AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Hva tenker dere om venner som alltid er negative til dine drømmer om fremtiden. La oss si feks en ferietur. Du lufter en tanke om et reisemål du drømmer om å besøke, og vennen ytrer noe slikt som «dit ville jeg aldri ha reist, bla, bla, bla..» En tid senere får du høre at samme venn har planlagt neste års ferie til eksakt samme plass som du drømmer om å legge din ferie.. Har et slikt vennepar, og blir selvsagt usikker. Hva er greia? I eksemplet over dreide det seg om ferie, men dette mønsteret går igjen i alt jeg prater om, alt fra interiør til større viktigere ting. Føler lysten for å åpne meg til disse minker. Noen tips? Anonymkode: 47808...063
Nyttig Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Et godt tips kan kanskje være å gå videre i livet, finne seg nye venner/relasjoner. Ikke kast bort tiden din på nedbrytende mennesker. Det er veldig mange som er slik dessverre, de skal alltid rakke ned på andre som ikke vil/liker det samme som de selv. Gå videre i livet, bruk tid på mennesker som vil deg godt 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om venner som alltid er negative til dine drømmer om fremtiden. La oss si feks en ferietur. Du lufter en tanke om et reisemål du drømmer om å besøke, og vennen ytrer noe slikt som «dit ville jeg aldri ha reist, bla, bla, bla..» En tid senere får du høre at samme venn har planlagt neste års ferie til eksakt samme plass som du drømmer om å legge din ferie.. Har et slikt vennepar, og blir selvsagt usikker. Hva er greia? I eksemplet over dreide det seg om ferie, men dette mønsteret går igjen i alt jeg prater om, alt fra interiør til større viktigere ting. Føler lysten for å åpne meg til disse minker. Noen tips? Anonymkode: 47808...063 Altså: vi har jo alle noen som er negative. Tanter. Bestemødre. Sånne som vi ikke har valgt. En unngår dem så best en kan og er så trassig, vrang og vrien som en bare makter når en treffer på dem. Men venner er sånne som støtter oss. Det du har er uvenner som du omgås. Noe som generelt sett er lite lurt. Anonymkode: 5fae2...35e 1
bortebra Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 Kjenner til personlighetstypen, evig-kritisk. Det er litt slitsomt. Det er ikke så mye å tenke om det. Jeg har ei venninne som kan være negativ i perioder, men vi har kjent hverandre så mange år at jeg vet hvordan jeg skal unngå å irritere meg over det og få et så godt vennskap som mulig med henne. Hun har mye å komme med, bare ikke når hun stiller seg på bakbeina. Det er ikke alles styrke som menneske å komme med råd. Disse er kanskje skeptiske av seg, og ikke de lureste å be om det. Om det er eneste feil, så ville jeg bare unngått slike samtaleemner. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg tenker at hvis noen kommer med eventuell kritikk så må du sile om dette er konstruktiv kritikk eller ikke. Folk blir jo formet av egne livserfaringer og hvis den du snakker med har negativ erfaring med en sak så blir det nok vanskelig å få støtte fra det holdet pågrunn av at egenerfaring er den beste visdom i livet. Folk som alltid er negative skal man lytte mindre til og heller stole mer på seg selv og jobbe knallhardt for egne drømmer. Anonymkode: aac2e...f2e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 Venner som ikke støtter deg og står bak deg når du følger drømmene dine er bare å kvitte seg med Anonymkode: 27ade...46f
Gjest O.G. Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venner som ikke støtter deg og står bak deg når du følger drømmene dine er bare å kvitte seg med Anonymkode: 27ade...46f Hvis man trenger vennene til å støtte en når man følger drømmene sine, så er man ikke moden nok til å følge drømmene sine.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 På 29.10.2017 den 18.47, Nyttig skrev: Et godt tips kan kanskje være å gå videre i livet, finne seg nye venner/relasjoner. Ikke kast bort tiden din på nedbrytende mennesker. Det er veldig mange som er slik dessverre, de skal alltid rakke ned på andre som ikke vil/liker det samme som de selv. Gå videre i livet, bruk tid på mennesker som vil deg godt Takk for mange råd og synspunkter. Det er ikke slik at de kun er negative til mine tanker og ønsker. Det rare er at uken etter gjør de det samme selv som jeg ytret interesse for uken før- men de da aaaaldri ville gjort/ reist/ kjøpt osv. Får en følelse at de ikke ønsker de nevnte tingene for meg, men gjerne vil sette slikt ut i livet selv om dere forstår. Blir så usikker på intensjonene bak. Dette er nære venner, så får en ekkel følelse bare. TS Anonymkode: 47808...063
Gjest C.Tramell Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 Hva jeg tenker om dem. Hm, kanskje at det finnes mange slags mennesker, og at hva som driver oss er individuelt. Det kan være de har tenkt seg om og innsett at idéen din var god. Eller kanskje de er så konkurransedrevet at det du snakket om trigget dem og de fikk en uimotståelig trang til å "vinne" ved å realisere drømmen din. De kan være misunnelige og mene at de fortjener dette mer enn deg, eller kanskje så fantasiløse at de trenger andre til å så idéer i hodet på dem for å få gjort noe som helst. Noen går lei av drømmere som prater mye og bygger luftslott og får lyst til å handle istedet. Uansett hva som er grunnen deres virker det ikke som du er særlig fornøyd med disse vennene dine. Kanskje du skal finne noen som passer deg bedre?
Gjest Walkingdead Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 Har et par slike venner, men har også andre gode venner, som gjør at jeg "utholder" de førstnevnte. De er gode på mange andre måter, men de får ikke min åpenhet hva gjelder de områdene som jeg vet at de er smålige på. At lysten til å åpne seg for disse menneskene minker, forstår jeg godt, men man kan fint omgås sånne mennesker, så lenge man har andre mennesker man kan åpne seg for.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 Hadde gått en djevel i meg, jeg hadde sagt jeg drømte om å dra på ferie til en forferdelig plass og vært veldig overbevisende. Jeg har gjort sånne ting før, bare for underholdning. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 Jeg tenker at det avhenger av hva intensjonen deres er. Noen ganger kan jeg være en sånn som problematiserer og påpeker feil, utfordringer osv, fordi jeg egentlig synes noe er veldig spennende. Det blir en måte å luke ut hindringene. Siden de velger å gjøre det de tidligere var kritiske til, viser det kanskje at det er noe lignende som ligger bak dette? Og du må jo ha argumentert overbevisende.. Har du testet dette: neste gang de kommer med kritikk av noe du snakker varmt om, prøv å komme med din egen kritikk. Hvis de prøver å argumentere i mot det du sier av negative ting mot ditt eget forslag, så vil jeg tro at de egentlig bare er ute etter å finne løsninger som muliggjør drømmen. Hvis de derimot påpeker hvor dust forslaget ditt er, så er de ute etter å kritisere for å selv føle seg bedre. Sistnevnte er usikkre, slitsomme folk som man bør unngå til de har lært seg folkeskikk. Anonymkode: 7c4d3...57c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det avhenger av hva intensjonen deres er. Noen ganger kan jeg være en sånn som problematiserer og påpeker feil, utfordringer osv, fordi jeg egentlig synes noe er veldig spennende. Det blir en måte å luke ut hindringene. Siden de velger å gjøre det de tidligere var kritiske til, viser det kanskje at det er noe lignende som ligger bak dette? Og du må jo ha argumentert overbevisende.. Har du testet dette: neste gang de kommer med kritikk av noe du snakker varmt om, prøv å komme med din egen kritikk. Hvis de prøver å argumentere i mot det du sier av negative ting mot ditt eget forslag, så vil jeg tro at de egentlig bare er ute etter å finne løsninger som muliggjør drømmen. Hvis de derimot påpeker hvor dust forslaget ditt er, så er de ute etter å kritisere for å selv føle seg bedre. Sistnevnte er usikkre, slitsomme folk som man bør unngå til de har lært seg folkeskikk. Anonymkode: 7c4d3...57c Jeg er som deg. Men mange forstår ikke Anonymkode: 5aab3...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå