Gå til innhold

Kortison - bivirkninger?

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, shit! Er du utredet for bipolar da? Har hørt at bipolare og de som har uoppdaget bipolar kan bli hypoman av det nemlig..

Anonymkode: f0e28...6a8

Nei, jeg er helt sikker på at jeg ikke er bipolar. Men en øh... interessant opplevelse var det. 

Anonymkode: 84aca...14e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På ‎28‎.‎10‎.‎2017 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Hei

Gikk på kortison (store doser) i en uke for noen uker siden.
Nå har jeg begynt på en lavere dose som jeg skal gå på over lenger tid.

Har merket en ting begge gangene jeg har gått på dette nå, men kan ikke finne om det er en bivirkning eller hva?

Når jeg f. eks. klør meg i ansiktet eller slikt får jeg illrøde merker der jeg har klødd en stund etterpå. Får også veldig voldsomme sovemerker, liksom streker etter puten osv. 

Er det normalt?

Helt normalt, særlig dette med voldsomme sovemerker som kommer av at man får vann i kroppen. Dårlig humør/nedstemthet er dessverre også en bivirkning. "Måneansikt" er også typisk. Kortison er no dritt, men jeg håper det hjelper deg i hvert fall. Hvis du googler kortison bivirkninger kommer alt sånt opp.

Endret av palamina
  • Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
Skrevet
5 timer siden, palamina skrev:

Helt normalt, særlig dette med voldsomme sovemerker som kommer av at man får vann i kroppen. Dårlig humør/nedstemthet er dessverre også en bivirkning. "Måneansikt" er også typisk. Kortison er no dritt, men jeg håper det hjelper deg i hvert fall. Hvis du googler kortison bivirkninger kommer alt sånt opp.

Jeg er klar over de andre bivirkningene, men fant ikke noe om akkurat det her.
Jeg er uansett ferdig med kuren for denne gang og håper det er leeeenge til neste gang.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...