Gå til innhold

har du peiling på clutch?bil?se hit

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

frykter det er clutchen som er ryki på bilen min men er nok litt sikker. har vært borte i det før men da virket det litt annerledes. vel i går stoppa bilen min i motbakke og da jeg fikk trilla ned igjen såå var det umulig å gasse, umulig å dra bilen. den laget mye eksos og luktet meget svidd.. ligner jo litt på clutchen

men på den gamle bilen jeg hadde røk også clutchen fikk jeg konstantert men der gikk det an å gasse.

men det har kanskje litt å si hvordan den ryker også? kan skje på mange måter..og hvorlenge jeg har kjørt med den?

eller er jeg helt på jordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er ingen ekspert, men jeg har mine tvil om at det er clutchen når bilen lukter svidd og det ikke går an å gi gass :roll:

Går bilen greit på tomgang ?? Får du den i det hele tatt i gir ???

Slitt clutch merker man jo på at den tar langt ute, altså slurer, og hvordan den ryker har vel med å gjøre om det er clutchwire eller om clutchen er hydraulisk.

Er det wiren, vil man merke det,, jo mer slitt cluchen blir, jo mer slurer den og til slutt vil den ikke gå i gir. Er den hydrauliskl er det omtrent umulig å merke slitasje, før den plutselig ryker.

Åssen bil er det du har da ??

Modell, merke osv.... ??

Vet ikke om dette var til hjelp, men jeg mener at cluch og gass ikke har noe med hverandre å gjøre.

Om bilen ikke vil gå, så kan det jo være flere ting ??

Feiltenning, kabelbrudd, kondens i tanken.... ja, det kan være så mye.

Håper du finner ut av det.

Lykke til !!

Hilsen Pludre, hobbymekaniker på fritiden

Skrevet

Clutchen min røyk en gang, og det merka jeg ved at når jeg kjørte feks på motorveien så var det akkurat som bilen ikke ville opp i fart... Den dro ikke i det hele tatt... Da var clutchen helt tynnslitt.. så det kan jo være det!

Gjest gjest 0
Skrevet

Når clutchen ryker vil du ha store problemer med å gire! Men du kan fremdeles gasse... Starter bilen i det hele tatt da???

Tror jeg hadde tatt en telefon til et verksted jeg!

Pam

Skrevet

Det er ikke termostaten, da? Ryker termostaten, går motoren varm, det lukter svidd og det kjennes ut som om gassen ikke tar. Temperaturmåleren vil jo gi en viss pekepinn - så du ikke på denne da det skjedde? Vi opplevde at termostaten røyk engang, med fullpakket bil på vei til vinterfjellet. Ikke moro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...