Gå til innhold

Ikke-medlemmer kan se innlegg i lukka grupper

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge Facebook selv er det kun medlemmer som kan se innlegg i lukka grupper. Men jeg har erfart det motsatte. Er selv medlem i en lukket gruppe, men når medlemmer skriver innlegg står det oversikten over hvem som har sett innlegget. Er kun 30 stk i gruppa, men på "sett"-lista er det gjerne 100 navn. Ikke tilfeldige navn, men venner av meg og andre i gruppa. Men IKKE medlemmer. Vi diskuterer ganske private ting der inne og det er ubehagelig dersom mange andre kan se innleggene.

Noen som vet noe om dette? Lignende erfaringer? Kan ikke forstå at dette skal skje iom at gruppen er lukket (dobbeltsjekket og sjekket med admin også).

Anonymkode: 2b71b...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sjekket for nysgjerrighetens skyld i en liten, lukket gruppe, og jeg ser plutselig også noen andre navn på listen over de som har sett innlegget. Flere enn de som er i gruppen. 

Anonymkode: 00c0d...59c

Skrevet

Dette har jeg aldri sett. Sjekket en gruppe nå som jeg er medlem av, men det er ingen andre enn de som er medlem som har sett innleggene. Er du sikker på at de ikke har vært medlem og så meldt seg ut igjen? 

Skrevet

Kan være at gruppene ikke er satt opp skikkelig.

Anonymkode: 3e71c...eb2

Skrevet
38 minutter siden, penny_ skrev:

Dette har jeg aldri sett. Sjekket en gruppe nå som jeg er medlem av, men det er ingen andre enn de som er medlem som har sett innleggene. Er du sikker på at de ikke har vært medlem og så meldt seg ut igjen? 

Det gjelder ikke i mitt tilfelle (#2). 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke i mitt tilfelle (#2). 

Kan hende innlegget står som offentlig?

Skrevet

Er man smart skriver man ikke private ting i Facebook grupper uansett. Uansett hvor private de liksom skal være.

Anonymkode: d6505...cc3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Den røde fare skrev:

Kan hende innlegget står som offentlig?

Nei, det er jo publisert i en lukket gruppe. 

Skrevet

Diskutere private ting i en lukket gruppe på fb?😂😂 ja det har vi sett eksempler på i flere grupper. De har t.o.m taushetsplikt

Anonymkode: dc00c...736

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...