Gjest Geirfuglen Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Er det noen som vet om ok oppskrift på pannekaker til baby? Tenker på en oppskrift med næringstette pannekaker. Lurer også på hvordan dere bruker hirse? Det er noe jeg ikke er vant med å bruke.
Minlillelykke Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Bananlapper brukte vi til vår. 2 banaer, havregryn og egg. Gikk ned på høykant 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Tenk på at pannekaker(vafler, boller osv) fort kan pakke seg sammen til en klump i munnen, veldig lett å sette i halsen. Men bananlapper som nevnt over er bedre, blir litt løsere i konsistensen. Anonymkode: ddfb6...709
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 3 timer siden, Minlillelykke skrev: Bananlapper brukte vi til vår. 2 banaer, havregryn og egg. Gikk ned på høykant Takk! Brukte du vann eller noe, eller kun det? Ett egg?
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk på at pannekaker(vafler, boller osv) fort kan pakke seg sammen til en klump i munnen, veldig lett å sette i halsen. Men bananlapper som nevnt over er bedre, blir litt løsere i konsistensen. Anonymkode: ddfb6...709 Det er sant! Når tenker du eventuelt at det er ok å gi? Sønnen vår er snart 11 måneder.
Antoinette Skrevet 29. oktober 2017 #6 Skrevet 29. oktober 2017 Bananpannekaker er supert, jeg sitter barnevakt regelmessig og alle elsker disse.
Minlillelykke Skrevet 29. oktober 2017 #7 Skrevet 29. oktober 2017 13 minutter siden, Geirfuglen skrev: Takk! Brukte du vann eller noe, eller kun det? Ett egg? Brukte bare egg. Hvis smeten ble veldig tykk spedde jeg på med litt kokkosmelk
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. oktober 2017 #8 Skrevet 29. oktober 2017 Akkurat nå, Minlillelykke skrev: Brukte bare egg. Hvis smeten ble veldig tykk spedde jeg på med litt kokkosmelk Supert, takk for tips
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #9 Skrevet 31. oktober 2017 Bananpannekaker som en over skriver. Moste banan, egg og havregryn med stavmikser og stekte i meierismør, som små lapper. Hirse er supert å lage grøt på! Legg gjerne hirsen i vann over natta, kok opp grøt. Server med fruktmos (aprikos er bra) Grøtrestene kan du blande egg i, og steke som lapper/små pannekaker Anonymkode: f5020...7db
FantasDick Skrevet 31. oktober 2017 #10 Skrevet 31. oktober 2017 Lager lapper av banan, havremel/gryn og havremelk. Bruker hirse i grøt, i kornblanding til yoghurt, i kjeks og bakst. Bløtlegger helst.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #11 Skrevet 31. oktober 2017 Min erfaring er at det må 2 egg per banan. Ellers henger de ikke sammen i panna. Anonymkode: 0988b...7d0
Gjest Geirfuglen Skrevet 31. oktober 2017 #12 Skrevet 31. oktober 2017 Lagde pannekaker på 1 egg, 1,5 små bananer og litt havregryn og hirse. Han pirket i dem den første dagen, men i dag spiste han og koste seg Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå