ss82 Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Vi vurderer å flytte til et billigere område for å kjøpe større bolig. Har et barn på fire år. Hvis vi flytter snart vil hun rekke å få et år i barnehage på nytt sted og bli kjent med barn i området før skolestart. Tenker det kan være positivt. På den andre siden vil hun da få en stor omveltning to år på rad med først ny bhg og så skolestart. Hva tror dere er best? Noen erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Vi flyttet 2 år før skolestart. Sønnen vår fikk to bestevenner i barnehagen. En av dem havnet i en annen klasse, og de har ikke kontakt lenger. Den andre kom i samme klasse som ham (som den eneste fra samme barnehage), men de leker ikke noe særlig sammen lenger fordi det ble så mye konflikter mellom dem. Begge har fått nye venner, og sønnen min har blitt kjent med mange som bor ganske nær som vi ikke visste om før skolestart fordi de gikk i andre barnehager. Så vi kunne nok like gjerne ventet til skolestart. Skal dere flytte til et mindre sted der alle som går i samme bhg begynner på samme skole så blir det selvsagt noe annet. Da ville jeg nok flyttet så fort som mulig. Anonymkode: be3ad...986
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Er i samme situasjon. Tror det blir flytting til skolestart, er så fornøyd med barnehagen, vil ikke risikere en dårligere barnehage det siste året. Anonymkode: 694ca...da3
Ulrikke Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 Jobber på barneskole. Ser at en del av dem som kommer som "eneste som ikke kjenner noen" sliter litt noen uker.... Noen fram til jul omtrent... Andre sklir rett inn og du hadde aldri gjettet at de ikke kjente noen fra før... Hadde jeg kunnet velge nå, etter den erfaringen jeg har både fra skole og som ped.leder i barnehage, ville jeg uten tvil flyttet et år før skolestart. Et år for en 4-5-åring er lenge, de vil ikke føle omveltningene på samme måte som vi voksne.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg tror det er best å flytte ett år før skolestart. Vår mellomste byttet bhg året før skolestart av diverse årsaker - han knyttet mange nye og viktige bånd det siste året i bhg. Anonymkode: 98647...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå