er fortsatt gift. Har et annet vennepar som var sammen i 10 år før de fikk barn, de er skilt i dag.

Det jeg prøver å få frem er at ting endrer seg, spesielt når man har små barn, og man vet aldri hva som kan skje. 

Selv fikk samboeren min og jeg, uplanlagt, barn etter 2 år sammen og vi er fortsatt sammen nå 8 år senere. 

Hvis det føles riktig for dere så er det bare å starte prøvingen!

Anonymkode: 653c7...74b

Skrevet

I og med at jeg selv har vært sammen med samboer i 1,5 år og venter baby planlagt, så nei. Hadde dere vært 18 så hadde jeg raskt vært mer skeptisk. Men som du sier ønsker dere mer enn 1 og er snart 30 år. Tiden kommer ikke til å gå saktere for å si det sånn. 

Anonymkode: bc86a...d4e

Skrevet

Helt normalt! Jeg har en venninne som prøver å få bsrn med en hun ble sammen med etter jul i fjor. Det er litt tidlig, kanskje, men riktig for dem. Begge ønsker barn. Han gikk fra sin tidligere kjæreste fordi hun ikke var klar for å etablere seg enda. Man må rett og slett vurdere litt selv. Jeg var sammen med mannen min i 8 år før vi begynte prøvingen, men det var fordi vi var unge da vi møttes.

Anonymkode: cf4f8...8e9

Skrevet

Hvor lenge har dere bodd sammen? Jeg ville ikke startet prøvig om dere ikke har bodd sammen i absolutt minst ett år. 

Vi startet forøvrig prøvingen etter å ha vært sammen i omtrent 2,5 år. Vi hadde da vært samboere i drøye ett år. 

Jeg skulle veldig gjerne kunnet vente enda lenger. Men jeg var da bikket 35, og da MÅ man starte prøvingen om man vil ha mer enn ett barn iallefall. 

Men hadde jeg vært 29, hadde jeg nok ventet et år til, minst. Fått mer tid bare oss to til å skape minner bare oss, fått reist litt sammen, testet forholdet litt mer, osv. 

Anonymkode: 31c0e...4da

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere bodd sammen? Jeg ville ikke startet prøvig om dere ikke har bodd sammen i absolutt minst ett år. 

Vi startet forøvrig prøvingen etter å ha vært sammen i omtrent 2,5 år. Vi hadde da vært samboere i drøye ett år. 

Jeg skulle veldig gjerne kunnet vente enda lenger. Men jeg var da bikket 35, og da MÅ man starte prøvingen om man vil ha mer enn ett barn iallefall. 

Men hadde jeg vært 29, hadde jeg nok ventet et år til, minst. Fått mer tid bare oss to til å skape minner bare oss, fått reist litt sammen, testet forholdet litt mer, osv. 

Anonymkode: 31c0e...4da

Vi har vært samboere i 1 år og 7 mnd nøyaktig. 

Anonymkode: 1086e...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...