Gå til innhold

egoistisk eller ikke i hele tatt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har presis holdt familie middag med min manns brødrer med respektive. Vi har diskutert høyt og lavt og har både ulike og felles  oppfatninger av ting...

Hva tenker dere om år drive med sport, aktivitet med høy ulykkesrisiko og dødsrisiko? Kan det defineres som egoistisk vedr hensyn til de nærmeste: barn, søsken, foreldre? 

Anonymkode: 860c5...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er svært egoistisk. Mye mer egoistisk en å ta sitt eget liv.

Anonymkode: 4a122...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvilken sport og i hvilken grad og skadeomfang. 
Alt er jo en risiko i dag, man kan dø av å kjøre bil, og man kan dø av å gå på gaten og bli påkjørt av bil. Men hvor stor er sjansen for det? 
Å falle på motorsykkel kan gi fatale skader, det samme kan det å ri på hest, men om hvor stor er sjansen for det? Selvom skaden kan bli fatal så er de fleste skadene ikke så fatale. Er det derimot kampsport på aktivt nivå med daglige slag mot hodet så ville jeg satt en grense når det ble barn inne i bildet. 

Anonymkode: 7cbd7...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på hvilken sport og i hvilken grad og skadeomfang. 
Alt er jo en risiko i dag, man kan dø av å kjøre bil, og man kan dø av å gå på gaten og bli påkjørt av bil. Men hvor stor er sjansen for det? 
Å falle på motorsykkel kan gi fatale skader, det samme kan det å ri på hest, men om hvor stor er sjansen for det? Selvom skaden kan bli fatal så er de fleste skadene ikke så fatale. Er det derimot kampsport på aktivt nivå med daglige slag mot hodet så ville jeg satt en grense når det ble barn inne i bildet. 

Anonymkode: 7cbd7...c45

Her var det mest snakk om å bestige Mount Everst eller annen risikofylt topp. (Nærmere 300 registrerte dødsfall av 7000. ) Altså utfordre døden som selvrealisering. 

Anonymkode: 860c5...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...