Gå til innhold

Ny silikontråd!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kameleon:

Jeg skal i utgangspunktet operere 18. februar. Problemet er at jeg i de siste dagene har begynt å tvile. Skal -skal ikke? Vurderer sterkt om jeg skal utsette det en stund. Føler at jeg bør tenke meg om både en og to ganger. Det er jo forfengelighet det er snakk om, og om jeg skal være ærlig, så er jeg jo kjempefornøyd med resten av kroppen min. Hvor langt skal jeg gå for å få det perfekte? Jeg er godt gift, har barn og er lykkelig slik ting er i dag. Eneste problemet er at jeg har små pupper. Mannen min mener at jeg ikke skal gjøre det; han er fornøyd med meg slik jeg er, sier han. Saken er jo at jeg faktisk har råd til å gjøre noe med de små puppene, og det hadde jo vært utrolig herlig å kunne hatt på seg "hva som helst"... Men så var jeg da altså så dum (eller smart?) at jeg så på programmet om silikon i går kveld, og jeg heller mer og mer over til det å ikke gjennomføre inntil videre. Skal komme tilbake til saken når jeg har bestemt meg, jeg :-?

Men lykke til i alle fall :P . Vil gjerne høre mer om operasjonen din...

Engeline, som jeg sa til kameleon; Så lenge di har gjort din research, så er du trygg. Men jeg er enig med deg. Er du i tvil så ikke gjør det! Det er viktig at du føler deg 100 % trygg på det du skal gjøre. Dette inngrepet tar du for å føle deg bra med deg selv, ikke sant? Da er det bortkastet hvis du skal gå rundt og være redd for å få komplikasjoner eller noe. Jeg synes det er veldig lurt at du utsetter det om du ikke er trygg. Klinikkene vil alltid være der, så hvis du ombestemmer deg, kan du alltids gjøre det senere! Jeg synes du er tøff jeg! men du har da enda noen dager igjen å tenke på. benytt tiden godt!

Klem,

CeeCee!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kameleon
Skrevet

Jeg er nok der du er, ja...jeg har snakket med klinikken om farene baade foer og etter det programmet. De er selvsagt interesserte i aa berolige, men sier at jeg kan ombestemme meg til og med operasjonsdagen og faa pengene tilbake, fordi de ikke oensker aa operere en person som ikke er sikker. Det i seg selv er godt, derfor har jeg ikke avbestilt enda. Men det er klart jeg har gaatt noen runder med meg selv, i gaar satt jeg naermest apatisk og vekslet mellom aa vaere paa graaten og fandenivoldsk.

Det handler om forfengelighet, ikke bare det aa kunne kle seg som man vil, men det aa slippe at alle legger merke til det som mangler. FOR DET GJOER FOLK! Jeg har faatt veldig mange kommentarer etter at foerste foedsel tok alt jeg hadde av pupper, ikke vondt ment...Men naar venninner helt uoppfordret sier 'du burde bruke p/piller, da kanskje du faar litt pupper igjen', saa bekrefter det for meg at komplekset mitt ikke er helt ubegrunnet.

Jeg synes det er saa synd at perioden i livet da jeg foelte meg som kvinne skulle vare bare fire/fem aar (for fra jeg var 21 og til foerste barn var jeg slank med former). Jeg lengter rett og slett tilbake til den foelelsen. Resten av kroppen er jeg veldig fornoyd med, og mannen min synes ogsaa at jeg er flott. Men ogsaa at han respekterer det valget jeg tar, at han stoetter meg enten jeg tar skrittet eller ikke...

Hoerer gjerne mer fra deg, Engeline (jeg er satt opp til operasjon 10. feb), og til CeeCee takk for all stoette, oppmuntring, og alle dine kommentarer i forumet, de er hoyt verdsatt!

Skrevet

Hei Kameleon!

Jeg tror nok alle klinikker har den oppfatning at de ikke vil operere noen som ikke er helt sikre. Det er viktig å være 110% sikker på at det er dette en vil.

PS: Bare hyggelig å kunne hjelpe!

Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Hilsen CeeCee!

Skrevet
Så lenge di har gjort din research, så er du trygg.

Det er vel mildt sagt en overdrivelse....

Enhver operasjon har risiko for komplikasjoner, og man bør ikke var så naiv at man tror dette ikke ksjer fordi man har sjekket nøye. Infeksjon, nekrose osv kan skje hos alle.

Skrevet

Ja, men har man lest det man kan om eventuelle komplikasjoner og symptomer på disse så vil man jo forstå at noe er galt tidligere enn hvis man ikke leste det.

I programmet var det et eksempel hvor en av jentene hadde blødning og brystet var omtrent dobbelt så stort som normalt før hun oppdager dette. Tror at hvis man er klar over disse komplikasjonene så vil man følge litt mer nøye med på seg selv og passe på at alt er normalt.

Jeg synes selv det var ubehagelig å se det programmet, men jeg visste jo på forhånd at jeg sansynligvis må operere på nytt eller fjerne innleggene innen 15 år har gått.

Skrevet

Dersom man har gjort grundig research vet man hvilke symptomer man skal være obs på, og hva man kan og bør gjøre for å forhindre det. Man kan da komme seg til lege raskt og få dette behandlet før det går så langt som det gjorde med de jentene i dokumentaren.

Du kan ikke bare trekke ut en linje av det jeg har skrevet, men ta med alt. Jeg ser jo også at det ser feilformulert ut når du tar det ut av kontekst. Les de andre innleggene jeg har skrevet på dette forumet til Engeline og Kameleon, så kanskje du også forstår hva jeg mener.

Hilsen Cee Cee!

Gjest Helene gjest
Skrevet

Heisann!

Jeg la inn silikon hos Fornebuklinikken 18 jan og har så og si ikke hatt noen problemer.. Jeg tok smertestillende første dagen og morgen andre dagen (fordi jeg måtte). Var tilbake på jobb i bhg for fullt etter en uke! Det eneste nå er at den ene brystvorten er forferdelig øm.... Og mens jeg først skriver; hvor lenge skal sårene tapes? Hukommelse er noe dritt.. :roll:

Skrevet
Heisann!

Jeg la inn silikon hos Fornebuklinikken 18 jan og har så og si ikke hatt noen problemer.. Jeg tok smertestillende første dagen og morgen andre dagen (fordi jeg måtte). Var tilbake på jobb i bhg for fullt etter en uke! Det eneste nå er at den ene brystvorten er forferdelig øm.... Og mens jeg først skriver; hvor lenge skal sårene tapes? Hukommelse er noe dritt.. :roll:

Hei Helene!

Gratulerer med dine nye fordeler og velkommen til Boobiville! :)

Du er fortsatt veldig tidlig i rekovalisensen. Mine va ømme ganske lenge. Oversensitive kan man vel si. Det spørs hvor du har tatt snittet. Dersom du tok snittet rundt areola, er det nok stingene som gjør at du er øm. Men det er ikke unormalt å være øm så tidlig etter operasjonen.

Dersom du har snittet i brystfolden skal denne tapes med Micropore (IKKE Scanpore, for den puster ikke nok!) i 3-6 mnd. Ha tapen på så lenge som mulig om gangen og ikke ta den av før den begynner å løsne av seg selv. Jeg er 5 mnd post op nå, og jeg har tenkt å ha tape på ivertfall en mnd til. Jo lenger du går med tapen, jo finere blir arrene dine! Mine begynner å bli hvite nå, men er fortsatt litt lilla.

Håper dette var til hjelp!

Hvis det er noe mer du lurer på, så bare spør! Du kan også gå til dagboken min og finne masse informasjon og stille spørsmål der.

Hilsen CeeCee!

Skrevet

Hei,

Fikk lagt inn silikon for litt over et år siden... Har lest innleggene her... men ser at det var en ting som den utenlandske klinikken har gjort for meg som kanskje kan være av verdi for noen her også...?

Fikk lagt inn silikon fra under armhulen og delvis under brystmuskelen. Det er jeg veldig fornøyd med da det ikke gir arr under puppen eller på brystvorta...

For silikoninnlegg la denne klinikken veldig vekt på at man må massere brystet, slik at puppen både føles og beveger seg naturlig og ikke blir hard. -Dette fordi vevet som gror og innkapsler implantatet kan gjøre at det blir hardt, særlig hvis det er lite vev fra før.

- Jeg måtte brystene inn mot hverandre og opp. Men hvordan avhenger av hvordan brystene ser ut fra før, hvilket og hvor stort innlegg.

Har snakket med 2 venninner, en som har fått litt harde bryster pga silikoninnlegg, men det er visst ikke noe problem med saltvannsimplantat... Synes det er veldig rart at massering ikke har blitt praksis i Norge. Etter 1 år så har vevet blitt hardt, og da hjelper ikke massering lengre...

Hilsen

Ienna

Gjest Anonymous
Skrevet

Fordi du er nydelig slik du er :-)

Synseren. Sånne kommentarer er rett og slett litt på jordet.

Hvis man virkelig har komplekser for noe så er ingenting bedre enn å få rettet opp i det slik at man sitter å får bekymringsrynker pga dette. Du må forstå at alle er forskjellige. Dette handler ikke om at man skal bli likt av andre (noe du tror). Det handler om å få den kvinnelige selvfølelsen. Selv har jeg en naturlig c-cup og jeg FORSTÅR enda hvorfor folk med små pupper vil fikse på dem. jeg VET at jeg hadde gjort det hvis mine var små. uff!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel mildt sagt en overdrivelse....

Enhver operasjon har risiko for komplikasjoner, og man bør ikke var så naiv at man tror dette ikke ksjer fordi man har sjekket nøye. Infeksjon, nekrose osv kan skje hos alle.

næh...sier du det? :roll:

Skrevet
Hei,

Fikk lagt inn silikon for litt over et år siden... Har lest innleggene her... men ser at det var en ting som den utenlandske klinikken har gjort for meg som kanskje kan være av verdi for noen her også...?

Fikk lagt inn silikon fra under armhulen og delvis under brystmuskelen. Det er jeg veldig fornøyd med da det ikke gir arr under puppen eller på brystvorta...

For silikoninnlegg la denne klinikken veldig vekt på at man må massere brystet, slik at puppen både føles og beveger seg naturlig og ikke blir hard. -Dette fordi vevet som gror og innkapsler implantatet kan gjøre at det blir hardt, særlig hvis det er lite vev fra før.

- Jeg måtte brystene inn mot hverandre og opp. Men hvordan avhenger av hvordan brystene ser ut fra før, hvilket og hvor stort innlegg.

Har snakket med 2 venninner, en som har fått litt harde bryster pga silikoninnlegg, men det er visst ikke noe problem med saltvannsimplantat... Synes det er veldig rart at massering ikke har blitt praksis i Norge. Etter 1 år så har vevet blitt hardt, og da hjelper ikke massering lengre...

Hilsen

Ienna

Hei Ienna!

Ja, det er sant at man kan massere brystene (Man må selvsagt gjøre dette kun ved anvisning av kirurgen sin). Dette var vanlig praksis i USA, kanskje til dels også Storbritannia, og noen amerikanske kirurger mener fortsatt at massage hjelper. Det er derimot flere og flere av dem som ikke praktiserer dette lenger fordi det er ikke bevist at det gir noen mer postitv virkning enn å ikke massere.

Du tar feil når du sier at dette bare gjelder silikon. Saltvannsimplantater kan også masseres. MEN det er BARE implantater MED GLATT OVERFLATE som kan masseres. Ru implantater ble skapt for at man ville prøve å unngå hard kapsel. Implantatet fungerer slik at det skal feste seg. Det er desverre slik at dette implantatet ikke har vist noen forbedring m.h.t. hard kapsel, slik man hadde håpet. Derfor må jenter med RU implantat IKKE MASSERE! Da vil ikke implantatet feste seg slik det skal.

Hilsen CeeCee!

Skrevet

Jeg har bare et par små spørsmål til dere som vurderer operasjon eller allerede har vært gjennom en.

Hvor gamle er dere?

Og hvor mange av dere har barn?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Ienna!

Ja, det er sant at man kan massere brystene (Man må selvsagt gjøre dette kun ved anvisning av kirurgen sin). Dette var vanlig praksis i USA, kanskje til dels også Storbritannia, og noen amerikanske kirurger mener fortsatt at massage hjelper. Det er derimot flere og flere av dem som ikke praktiserer dette lenger fordi det er ikke bevist at det gir noen mer postitv virkning enn å ikke massere.

Du tar feil når du sier at dette bare gjelder silikon. Saltvannsimplantater kan også masseres. MEN det er BARE implantater MED GLATT OVERFLATE som kan masseres. Ru implantater ble skapt for at man ville prøve å unngå hard kapsel. Implantatet fungerer slik at det skal feste seg. Det er desverre slik at dette implantatet ikke har vist noen forbedring m.h.t. hard kapsel, slik man hadde håpet. Derfor må jenter med RU implantat IKKE MASSERE! Da vil ikke implantatet feste seg slik det skal.

Hilsen CeeCee!

Hei CeeCee,

Bare litt mere fra min erfaring....

-Det er viktig at en diskuterer massering med sin kirurg, mener bare at en ikke skal la seg avfeie...

-Ja, det er viktig at det er *glatte* implantater, det kan jeg bekrefte. Men de har laget noen implantater som er glatte, men med litt ujevn overflate som gjør at implantatet skal føles mere naturlig ut. Husker ikke hva fagutrykket var på de. Det er disse jeg har, de føles veldig naturlige.

-Det var ganske hard og intens massering som ble gjort... Så fikk jeg nøye intstruksjoner på hvordan det skulle gjøres. De sa at det var for å skape litt mere rom rundt implantatet, så at hinnene/sårflaten ikke skulle stramme seg hard rundt implantatet (de sa "scar contraction"). -Det fungerer veldig godt, kan virkelig føle på puppen at det ikke er en "hard ball" inne i puppen.

Forresten så var jeg 38 når det ble gjort.... pluss 3 unger...

Hilsen

Ienna

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har bare et par små spørsmål til dere som vurderer operasjon eller allerede har vært gjennom en.  

Hvor gamle er dere?  

Og hvor mange av dere har barn?

30, 1 barn.

Hvorfor spør du?

hilsen CeeCee

Skrevet
Hei CeeCee,

Bare litt mere fra min erfaring....  

-Det er viktig at en diskuterer massering med sin kirurg, mener bare at en ikke skal la seg avfeie...

-Ja, det er viktig at det er *glatte* implantater, det kan jeg bekrefte. Men de har laget noen implantater som er glatte, men med litt ujevn overflate som gjør at implantatet skal føles mere naturlig ut. Husker ikke hva fagutrykket var på de. Det er disse jeg har, de føles veldig naturlige.

-Det var ganske hard og intens massering som ble gjort... Så fikk jeg nøye intstruksjoner på hvordan det skulle gjøres. De sa at det var for å skape litt mere rom rundt implantatet, så at hinnene/sårflaten ikke skulle stramme seg hard rundt implantatet (de sa "scar contraction"). -Det fungerer veldig godt, kan virkelig føle på puppen at det ikke er en "hard ball" inne i puppen.

Forresten så var jeg 38 når det ble gjort.... pluss 3 unger...  

Hilsen

Ienna

Hei Ienna!

Det heter Capsular Contraction/ CC/ hard kapsel...

Jeg forstår ikke helt hvilke implantater du har, for jeg har aldri hørt om noen implantater med ujevn overflate. Har hørt om "Textured" (Ru) og "Slightly textured" (Litt ru). Hvilke implanteter har du? Produsent, modell osv?

Jeg brukte 3 år på research før jeg gikk til det steget å ta denne operasjonen, så jeg har lest det meste som er å komme over om implantater, selve inngrepet, før og etter, komplikasjoner og risikoer ++++. jeg snakker også daglig med amerikanske damer som har gått gjennom det samme inngrepet, så jeg vet godt om massage, og hvorfor det menes å ha en virkning osv. Bare et eksempel: En av damene har hatt sine glatte saltvannsimplantater i 4,5 år uten å massere, og har ikke fått noen problemer med hard kapsel.

men jeg er enig i at norske kirurger ligger LANGT bak de amerikanske på dette området, så når massage kommer til norge, har nok USA sluttet med det....

Jaja...

Hilsen CeeCee!

Skrevet

30, 1 barn.

Hvorfor spør du?

hilsen CeeCee

Lurer på snittalder, pluss lurer på om det er noe mange vurderer først etter å ha fått barn.

Selv må jeg si jeg var særdeles fornøyd med det jeg har blitt tildelt selv etter første barn. Og har aldri vurdert implantat før. Men etter det andre barnet.... ja da ble det andre "boller",eller lefser... :roll:

Men jeg kommer nok ikke til å operere, jeg er nok for pysete. Og så er jeg vel tross alt egentlig fornøyd. Men det er klart at man blir påvirket når flere og flere foretar slike operasjoner.

Men jeg tenker som så -at hadde jeg levd på en øde øy med bare mann og barn så hadde jeg nok vært fornøyd med det jeg har. Og da er det vel egentlig sammfunnet som gjør at jeg ønsker meg større og fastere bryster nå, derfor lar jeg være. Foreløpig ihvertfal.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Ienna!

Det heter Capsular Contraction/ CC/ hard kapsel...

Jeg forstår ikke helt hvilke implantater du har, for jeg har aldri hørt om noen implantater med ujevn overflate. Har hørt om "Textured" (Ru) og "Slightly textured" (Litt ru). Hvilke implanteter har du? Produsent, modell osv?

Jeg brukte 3 år på research før jeg gikk til det steget å ta denne operasjonen, så jeg har lest det meste som er å komme over om implantater, selve inngrepet, før og etter, komplikasjoner og risikoer ++++. jeg snakker også daglig med amerikanske damer som har gått gjennom det samme inngrepet, så jeg vet godt om massage, og hvorfor det menes å ha en virkning osv. Bare et eksempel: En av damene har hatt sine glatte saltvannsimplantater i 4,5 år uten å massere, og har ikke fått noen problemer med hard kapsel.

men jeg er enig i at norske kirurger ligger LANGT bak de amerikanske på dette området, så når massage kommer til norge, har nok USA sluttet med det....

Jaja...

Hilsen CeeCee!

Hei,

Valgte litt annen måte jeg da, etter å tenkt i noen år og lest endel så brukte jeg ganske god tid på å finne den klinikken som jeg fikk mange gode referanser på.... Så lot jeg de velge implantater etter en ganske nøye vurdering osv.

Så min erfaringer begrenser seg litt til det jeg har hørt osv i prosessen....

Hilsen

Ienna

Skrevet

Etter å ha tenkt nøye gjennom saker og ting har jeg bestemt meg for ikke å gjennomføre operasjonen. Inntil videre i alle fall. Kommer nok til å angre litt når sommeren kommer, men det får jeg bare leve med. Får se om noen år...

Skrevet
Hei,

Valgte litt annen måte jeg da, etter å tenkt i noen år og lest endel så brukte jeg ganske god tid på å finne den klinikken som jeg fikk mange gode referanser på.... Så lot jeg de velge implantater etter en ganske nøye vurdering osv.

Så min erfaringer begrenser seg litt til det jeg har hørt osv i prosessen....

Hilsen

Ienna

Hei Ienna!

Men du vet vel hvilke implantater du har? Produsent, modell osv? Det var det jeg lurte på. ble nysgjerrig på de implantatene siden jeg ikke har hørt om de før. Kunne tenke meg å lese om dem....

Hilsen CeeCee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...