Husmor1 Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Hei! Jeg er stemamma til en gutt på 4 år. Vi har han annenhver uke. Pappaen til gutten jobber som entreprenør og kan ikke kjøre og hente gutten i barnehagen. Problemet er at jeg som stemamma har søkt på en jobb som nattevakt på et sykehjem. Jeg fikk jobben.. noe som jeg burde være glad for men alt krasjer med barnehagekjøring... er det rett at jeg som er stemamma må si nei til jobben å bli hjemme med min stesønn? (Annenhver uke) Er det noen her inne som har en løsning? Jeg synes det er litt urettferdig at jeg må si nei til stillingen da jeg er stemamma.... det er snakk om 2-3 dager i uken jeg ikke kan kjøre i barnehagen. Hva skal jeg gjøre?! 1
stinatina Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Ikke egentlig ditt ansvar. Hvis du virkelig vil ha jobben tar du den. Må far bytte jobb da? Er det umulig å kombinere jobben med barnehagehenting? 20
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 2 minutter siden, stinatina skrev: Ikke egentlig ditt ansvar. Hvis du virkelig vil ha jobben tar du den. Må far bytte jobb da? Er det umulig å kombinere jobben med barnehagehenting? Enig. Ikke bare fordi det ikke egentlig er ditt ansvar, men også i tilfelle det skulle bli slutt mellom dere. Man kan jo aldri vite. Og da er det jo ganske kjipt å tenke på at du har takket nei til en stilling for å kjøre et barn til og fra barnehagen, som du nå sannsynligvis kommer til å ha lite kontakt med, om i det hele tatt noe. Det er far sitt ansvar, og kan ikke du kjøre og hente, må far finne på en annen løsning. Anonymkode: 0dc0c...add 26
Husmor1 Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2017 Det er umulig for han å kombinere jobb og barnehagekjøring siden han må være på sin arbeidsplass kl 07.00 om morgenen og det tar 1 time å kjøre dit.. han kan hente i barnehagen, men ikke kjøre dit, siden jeg har fått en nattevakt stilling så er ikke jeg hjemme før kl 08.00 på morgenen, da kan jeg kjøre gutten, men da er han allerede på jobb,.. moren til gutten bor 2 minutter unna oss, så mitt forslag var å kjøre gutten til henne på kvelden, å at jeg kjører han i barnehagen når jeg kommer hjem, men da blir det alt mye att å fram for gutten?...
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 Er du arbeidsledig per nå? I så fall er det komplett urimelig at du skal måtte takke nei til jobben for å kunne kjøre gutten i barnehagen. Dette er mor og far sitt ansvar. Og hva er alternativet egentlig? At du forblir arbeidsledig og den dagen det kanskje tar slutt mellom deg og far står du på bar bakke? Nei, her må mor og far finne en løsning sammen. Anonymkode: b55f8...8d9 19
Menchit Skrevet 29. oktober 2017 #6 Skrevet 29. oktober 2017 Hvordan løste de dette før dere ble sammen? Dersom ikke far har mulighet til å følge opp sønnens daglige aktiviteter er kanskje ikke 50/50 mulig å gjennomføre. 19
Husmor1 Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg har en helgestilling nå, så jeg har bare fast jobb 3hver helg..(16,4% stilling) så å få fast jobb i ukedagene hadde vært fantastisk! 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #8 Skrevet 29. oktober 2017 Kan ikke faren kjøre ungen til mor om morgenen før han må kjøre på jobb da? Så kan enten mor eller du kjøre i barnehagen? Alternativ så får far ordne en avtale med jobben sin om å begynne en time senere den uka han har ungen og heller jobbe ekstra den uken ungen er til moren. Anonymkode: 51052...5f6 22
Husmor1 Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2017 Moren var veldig ung da hun ble gravid å har aldri hatt en jobb, så hun var hjemme da de var sammen
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #10 Skrevet 29. oktober 2017 7 minutter siden, Husmor1 skrev: Det er umulig for han å kombinere jobb og barnehagekjøring siden han må være på sin arbeidsplass kl 07.00 om morgenen og det tar 1 time å kjøre dit.. han kan hente i barnehagen, men ikke kjøre dit, siden jeg har fått en nattevakt stilling så er ikke jeg hjemme før kl 08.00 på morgenen, da kan jeg kjøre gutten, men da er han allerede på jobb,.. moren til gutten bor 2 minutter unna oss, så mitt forslag var å kjøre gutten til henne på kvelden, å at jeg kjører han i barnehagen når jeg kommer hjem, men da blir det alt mye att å fram for gutten?... Ts ta jobben. Dette kan mannen ordne med moren. De fikser dette. Det er deres barn. Anonymkode: 80c95...412 29
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #11 Skrevet 29. oktober 2017 Akkurat nå, Husmor1 skrev: Moren var veldig ung da hun ble gravid å har aldri hatt en jobb, så hun var hjemme da de var sammen Hva gjorde far før han ble sammen med deg da? Noen må jo ha fått ungen i barnehagen om morgenen før du kom inn i bildet. Med mindre far overlappet da og gikk rett fra eksen og til deg Anonymkode: 51052...5f6 10
Ulrikke Skrevet 29. oktober 2017 #12 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg har gjort alt for mine stebarn, tilpasset så langt det har gått bestandig - men ALDRI om jeg hadde droppet en jobb som du beskriver! Jeg har avspasert noen ganger hvor far har slitt med logistikken og hvor det har passet for min arbeidsplass. Men her må faktisk mor og far finne en løsning. Alternativt må far avspasere 5 timer i uka den uka han har barnet, og heller jobbe overtid en time daglig den uka barnet er hos mor. 12
Husmor1 Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter #13 Skrevet 29. oktober 2017 Far drar kl 05.00 fra huset, blir ikke det litt tidlig å stå opp for en 4 åring? Å moren har nettopp fått et nytt barn, så tviler på at hun er villig til å stå opp kl 05.00 for å ta i mot sin sønn...
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #14 Skrevet 29. oktober 2017 Akkurat nå, Husmor1 skrev: Far drar kl 05.00 fra huset, blir ikke det litt tidlig å stå opp for en 4 åring? Å moren har nettopp fått et nytt barn, så tviler på at hun er villig til å stå opp kl 05.00 for å ta i mot sin sønn... Hvorfor drar han fra huset kl 5 hvis han begynner kl 7 og han har 1 time å kjøre til jobb? Da holder der vel å kjøre hjemmefra kl 6, og han kan svippe ungen innom mor siden mor bor 2min unna. Anonymkode: 51052...5f6 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #15 Skrevet 29. oktober 2017 Siden ingen av dere egentlig har tid og mulighet til å ta vare på 4-åringen foreslår jeg at dere overlater h*n til barnevernet. Anonymkode: eda51...404 8
Husmor1 Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter #16 Skrevet 29. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde far før han ble sammen med deg da? Noen må jo ha fått ungen i barnehagen om morgenen før du kom inn i bildet. Med mindre far overlappet da og gikk rett fra eksen og til deg Anonymkode: 51052...5f6 Han kjørte gutten til gumoren som kjørte han i barnehagen da den åpnet
Minlillelykke Skrevet 29. oktober 2017 #17 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg hadde ikke sagt nei til jobb på dette grunnlaget nei. 4
Husmor1 Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter #18 Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor drar han fra huset kl 5 hvis han begynner kl 7 og han har 1 time å kjøre til jobb? Da holder der vel å kjøre hjemmefra kl 6, og han kan svippe ungen innom mor siden mor bor 2min unna. Anonymkode: 51052...5f6 Arbeidsplassen kan variere siden han er entreprenør, men ja du har et poeng! Da må jeg bare håpe på at moren til barnet er villig til å stå opp så tidlig på morgenen...
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #19 Skrevet 29. oktober 2017 2 minutter siden, Husmor1 skrev: Han kjørte gutten til gumoren som kjørte han i barnehagen da den åpnet Evt tar han en lavere jobbprosent, eller så gjør moren det. Du må da få jobbe du også! Anonymkode: 80c95...412 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #20 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg skjønner jo at han regnet med at du tok deg av barnehagebringingen osv siden det passet med din nåværende arbeidstid. Men med mindre dere har avtalt det, så har du vel ikke forpliktet deg til det på livstid! Han visste vel at du søkte på ny jobb også? Så da må han få seg ny jobb eller endre samværsavtalen siden dere ikke kan levere/hente. Barnet kan jo ikke levere seg selv. Om han synes dette er kjipt gjort av deg, vet bare han. Og det KAN jo hende forholdet får en knekk. Anonymkode: 9eebe...28d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå