AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 ..til hvordan bi gravid raskt likevel? Vi har prøvd i 6-7 mnd, men det har ikke klaffet til nå. Alt var i orden med meg da jeg sjekket min fruktbarhet. Vet ikke om mannen har dårlig sædkvalitet, men tenker at det kan være mulighet for det. (Tror dette fordi det ofte kommer lite sæd fra han, i tillegg kommer han ikke inni meg alle gangene). Hvis så skulle være (noe jeg selvsagt ikke håper)- tips? Når bør man ha sex- er det de 1-2 dagene nærmest eggløsning dersom sædkvaliteten er lav? (De fruktbare dagene er det jo gjerne 4-6 av, og har lest at de første dagene gjelder om man ønsker seg jente). Men det samme gjelder kanskje ikke hvis dårlig sædkvalitet? For da overlever vel ikke sæden i mange dager..? Vet han håper at vi får til dette på egen hånd uten å teste hos lege. Men vi er i midten av 30-årene og har ikke tid å miste.. Anonymkode: 5961a...619
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 All sannsynlighet tilsier jo at det kan være sædkvalitet. Menn har jo dårlig sædkvalitet for tiden. Men kvalitet har ikke noe med mengde å gjøre, og selvsagt ikke noe med om han velger å komme i deg eller utenfor. For å holde den psykiske helsa oppe bør dere ikke ha sex som om den eneste grunnen er unger. Ha sex fordi dere har lyst. Psykisk stress er en faktor med såpass påvirkningsevne at dersom den får gjøre nok ugagn så blir dere ikke gravide. Og stress hos far er like skummelt som hos mor. Du kan stresse sånn at mensen forsvinner - han kan stresse seg til dårlig sædkvalitet. Så det aller viktigste tiltaket er: få vekk stresset. Lev sunt. Le mye. Tren som normalt og spis normalt sunt. Anonymkode: 76394...7eb
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: All sannsynlighet tilsier jo at det kan være sædkvalitet. Menn har jo dårlig sædkvalitet for tiden. Men kvalitet har ikke noe med mengde å gjøre, og selvsagt ikke noe med om han velger å komme i deg eller utenfor. For å holde den psykiske helsa oppe bør dere ikke ha sex som om den eneste grunnen er unger. Ha sex fordi dere har lyst. Psykisk stress er en faktor med såpass påvirkningsevne at dersom den får gjøre nok ugagn så blir dere ikke gravide. Og stress hos far er like skummelt som hos mor. Du kan stresse sånn at mensen forsvinner - han kan stresse seg til dårlig sædkvalitet. Så det aller viktigste tiltaket er: få vekk stresset. Lev sunt. Le mye. Tren som normalt og spis normalt sunt. Anonymkode: 76394...7eb Veldig lett å si at man ikke skal stresse, men man klarer ikke å stresse ned på kommando. Og jo, man må gjerne ha sex med hensikt i å lage barn, ikke bare fordi man har lyst. Dette paret er i midten av 30- årene, og da har man ikke all tid i verden. Å ta en sædprøve er ganske enkelt og gir svar på dagen, så tenker at det kan være lurt. Anonymkode: 9dac9...698
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig lett å si at man ikke skal stresse, men man klarer ikke å stresse ned på kommando. Og jo, man må gjerne ha sex med hensikt i å lage barn, ikke bare fordi man har lyst. Dette paret er i midten av 30- årene, og da har man ikke all tid i verden. Å ta en sædprøve er ganske enkelt og gir svar på dagen, så tenker at det kan være lurt. Anonymkode: 9dac9...698 takk for svar! Enig i dette. Jeg skal på kontroll om noen uker - burde jeg høre med legen om jeg kan ha med meg mannen, så han kan ta en sædprøve? Eller funker det fint å ta en hjemmetest? Ser at de selger dem her blant annet:https://www.billige-tester.no/saedkvalitetstest-c-40.html (Mannen synes sånt er flaut, så tror han vil sette pris på å slippe legebesøk i denne omgang..) Lurer fortsatt på dette: Når bør man ha sex- er det de 1-2 dagene nærmest eggløsning dersom sædkvaliteten er lav? Anonymkode: 5961a...619
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: takk for svar! Enig i dette. Jeg skal på kontroll om noen uker - burde jeg høre med legen om jeg kan ha med meg mannen, så han kan ta en sædprøve? Eller funker det fint å ta en hjemmetest? Ser at de selger dem her blant annet:https://www.billige-tester.no/saedkvalitetstest-c-40.html (Mannen synes sånt er flaut, så tror han vil sette pris på å slippe legebesøk i denne omgang..) Lurer fortsatt på dette: Når bør man ha sex- er det de 1-2 dagene nærmest eggløsning dersom sædkvaliteten er lav? Anonymkode: 5961a...619 Jeg er ikke kjent med hjemmetester, så vet ikke noe om hvor pålitelige de er. Er det på sykehus du skal, eller privatklinikk? Om dere ikke bor så langt unna kan mannen avlegge prøven hjemme, og ta med. Hvis dere får avklart at det er greit for avdelingen så klart 🙂 Anonymkode: 9dac9...698
LoveTrain Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 På 29.10.2017 den 20.19, AnonymBruker skrev: All sannsynlighet tilsier jo at det kan være sædkvalitet. Menn har jo dårlig sædkvalitet for tiden. Men kvalitet har ikke noe med mengde å gjøre, og selvsagt ikke noe med om han velger å komme i deg eller utenfor. For å holde den psykiske helsa oppe bør dere ikke ha sex som om den eneste grunnen er unger. Ha sex fordi dere har lyst. Psykisk stress er en faktor med såpass påvirkningsevne at dersom den får gjøre nok ugagn så blir dere ikke gravide. Og stress hos far er like skummelt som hos mor. Du kan stresse sånn at mensen forsvinner - han kan stresse seg til dårlig sædkvalitet. Så det aller viktigste tiltaket er: få vekk stresset. Lev sunt. Le mye. Tren som normalt og spis normalt sunt. Anonymkode: 76394...7eb Dette med stress er bare tull! Hvilke kilder har du til disse påstandene? Det eneste slike kommentarer fører til er at kvinner som stresser får dårlig samvittighet og skyldfølelse. 2
Tillia Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Hvis mannen har dårlig sædkvalitet er det anbefalt med sex hver dag i fruktbar periode i stedet for eksempelvis annenhver dag (som er anbefalt til normalt fruktbare par). Sink har dokumentert virkning på sædkvalitet så vidt jeg vet, så det kan dere jo prøve. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 På 30.10.2017 den 20.44, LoveTrain skrev: Dette med stress er bare tull! Hvilke kilder har du til disse påstandene? Det eneste slike kommentarer fører til er at kvinner som stresser får dårlig samvittighet og skyldfølelse. Mye kan tyde på at dette stemmer https://forskning.no/menneskekroppen-svangerskap/2012/12/hvordan-kan-stress-hindre-graviditet Anonymkode: 10cb7...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå