Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk anbefalt hudprogram fra Paulas choice for min urene hud. Ser nå at nattkremen (normal til tørr hud) Fra calming redness serien inneholder petroleum ;( så skuffet. Trodde dette var trygge produkter . 

Anonymkode: 7e0f1...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge paulas choice er petrolatum trygt. Hvilket nummer på ingredienslisten har Den?

Skrevet

Vaselin er stort sett trygt, men det har ikke noen pleiende egenskaper, bare beskyttende iom at det legger seg som en hinne på huden og kan beskytte mot fuktighetstap.

Skrevet

Jeg derimot vil tørre å påstå at det er pleiende fordi det virker mykgjørende og hindrer fuktighetstap. Men for best effekt bør det kombineres med fuktighetsgivende ingredienser. Jeg tenker at det kan bli for tungt for enkelte hudtyper hvis man bruker produkter som inneholder store mengder, men det i seg selv vil ikke gi uren hud fordi det ikke vil kunne hardne i porene. 

Skrevet
3 timer siden, Professor Orm skrev:

I følge paulas choice er petrolatum trygt. Hvilket nummer på ingredienslisten har Den?

Den står som nummer 8 på lista

Skrevet

IMG_3286.PNG

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den står som nummer 8 på lista

I følge nettsiden brukes den i kremen til å mykgjøre huden, og 8 er et godt stykke nede på listen. Hvis du er bekymret kunne du jo prøvd den for normal/fet hud? 

Skrevet

Det finnes ikke "trygge" ingredienser og "ikke-trygge" ingredienser, med mindre vi snakker om ingredienser som er direkte giftige. Folk reagerer på forskjellige ting, i forskjellige kombinasjoner og i forskjellige kvantum. 

Anonymkode: b24d1...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...