AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Hvor dumt er det? Sønnen vår sover nede i sokkeletasjen, og det er så my kaldere på rommet hans enn oppe i hovedetasjen. Så jeg hang opp en panelovn på rommet hans. Men samtidig så sover han med vinduet åpent.. nå står ovnen på 12 grader, men den kjennes jo skikkelig varm ut pga den kalde luften som kommer inn. hvor mye vil dette ha å si for strømregningen? Anonymkode: 1d218...fa5
visp Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg hører bare stemmen til mamma: "slutt å fyre for kråkene!" 6
Miah Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Luft ut om kvelden før han legger seg - lukk så vinduet, og dersom det blir iskaldt på rommet hans kan heller ovnen stå på.
Kvist Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 Ikke så rart det er kaldt på rommet hans om dere lufter hele tiden. Hvis termostaten står på tolv og du konstant slipper inne kald luft under 12 grader så vil ovnen varme hele tiden. Er den på 1000kwh vil den bruke 1000kw hver time... 2
tdm900 Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 Ingen vits å fyre for kråka, er det du gjør. 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 Har ikke du heller ventil? Vi har kastet alle panelovner i huset fordi de er så ineffektive. Har varmepumpe i stua, varmekabler på badet på motsatt side av huset, og vedovn i kjeller og stue. Det gir en god, jevn varme. Utlufting skjer med fullt trøkk og gjennomtrekk, så går det igjen kjapt. Et annet moment jeg ville ha tenkt på er at kald luft rett på panelovn vil uansett gi både trekk og svært tørr luft. Begge deler er uheldige for luftveiene, og jeg regner med gutten din er en del forkjølt? Våre barn sover i annen etasje, og der er det ikke panelovn en gang - som sagt. Det er åpen ventil og så har de tjukke dundyner. Soverommet vårt har alltid vinduet åpent og om vinteren er det 2-5 grader der inne. Litt kjipt og legge seg, men det blir varmt fort med ulldyne under lakenet og svære dundyner oppå oss. Å sove i frisk og kald luft uten påvirkning av oppvarmingskilder er også bra for immunforsvaret. Anonymkode: 26669...050
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Vi er avhengig av å ha vinduet oppe for å få sove uten hodepine. Noen ganger setter jeg på radiatoren! For å motvirke kaldraset fra vindu. Dette vil en panelovn gjøre bedre, men da går den for full peis hele natten. Blir fort dyrt Anonymkode: bbc9d...c05
H80 Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Panelovn under åpent vindu er å fyre for kråka. Når vinduet er åpent bør ovnen være av. Det er ikke noe problem at temperaturen på soverommet er lav. Man blir ikke forkjølet av det, om man ligger under en varm dyne. Selv sover jeg med åpent vindu det meste av året, det er først når inneluften når -10 at jeg lukker vinduet.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 Lukk vinduet men ha ventilen på full åpning? Eventuelt lukk vinduet nesten helt inntil, men uten å lukke med vrideren slik at det fremdeles kommer noe kald luft inn. Anonymkode: de1b6...a9d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 På 29.10.2017 den 21.26, AnonymBruker skrev: Hvor dumt er det? Sønnen vår sover nede i sokkeletasjen, og det er så my kaldere på rommet hans enn oppe i hovedetasjen. Så jeg hang opp en panelovn på rommet hans. Men samtidig så sover han med vinduet åpent.. nå står ovnen på 12 grader, men den kjennes jo skikkelig varm ut pga den kalde luften som kommer inn. hvor mye vil dette ha å si for strømregningen? Anonymkode: 1d218...fa5 Hvor gammel er sønnen din? Er han så ung at mamma bestemmer så lukker du vinduet. Wr han gammel nok til selv å bestemme så stenger du ovnen. Anonymkode: cadeb...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #11 Skrevet 1. november 2017 Jeg hadde panelovn på rommet mitt da jeg var barn, men den ble alltid slått av om natta. Jeg blir helt tett hvis jeg sover i et rom der ovnen er på. Anonymkode: aa842...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå