Gå til innhold

Har to barn som våkner hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

De våkner mye, hver natt. Sover i utgangspunktet lite. Jeg er utrolig sliten og trøtt. Har bedt om tips og råd, men det er ikke hjelp å få. Hva gjør jeg nå som jeg aldri får søvn og skal begynne i jobb igjen om en uke? Kommer ikke til å fungere på jobb

Anonymkode: 978ab...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deler dem rom? Kanskje dem vekker hverandre? 6åringen her våkner fremdeles mange ganger ila natta, men aner ikke hvorfor.. veldig frustrerende!

Anonymkode: 342f1...ab0

Skrevet

Står dessverre i det samme så føler med deg. Har to barn på 4 (snart 5) og 1,5 år. Minste er uten tvil den «verste», og det er perioder jeg ikke fatter og begriper hvordan jeg klarer å stå i det. Våkner mange ganger hver eneste kveld, og flere ganger i løpet av natta. 4 åringen har natteskrekk hvor han plutselig begynner å rope og gråte, men han er ikke våken så prøver man å få kontakt med han eller røre han så blir han mer hysterisk. På det verste kan han få flere slike «anfall» på en kveld. Han husker ingenting når han kommer til seg selv igjen. 

Har flere ganger vært så desperat og sliten at jeg sitter å vurderer sovemedisin, men legger tanken fra meg raskt.. er ufattelig slitsomt når både jeg og mannen jobber skift. 

Anonymkode: da1c0...85f

Skrevet

Er det tvillinger?

Mine tvillinger våknet mange ganger på natten de første 2 årene. Den ene litt verre enn den andre. De ble lagt på hvert sitt rom for å ikke forstyrre hverandre. Det er virkelig tortur å ikke få sove skikkelig, helt grusomt! Du har min fulle sympati. Selv om det ikke hjelper noe på søvnen. 

Anonymkode: 79441...a20

Skrevet

Samme utfordringa her. Hjalp litt når jeg begynte i jobb, for da spiser gullet mer mat og mindre pupp og våkna ikke så ofte og ville ha puppen. Å ha rett temperatur hjelper også, kan virke passe varm, men fryser tydeligvis, for når jeg pakker gullet inn i tykkere nattpose sover hun videre mye bedre😊

Anonymkode: d6d01...62c

Skrevet

Hvorfor våkner de da?

Anonymkode: 21945...1e5

Skrevet

Ts her. De deler ikke rom. Begge er under 2,5 år. 

Hvorfor de våkner vet jeg egentlig ikke. Begge er mye syke og da våkner de oftere, men tror også det er mareritt, sult på yngste, voksesmerter osv. De våkner mellom 5-15 ganger hver natt hver av dem, gjerne annenhver gang. Er ikke uvanlig med våkenperioder på et par-tre timer på den yngste. 

Jeg ser på det med jobben som et stort problem fordi den krever at jeg er veldig tilstede hele tiden. Det er ikke rom for pauser eller ammetåke der. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

De våkner mye, hver natt. Sover i utgangspunktet lite. Jeg er utrolig sliten og trøtt. Har bedt om tips og råd, men det er ikke hjelp å få. Hva gjør jeg nå som jeg aldri får søvn og skal begynne i jobb igjen om en uke? Kommer ikke til å fungere på jobb

Eneste som jeg vet om som har sånne barn har kollapset. En prøvde noen uker, men sovnet et par ganger på lunsjbordet. Ble ikke tatt godt i mot. Resten utsatte jobbstarten med et eller to år. 

Skrevet
1 time siden, SesameStreet skrev:

Eneste som jeg vet om som har sånne barn har kollapset. En prøvde noen uker, men sovnet et par ganger på lunsjbordet. Ble ikke tatt godt i mot. Resten utsatte jobbstarten med et eller to år. 

Hvordan kan det la seg gjøre? 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det la seg gjøre? 

Permisjon uten lønn.

Anonymkode: 2d1fd...588

• Liker 1
Skrevet

Har de lært seg å sovne selv, uten voksne i rommet? Det hjalp her. Fra 10-15 oppvåkninger per natt, til 1-2 nå. Gutten er 8,5 mnd. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Permisjon uten lønn.

Anonymkode: 2d1fd...588

I to år? Da må vi selge, flytte langt ut på landet og bo sparsomt. 

Skrevet

TS, dette greier du. Legg deg klokka 21 og så sover du frem til de våkner. 

Jeg vet hvordan det er. Jeg har en på 5 med nattestrekk, som vokner ca 2 ganger om natta. En av oss må sove på madrass med han på golvet..

Anonymkode: f7dc7...464

Skrevet

Altså 10-30 oppvåkninge per natt. Ingen av dere kan jo ha noe særlig god søvnkvalitet. 

Hva vil de når de våkner da? 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså 10-30 oppvåkninge per natt. Ingen av dere kan jo ha noe særlig god søvnkvalitet. 

Jeg er ikke ts, men jeg hadde slike tvillinger og det var et sant mareritt... Ungene fungerte egentlig greit, det var da helst meg som gikk i dørken og fikk mange følgeplager av søvnmangel og søvnforstyrrelser som jeg sliter med mange år etter...  

Mine bare bare sov urolig, våknet lett og sovnet ikke alltid like lett igjen. Mye mareritt og nattskrekk også. 

Anonymkode: 0e562...d1d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, dette greier du. Legg deg klokka 21 og så sover du frem til de våkner. 

Jeg vet hvordan det er. Jeg har en på 5 med nattestrekk, som vokner ca 2 ganger om natta. En av oss må sove på madrass med han på golvet..

Anonymkode: f7dc7...464

Det hadde vært fint om det var så enkelt. I natt sovnet ikke yngste før 21, og den eldste hadde allerede våknet tre ganger fra han sovnet kl 20. Yngste våknet fire-fem ganger frem til 1.30 og var så våken frem til kl 5, men stilling av klokken. Sovnet kl 5 og var klar for dagen kl 6. Eldste var våken tre ganger til i løpet av natten. Jeg sovnet kl 21.15 og ble da vekket av begge frem til natten var over 1.30. Det er en vanlig natt hos oss. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen av oss sover noe særlig og ungene er ofte sutrete. Yngste vil ha mat, kos, trøst og leke. Eldste har mareritt, voksesmerter eller vil ha kos. Begge er som jeg skrev mye syke så da våkner de oftere. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymNN skrev:

Har de lært seg å sovne selv, uten voksne i rommet? Det hjalp her. Fra 10-15 oppvåkninger per natt, til 1-2 nå. Gutten er 8,5 mnd. 

Nei, dessverre. Vi har prøvd. Vi har ikke mye overskudd til å prøve heller. Den eldste forsøkte vi med i en uke, men det ble ingen bedring og enda mindre søvn så vi kastet inn håndkledet 

Skrevet

Jeg har en som våkner hver natt og er våken i flere timer før han sovner igjen. Samme hvor trøtt han er, våkner han på samme tidspunkt hver natt og holder meg oppe hele natta. Når han endelig sovner er det på tide for meg å dra på jobb.. Har søkt hjelp men verken lege eller helsesøster kunne hjelpe, så da må jeg bare leve sånn til jeg dør av søvnmangel. Fatter ikke at det ikke finnes noe hjelp å få for dette, det er jo farlig i lengden. 

Anonymkode: 5cad7...fb0

Skrevet

Jeg ville prøvd å være streng. Skrikekur.  Eventuelt ville jeg samsovet med begge en periode, så du kanskje får litt overskudd igjen. Dere kan ikke ha det sånn!

Anonymkode: dc58c...fd1

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har en som våkner hver natt og er våken i flere timer før han sovner igjen. Samme hvor trøtt han er, våkner han på samme tidspunkt hver natt og holder meg oppe hele natta. Når han endelig sovner er det på tide for meg å dra på jobb.. Har søkt hjelp men verken lege eller helsesøster kunne hjelpe, så da må jeg bare leve sånn til jeg dør av søvnmangel. Fatter ikke at det ikke finnes noe hjelp å få for dette, det er jo farlig i lengden. 

Anonymkode: 5cad7...fb0

Det der er en vane. Han vekker deg, og holder det gående. Hvor gammel er han? Er han i sprinkelseng eller står han opp selv? Hva med å overse han, og la han være for seg selv? Hva skjer da?

Barn må også lære seg at om natta er det rolig, og da får de ikke underholdning. 

Anonymkode: 55881...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...