Gå til innhold

Det stinket røyk da jeg kom hjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på jobb og samboeren var hjemme. Moren og bestefaren hans skulle komme en liten tur på besøk. De var der i ca. en halvtime. I løpet av denne tiden hadde de begge forpestet hele huset med forferdelig røykelukt. Jeg kom hjem 5-6 timer etter at de hadde gått, og ble kvalm når jeg gikk inn døren. Da hadde samboeren luftet ut i flere timer, men likevel luktet det helt forferdelig. Jeg synes det er så respektløst. Det var snakk om en halvtimes besøk og de MÅTTE røyke inne. Er jeg "dum" som vil nekte de?

Anonymkode: 08e52...339

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg røyka selv var det ikke aktuelt å røyke inne. Så jeg hadde bare sagt det som det var. Røyking foregår ute. Det er deres hjem. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, men jeg ville kanskje ha gått litt stille i dørene hvis det var snakk om en svært gammel mann som sjelden er på besøk og dere bor på et sted hvor det er tungvint å gå ut for å røyke. Har dere balkong eller veranda og de besøkende er forholdsvis spreke så ville jeg ha satt ned foten. Og jeg røyker faktisk selv! ;)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! Det er ditt hjem og der er det du som er sjefen! Jeg har selv vært røyker i 25 år, men har ikke røykt de siste 12 ukene!!! (Måtte bare få det med ;) ) Har alltid respektert ikke røykere og trekt med unna når jeg skulle røyke. 

For å bort røykelukten så kan det hjelpe å sette fram en skål med eddik. HLukter ikke godt den heller, men den lukten forsvinner fort. )

Sitron er også effektivt mot vond lukt. 

Endret av Jolen77
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting å røyke inne i andres hjem. Såpass må selv godt voksne skjønne. Jeg hadde nekta å la de komme på besøk mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke dum i det hele tatt. Er de som er respektløse, ikke du. Så bare nekt de å røyke neste gang. Ingen får røyke i mitt hjem for å si det sånn, ikke om det så er kongen som kommer på besøk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røyklukt er helt for jævlig. Klarer de å røyke klarer de å gå tre meter til balkongen/terassen/hagen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ingen røyka inne i andres hus lengre jeg, så du er absolutt ikke dum som krever det. Kjenner jeg blir nysgjerrig på hva slags mennesker dette er.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uting!! Det å påføre andre kreftfare skulle vært ulovlig!!

Anonymkode: bdfba...6ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte her :)  Følte meg nesten slem når jeg tok det opp med samboeren. Det var han som gav de lov til å røyke inne. Men altså, å være på besøk i en halvtime og så forpeste hele huset...det liker jeg virkelig ikke. Til og med soverommet vårt oppe lukter. Samboeren sier at hvis bestefaren kommer på besøk igjen så kommer han til å gi han lov til å røyke inne igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann!

Dette ville jeg ikke hengt meg opp i det hele tatt. Merkelig hvor fanatiske folk har blitt.

Anonymkode: 5f3f1...c52

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til og med jeg som har røyket fast (nå kun på fest) røyker ALDRI inne hos noen som ikke gjør det sjøl. Det får være grenser til hvor respektløse man skal være ovenfor andres hjem. Røyk setter seg utrolig godt i alle tekstiler! 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oisann!

Dette ville jeg ikke hengt meg opp i det hele tatt. Merkelig hvor fanatiske folk har blitt.

Respekt for andres hjem er jo en fin ting da. Røyking inne er faktisk en uting! 

Anonymkode: d79ad...ebd

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, AnonymBruker said:

Uting!! Det å påføre andre kreftfare skulle vært ulovlig!!

Anonymkode: bdfba...6ab

TS får neppe kreft av denne hendelsen. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Til og med jeg som har røyket fast (nå kun på fest) røyker ALDRI inne hos noen som ikke gjør det sjøl. Det får være grenser til hvor respektløse man skal være ovenfor andres hjem. Røyk setter seg utrolig godt i alle tekstiler! 

Anonymkode: d79ad...ebd

Vet ikke med deg, men jeg pleier å vaske ting innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtte her :)  Følte meg nesten slem når jeg tok det opp med samboeren. Det var han som gav de lov til å røyke inne. Men altså, å være på besøk i en halvtime og så forpeste hele huset...det liker jeg virkelig ikke. Til og med soverommet vårt oppe lukter. Samboeren sier at hvis bestefaren kommer på besøk igjen så kommer han til å gi han lov til å røyke inne igjen.

Sagt på den måten så virker det jo ikke som om bestefaren er på besøk særlig ofte og/eller begynner å bli veldig gammel, så da hadde jeg nok latt det ligge. Det er tross alt begrenset hvor mange sigaretter det er fysisk mulig å røyke på en halvtime og et hus blir ikke ødelagt og forpestet av noen få sigaretter. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, AnonymBruker said:

Da jeg leste overskriften så jeg for meg at noen hadde røyket innendørs hos deg i ukesvis.

En gammel mann, en halvtime. Det overlever du fint.

Det virker mest som om du er ute etter en krangel med samboeren din.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Er han seriøs?? Skal da evt barn og allergikere på besøk måtte tåle at han tillater dette? 

Dette hadde jeg aldri godtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...