Gjest håpløs Skrevet 24. januar 2005 #1 Skrevet 24. januar 2005 Jenter, jeg plages med soppinfeksjon i mange år nå. Jeg har vært gift i nesten 5 år og min mann blir kjempelei :-x Jeg har vært hos leger og har fått canesten, ginopevaril stikkpiller og Diflucan. Det ble bedre etter Diflucan, men den hvite dritten kommer tilbake hele tida. Vet ikke hvordan jeg blir kvitt det for alltid :evil:
Gjest gjest 0 Skrevet 24. januar 2005 #2 Skrevet 24. januar 2005 Du må nok sulte ut bakterien! Det er nemlig en livvstilssykdom! :o Den eneste måten du kan gjøre det på er å legge om kostholdet.. En fryktelig lang og kjip prosess. Søk litt om candida på nett så kommer det opp mange fine sider du kan finne tips og råd om. Jeg slapp "billig" unna... etter 1 1/2 år med candida ble det slutt mellom meg og kjæresten min. Jeg orket ikke spise og kuttet dermed ut groveksten for bakterien. Det eneste jeg klarte å spise var supersunn mat og det tok nesten et halvt år før jeg orket godteri igjen. Men for all del! ikke gjør det slik jeg gjorde det da! :o Det finnes steder der det såtr beskrevet kosthold. Jeg orker bare ikke lete nå.... Kanskje legen din vet noe om dette? Lykke til!!! :-) Pam
Gjest håpløs Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 Pamella, hva mener du om "slutt mellom meg og kjæresten min?" Har det noe å gjøre med candida? :-? Jeg skal se linkene om candida på nettet, men ville spørre om råd noen som kanskje har en erfaring med denne sykdommen her på forumet :-)
Gjest håpløs Skrevet 24. januar 2005 #4 Skrevet 24. januar 2005 Har lest din post en gang til :-) Mener du at du sluttet med kjæresten din og kuttet å spise en usunn mat? :-) Det er ikke aktuelt for meg Legen anbefaler canesten, ginopevaril eller Diflucan :evil: Bare det. Skal jeg mase på legen min igjen?
Tusenfryd Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Kutt ut sukker og gjær. Dvs at du kan spsie fx speltbrød, eller gjærfrie knekkebrød. Kutt ut sukker, det er ofte sukker i marinader, gjær i servelat etc, du blir en kløpper på å lese innholdsfortegnelser. Fokuser på det du kan spise, ikke tenk så mye på alt du ikke kan spise, om du skjønner - hvis ikke blir man nedkjørt mentalt. Søk på "santelmann" på nettet, han er en tysk lege som har virkelig ekspertise på dette. Balderklinikken er også svært behjelpelige. Det tar lang tid ja, men det går an å holde i sjakk slik at du kan leve godt med det. Soppkurer av ymse slag, ville jeg vært litt forsiktig med, siden du nå har brukt det mye og det tydeligvis ikke virker så veldig godt - lenger. Jeg ville nok søkt mer alternative veier. Ikek for å si noe galt om din lege, men mange er ikke særlig erfarne med dette, utover å fortsette å skrive ut soppkurer. Som etterhvert ikke hjelper. Lykke til, dette takler du!
Gjest gjest 0 Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Hehe, nei det jeg mente var at det ble slutt mellom oss og jeg ble så deppa at jeg ikke fikk i meg mat Jeg tror også at du skal holde deg unna disse soppkurene, og leger generelt tar ikke candida seriøst. Jeg forsøkte meg på grapefruktkjerneekstrakt lenge uten resultater. Det stod et eller annet sted at det skulle være bra. Hadde jeg visst at det ikke skulle fungere hadde jeg holdt meg langt unna for det smakte ikke godt! Pam
Gjest håpløs Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Har lest på nettet om legen og det er ikke skrevet så positivt om han. bare les her... http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/08/.../23/376610.html
Gjest Virvel Skrevet 25. januar 2005 #8 Skrevet 25. januar 2005 Du må nok sulte ut bakterien! Det er en sopp.
diddi Skrevet 25. januar 2005 #10 Skrevet 25. januar 2005 Jeg rekner med at kjæresten også behandles, men det er vel en selvfølge.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #11 Skrevet 26. januar 2005 Jeg rekner med at kjæresten også behandles' date=' men det er vel en selvfølge.[/quote'] Candida er ikke smittsomt!
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #12 Skrevet 26. januar 2005 Hva med å oppsøke en homøopat? De kan hjelpe en med så mangt.
Leviin Skrevet 26. januar 2005 #13 Skrevet 26. januar 2005 Candida er ikke smittsomt! Neivel....?!!! Sopp kan spres.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #14 Skrevet 26. januar 2005 Vi snakker sopp i tarmen her. Det er ikke munnsopp akkurat - eller en kjønnsykdom. Candida Albicans er IKKE smittsomt.
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2005 #15 Skrevet 26. januar 2005 Nei candida er ikke smittsomt! jeg har iallefall aldri smittet noen av mine kjærester! Pam
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå