Gjest hundeeier Skrevet 24. januar 2005 #1 Skrevet 24. januar 2005 I forbindelse med et dårlig kjøp av en Flexi-line, lurer jeg litt på om jeg forventer for mye av båndet. Noen her som har slikt? Fint om dere går inn på tråden på Forbruker, som heter "kjøpsloven, nytt flexi-bånd som ikke virker". Jeg ble møtt av negative butikkansatte som ikke mente at jeg hadde rett på nytt band, fordi jeg etter deres mening antagelig hadde ødelagt det selv. Men da begynner jeg jo å lure, for et hundebånd bør tåle mer enn å henge til pynt. Dette var de ikke enige i, og jeg trenger argumenter eller noe for å vinne frem.
Gjest Revenka Skrevet 24. januar 2005 #2 Skrevet 24. januar 2005 Vi har et flexibånd til vår hund som veier 55 kg. På den typen vi har så er det vektgrenser for hunden. Dvs at båndet skal holde for en hund på så og så mange kg. Vi kan ikke/bør ikke bruke et bånd beregnet på en hund på 10 kg f.eks. Det båndet vi har, har vært i daglig bruk i over 3 år, og er fortsatt i god stand. Det har tålt mange rykk og napp siden det også ble brukt som del av en løpestreng der vi bodde før. Hvilken del av båndet er ødelagt? Ikke så lett å gi tips før man vet hva som ikke fungerte.
Gjest hundeeieren Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Mitt er ikke brukt på hund som overstiger grensen for vekt. Jeg har heller ikke latt hunden trekke det helt ut i spolen, noe som kan ødelegge det. Det er innrullingsmekanismen som ikke virker. Båndet blir bare hengende når det blir slakt, isteden for å rulle inn. Og da står jeg der plutselig med mange meter band på bakken, og en hund som ikke i mine øyner er under kontroll og trygg. Jeg behandler de forsiktig, men det hender jo at det blir noen dunk og fall. Men det bør det tåle. Det er tross alt beregnet på hund, og bruk. De andre båndene har som sagt tålt en del. og ett lite fall bør ikke være nok til at det blir så dårlig. Jeg trenger noe å slå i bordet med hos butikken. :-?
Gjest Virvar Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Det er ikke noe galt med flexiband om man bruker de riktig, og i de rette situasjoner. Mener jeg Mitt har tålt masse, og jeg er fornøyd med det.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Takk, der ga du meg enda en grunn til å IKKE bruke disse "latkassene" som jeg kaller dem Som du sa selv, du har ikke kontroll over hunden i løs "line" (les; slapt flexibånd som ikke går tilbake), da burde du kanskje lære hunden gå gå pent i vanlig bånd, før du begynner å bruke disse latkassene.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Noen feil kan skyldes produksjonsfeil, at en fjær har vært svak pga støpefeil o.l, noe som kan være tilfelle her. Da skal vel forhandlerne sende båndet/varen tilbake til produsenten for at dette skal undersøkes. Har selv kjøpt støvletter som hadde en svakhet i glidelåsen, og selv om jeg hadde brukt dem en stund hadde jeg ingen problemer med betjeningen i butikken - jeg fikk pengene igjen og de sendte varen tilbake. Dette går vel under reklamasjon/garanti. Vi hadde flexibånd til en stor og sterk hund i sin tid, og kan ikke huske at det oppsto problemer. Men jo lengre line -> jo lenger "vektstang" og sterkere hund... Og det tar selvsagt littegrann tid fra du trykker på knappen til bådet blir stramt. Så det kan sikkert finnes diverse argumenter mot flexi-bånd-bruk.
Gjest hundeelsker Skrevet 26. januar 2005 #8 Skrevet 26. januar 2005 heisann.. Flexi bånd kan være no dritt... Vårt røyk to ganger, tråden. Har en gordon setter og båndet skulle holde for hans vektklasse, men det gjorde det definitivi ikke... Stoler ikke hlet på flexi bånd etter dette.. vet det er flere som har opplevd samme problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå