Gå til innhold

Ekstreme magesmerter etter omgangssyke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to døgn siden hadde jeg oppkast/diaré en hel natt (og noe diaré utover neste dag, altså i går.) Hadde også lav feber i går.

Våknet i natt med kraftige «kramper» i magen, typisk omgangssyke som kom og gikk.

Men våknet i morges (06.00)  med like sterke smerter, men kontinuerlig smerter. Har nå sterke smerter i mage og rygg, kaldsvetter og føler meg kvalm pga smertene. Har ikke hatt noe avføring i dag. Smertene avtar noe når jeg sitter helt i ro. Men er svært kraftige så fort jeg beveger meg, og jeg klarer ikke gå oppreist.

Noen som har opplevd slike smerter ved omgangssyke? 

Anonymkode: d0dce...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legevakten og forhør deg. Dette høres ikke normalt ut. Du har ikke kastet opp noe mer? Typisk for omgangssyke er at man føler seg bedre så straks man har kastet opp. Det er litt rart dersom det ikke har kommet noe mer. Har du fått i deg noe væske? Det er viktig ved omgangssyke. Kanskje du føler deg så dårlig og ikke får opp noe fordi du ikke har fått i deg tilstrekkelig med væske. Jeg blir ofte ganske dårlig når jeg er omgangssyke, altså får lett feber og vrir meg. Men kaldsvetting høres nå litt voldsomt ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel legevakten jeg også, men er ikke i stand til å evt kjøre dit selv, slik formen en nå...

Har ikke hatt noe mer oppkast etter første natten.

Lenge siden jeg har hatt omgangssyke (som jeg tror jeg har) men kan ikke huske å ha hatt slike intense smerter så lenge etter opphørt oppkast/diaré.

Men tenkte kanskje at det kunne være normalt...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom legevakten mener at du bør ta deg en tur og du ikke klarer å kjøre selv, så bruker de å være behjelpelige med å sende deg taxi (pasientreiser). Dette gjorde de med meg en gang jeg var for dårlig til å gå og ikke hadde skyss. Dette koster selvfølgelig litt, men maxtaksten er ikke dyr. Dersom det er veldig alvorlig, sender de ambulanse. En telefon til legevakten koster ingenting, du kan få gode råd der. Du vil få en bedre vurdering av dem. Siden du er bekymret ville jeg ha ringt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt legevakt å i det minste forhørt meg litt og fått råd. Mulig det er vanlig å få "kramper" når mage og tarm blir helt tom, fordøyelsen har lite å jobbe med. Med det er ingenting sikkert, bare en tanke som slo meg som logisk og en demring om at jeg har hatt slike kramper selv. Men ga seg etter noen timer da jeg hadde fått i meg litt mat. 

Anonymkode: 5270c...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Fikk beskjed om å komme meg til legevakten nå med en gang. 

TI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så bra det tar de alvorlig. Krysser fingrene for at det ikke er noe annet en omgangssyke med tom mage! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe alvorlig (så langt i alle fall) Sannsynligvis en kraftig mageinfeksjon. Fikk forbud mot å spise, kun drikke frem til i morgen.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe alvorlig (så langt i alle fall) Sannsynligvis en kraftig mageinfeksjon. Fikk forbud mot å spise, kun drikke frem til i morgen.

TS

Uffameg. God bedring 💜

Anonymkode: 9357a...3e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffameg. God bedring 💜

Anonymkode: 9357a...3e1

Tusen takk😊 (lettere å slappe av når det ikke er noe alvorlig😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...