Missverpe Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg og samboer vurderer å prøve på baby nr 2, jeg holder på med siste året på vgs nå. Jeg drømmer om å studere medisin, men trenger R1, fysikk 1 og kjemi1+2 for å komme inn. Er det noen som har vært hjemme med baby (Tenker å bruke 2 år på fagene) hvor det har vært overkommelig å jobbe med disse fagene samtidig? Takk for svar! 1
mjauritz Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Ikke de fagene, men tok opp fag som privatist med en på 3 mnd. Gikk veldig bra, men var tøft til tider. Brukte hver helg på biblioteket og hver kveld i ukedagene. Når hun sov var det pensum, så hadde ikke tid til mye annet. Men det var verdt det, absolutt.
Gjest Mattie16 Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Vær obs på at det kan bli veldig travelt med to små. Det er noe helt annet enn bare å ha en. Sier seg selv, men likevel.. Du vet ikke hvordan den nye babyen blir, eller hvordan søskenet vil reagere på det.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 13 timer siden, Missverpe skrev: Jeg og samboer vurderer å prøve på baby nr 2, jeg holder på med siste året på vgs nå. Jeg drømmer om å studere medisin, men trenger R1, fysikk 1 og kjemi1+2 for å komme inn. Er det noen som har vært hjemme med baby (Tenker å bruke 2 år på fagene) hvor det har vært overkommelig å jobbe med disse fagene samtidig? Takk for svar! Kjenner flere som har gjort det: går nok bra! 👍🏻 Anonymkode: e66ef...1db
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 Det kommer veldig an på både deg selv og babyen. Og husk at det er verre med 2 enn med 1... Her hadde det aldri gått. Jeg fikk en klistremerkebaby, som i tillegg knapt sov mer enn 20 min sammenhengende på dagtid. Ikke tid til å konsentrere seg om noe omtrent. Anonymkode: e898c...56d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg har studert på deltid (høyskole, nettbasert) med baby + toåring. Det første halvåret var jeg i ørska, men det andre halvåret (høstsemesteret, baby født i juni) tok jeg 15 studiepoeng med to Aer og en B. Lesing og forelesninger måtte tas innimellom alt annet, men det gikk greit. Kommer helt an på din arbeidskapasitet og om du får et barn som sover... Anonymkode: 1c6ac...086
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 For dere som har tatt r1 og r2, hvor lett/vanskelig er det å stå i disse fagene, for en som ikke har hatt disse fagene før og som har 3 uker på å lese seg opp. Men da snakker vi at man har hele dagen på å lese hele 3 ukers periode. Trenger ikke topp karakter, må bare stå. Anonymkode: 077f7...b37
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For dere som har tatt r1 og r2, hvor lett/vanskelig er det å stå i disse fagene, for en som ikke har hatt disse fagene før og som har 3 uker på å lese seg opp. Men da snakker vi at man har hele dagen på å lese hele 3 ukers periode. Trenger ikke topp karakter, må bare stå. Anonymkode: 077f7...b37 Noen som vet? Anonymkode: 077f7...b37
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For dere som har tatt r1 og r2, hvor lett/vanskelig er det å stå i disse fagene, for en som ikke har hatt disse fagene før og som har 3 uker på å lese seg opp. Men da snakker vi at man har hele dagen på å lese hele 3 ukers periode. Trenger ikke topp karakter, må bare stå. Anonymkode: 077f7...b37 Å stå er jo ikke spesielt vanskelig. Du trenger jo bare rundt 12 poeng (20%). Så lenge du kan grunnprinsippene i faget har du kommet vel på vei, men fokuser på eksamensoppgaver den siste uken i hvert fall. Anonymkode: 14f9e...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå