Gå til innhold

Så alene og ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag er visst alle på halloween-fest. Alle bortsett fra jeg. Jeg har akkurat flyttet nesten 2000 mil for å studere til et sted jeg ikke kjente noen. Jeg ble kjent med tre stykker på samme studie som har bodd her i flere år (to av de kjente hverandre fra før). Jeg føler at vi har blitt godt kjent, og jeg har blitt invitert med på alt de har funnet på, og de har blitt med på det jeg har tatt initiativ til. Vi går et relativt tungt studie, så det blir en del lesing, men vi henger sammen utenom lesinga minst 2-3 ganger i uka. 

Tidligere i uka drev de å snakket om noe utkledning til halloween, men det var bare noe om hvor man fikk kjøpt det og det, og jeg tenkte ikke så mye over det. I dag ser jeg på snapchat at de er på halloween-fest. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har invitert meg med, og det gjør litt vondt. 

Jeg er ikke sånn supergira over halloween, så det er ikke det at jeg ikke får feira det som er trist, men bare følelsen av å bli holdt utenfor.. 

Anonymkode: 381a3...98a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får jobbe litt mer for å bli inkludert eller å inkludere andre så går det seg nok til. Når du er helt ny et sted må det ofte jobbes med relasjonene slik at du ikke faller utenfor. 

Anonymkode: 52587...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får jobbe litt mer for å bli inkludert eller å inkludere andre så går det seg nok til. Når du er helt ny et sted må det ofte jobbes med relasjonene slik at du ikke faller utenfor. 

Hvordan gjør jeg det da? Trodde det holdt å si ja til å bli med på ting, og å invitere med på ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det da? Trodde det holdt å si ja til å bli med på ting, og å invitere med på ting. 

Du må være «på». Har flytta sånn sjøl langt avsted og det viktigste er å pleie relasjonene og gjøre morsomme ting utenom skolen. Nytter ikke å sitte og synes synd på seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må være «på». Har flytta sånn sjøl langt avsted og det viktigste er å pleie relasjonene og gjøre morsomme ting utenom skolen. Nytter ikke å sitte og synes synd på seg selv. 

Jeg er på. Jeg er så på som jeg aldri har vært før. 

Eller mener du at jeg nå da bare skal trenge meg inn på en fest jeg ikke er invitert til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det er trist, men du må passe på å ikke legge for mye i at du ikke ble invitert til den festen.

Du sier at de har invitert deg med på mye annet, og blitt med på ting du har foreslått. Da er du i ferd med å bygge opp en relasjon.

Det kan være flere grunner til at de ikke inviterte deg med, som ikke har noe med deg å gjøre. Dersom det er privatfest det er snakk om, så kan jo han/hun som holder festen ha satt noen restriksjoner på om man kan invitere med andre.

Tror det er bedre å fokusere på alt man blir invitert på, fremfor hva man ikke blir invitert med på. Men forstår at man blir ekstra sårbær når man er langt hjemmefra, og langt fra de menneskene man er mest glad i.

Anonymkode: 3ba9d...d5a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det er trist, men du må passe på å ikke legge for mye i at du ikke ble invitert til den festen.

Du sier at de har invitert deg med på mye annet, og blitt med på ting du har foreslått. Da er du i ferd med å bygge opp en relasjon.

Det kan være flere grunner til at de ikke inviterte deg med, som ikke har noe med deg å gjøre. Dersom det er privatfest det er snakk om, så kan jo han/hun som holder festen ha satt noen restriksjoner på om man kan invitere med andre.

Tror det er bedre å fokusere på alt man blir invitert på, fremfor hva man ikke blir invitert med på. Men forstår at man blir ekstra sårbær når man er langt hjemmefra, og langt fra de menneskene man er mest glad i.

Anonymkode: 3ba9d...d5a

Festen er hos ei bekjent av to av de som kjente hverandre fra før. Så jeg kunne godt skjønt hvorfor jeg ikke hadde blitt invitert hadde det ikke vært for at hun tredje jeg har blitt kjent med som heller ikke kjente de fra før er invitert med dit. Hadde forstått det hvis ikke hun var invitert. 

Det hadde nok føltes mye vondere om jeg i utgangspunktet ikke hadde følt meg så inkludert som jeg gjør, for jeg føler meg egentlig veldig inkludert. Men samtidig gjør det at jeg ikke skjønner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er venninnene dine som holder festen så er det jo ikke opp til dem å invitere deg.  Det kan jo hende dine 3 venninner har en fellesvenninne som inviterte dem. Da er det jo ikke så rart du ikke ble invitert.

Men du er jo i studietiden og har nok av nye muligheter til å bli invitert på nye fester. Studiet ditt arrangerer sikkert noe fester de også? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, potetstappe skrev:

Om det ikke er venninnene dine som holder festen så er det jo ikke opp til dem å invitere deg.  Det kan jo hende dine 3 venninner har en fellesvenninne som inviterte dem. Da er det jo ikke så rart du ikke ble invitert.

Men du er jo i studietiden og har nok av nye muligheter til å bli invitert på nye fester. Studiet ditt arrangerer sikkert noe fester de også? 

To av de er venner fra før av med hun som har festen ja, men ikke hun tredje. Det er derfor det er rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

To av de er venner fra før av med hun som har festen ja, men ikke hun tredje. Det er derfor det er rart. 

Så det rett etter jeg posta. Men tror ikke du skal legge så mye i det når det kun er snakk om en fest og du blir invitert med på alt mulig annet. Kan jo at hun tredje kjenner folk på festen som du ikke vet om eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at man fortere føler seg utenfor om man har få venner. Da blir det jo tyngre når man ikke blir invitert med på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, potetstappe skrev:

Så det rett etter jeg posta. Men tror ikke du skal legge så mye i det når det kun er snakk om en fest og du blir invitert med på alt mulig annet. Kan jo at hun tredje kjenner folk på festen som du ikke vet om eller noe. 

Ja, jeg vet og jeg prøver å overbevise meg selv om det, men det gjør fortsatt litt vondt når alle andre er ute sammen mens jeg sitter her alene. 

Jeg tror nesten at hvis jeg visste om festen så hadde jeg invitert meg selv. Eller i alle fall hintet veldig til at jeg ville være med. Angrer på at jeg ikke tenkte på å foreslå å gå ut i dag eller noe. Bor dessverre bare på 12m2, så kan ikke ha fest/vors her, men burde spurt om vi skulle gå ut i dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg vet og jeg prøver å overbevise meg selv om det, men det gjør fortsatt litt vondt når alle andre er ute sammen mens jeg sitter her alene. 

Jeg tror nesten at hvis jeg visste om festen så hadde jeg invitert meg selv. Eller i alle fall hintet veldig til at jeg ville være med. Angrer på at jeg ikke tenkte på å foreslå å gå ut i dag eller noe. Bor dessverre bare på 12m2, så kan ikke ha fest/vors her, men burde spurt om vi skulle gå ut i dag... 

Nei, ikke alltid lett å overbevise seg om slikt når man selv er i situasjonen. Vært i samme båt selv og det er jo klart tyngre når man sitter hjemme og ser snaps fra vennene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...