AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Har to barn på 6 og 3 år, og er konstant utslitt. Er konstant trøtt, lettere deprimert...det burde vel ikke være sånn nå, når ungene begynner å bli store. De er ikke spesielt vanskelige eller noe sånt, men de maser mye og den ene er veldig fjasete. Merker at jeg ikke har så mye overskudd nå til å takle dagene... Dere foreldre, hva gjør dere for å ta dere inn igjen? For å få påfyll med energi og...livsglede? Anonymkode: e5051...050
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Vi tok tidlig et valg om å legge ungene tidlig. 8 åringen vår legger seg mellom 7 og 8, og toåringen mellom 6 og 7. Vi er helt avhengige av en rolig kveld med hverandre for å bare roe ned etter endt dag. I tillegg jobber mannen min mye, så det er utrolig slitsomt til tider. Anonymkode: 8d59d...446
Arkana Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Alle er forskjellige og henter energi på forskjellig vis. For meg er det alenetid (det går fint at ungene er hjemme, men sover). De tre kveldene i uka mannen trener er som gull for meg. Da har jeg halvannen til to timer ro i stua, bare meg og katten på fanget mitt. Telys, teppe i sofaen, drikke og en god bok eller en film og strikketøy. Det er helt nydelig. Du må finne noe som gir deg energi og glede. Kanskje er det alenetid for deg også, kanskje er det å være med gode venninner, kanskje en joggetur etter barnas sengetid, en fritidsaktivitet eller hobby du liker? 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 Takk for tips! Har ingen venner da🤷🏼♀️ Ser mange naboer som er småbarnsforeldre, de er så sprudlende og glade..hva er hemmeligheten?:-/ Anonymkode: e5051...050
Minlillelykke Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 Nå har vi foreløpig bare en, i 3 uker tip før lillesøster kommer. Men han vi har er veldig krevende med mye energi. Jeg tror det som holder meg gående er den ene morgnen i uken hvor jeg kan få sovet helt ut. Også benytter jeg meg av spa anlegget på mannens atbeidsplass for å samle litt ekstra krefter når før minsten kommer. Det fungerer godt for meg.
Snabeltann Skrevet 29. oktober 2017 #6 Skrevet 29. oktober 2017 For meg hjelper det å gå ut. Trene, gå tur, jogge. Da kommer jeg meg fysisk bortifra huset litt, får luftet hodet Eldste to er såpass store at de fint kan passe lillesøsteren times tid om faren er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #7 Skrevet 29. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi tok tidlig et valg om å legge ungene tidlig. 8 åringen vår legger seg mellom 7 og 8, og toåringen mellom 6 og 7. Vi er helt avhengige av en rolig kveld med hverandre for å bare roe ned etter endt dag. I tillegg jobber mannen min mye, så det er utrolig slitsomt til tider. Anonymkode: 8d59d...446 En opplysning her er at slik blir det ikke lenge. Vent til du får tenåringer. Tror du 12 åringen legger seg kl 19? Vær med barna deres. Lek og syng. Ta de med på vasking, rydding og matlaging. Ikke se på dem som pes og en jobb. De bor jo hos dere på heltid nå. Da har man ikke ro og fred. At en 3 åring legger seg kl 18 er da utrolig tidlig. Ser de ikke barne tv? Hjem fra barnehagen i 17 tiden og i seng klokken 18....de får ikke mye foreldretid da, og ungene blir deretter. Anonymkode: c7efc...897
Minlillelykke Skrevet 29. oktober 2017 #8 Skrevet 29. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En opplysning her er at slik blir det ikke lenge. Vent til du får tenåringer. Tror du 12 åringen legger seg kl 19? Vær med barna deres. Lek og syng. Ta de med på vasking, rydding og matlaging. Ikke se på dem som pes og en jobb. De bor jo hos dere på heltid nå. Da har man ikke ro og fred. At en 3 åring legger seg kl 18 er da utrolig tidlig. Ser de ikke barne tv? Hjem fra barnehagen i 17 tiden og i seng klokken 18....de får ikke mye foreldretid da, og ungene blir deretter. Anonymkode: c7efc...897 Det kommer da ann på når barnet våkner det. Om barnet skal opp mellom 05:30 og 06:30 er nok leggetiden rett. Vår toåring er i seng klokken 19, og vi er hjemme fra bhg mellom 15-16. Ettersom hvem han vil skal hente han. Dette med leggetider må man jo tilpasse hver barn, vi alle er forskjellige
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #9 Skrevet 29. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Har ingen venner da🤷🏼♀️ Ser mange naboer som er småbarnsforeldre, de er så sprudlende og glade..hva er hemmeligheten?:-/ Anonymkode: e5051...050 Jeg sprudler nok ofte ute. Og faller sammen innenfor døra av slitenhet . Det du ser er ikke alltid reelt eller helheten. Anonymkode: abbdf...fa4 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #10 Skrevet 29. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har to barn på 6 og 3 år, og er konstant utslitt. Er konstant trøtt, lettere deprimert...det burde vel ikke være sånn nå, når ungene begynner å bli store. De er ikke spesielt vanskelige eller noe sånt, men de maser mye og den ene er veldig fjasete. Merker at jeg ikke har så mye overskudd nå til å takle dagene... Dere foreldre, hva gjør dere for å ta dere inn igjen? For å få påfyll med energi og...livsglede? Anonymkode: e5051...050 Og du har sjekket deg hos lege mtp dette? Om du mangler f.eks jern eller d-vitamin, for lite av dette vil kunne føre til at man føler seg utslitt, trøtt og deprimert. Ville absolutt sjekka dette om du ikke har gjort det allerede. Ellers ville jeg sett på hvordan du legger opp dagene, hvordan du prioriterer tiden din, kosthold osv. Anonymkode: c2949...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå