AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Da jeg var yngre brydde jeg meg 0, men nå er jeg 31 og gidder ikke kjøpe ting i akryl og polyester. Kjøper utelukkende, bomull, viskose, ull, silke etc. Syntes det er få Kjede butikker som fører dette. Prøver man å handle på zalando eller lignende ser man også at det meste er klamme materialer. Er dette fordi det rett og slett ikke er marked for dette? Er folk flest ikke opptatt av stoffet? Anonymkode: a287b...175 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #2 Skrevet 28. oktober 2017 Heroin er stoffet jeg har klær i. Anonymkode: 7cc36...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #3 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg gjør akkurat det samme, kjøper aldri syntetiske stoffer hvis det er snakk om plagg som skal rett på huden. Ytterplagg er jeg ikke fullt så nøye med. Anonymkode: 3688b...2c3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #4 Skrevet 28. oktober 2017 Kjøper kun bomull, ull, silke og bambusviskose. Sjekker vaskelappen før jeg kjøper noe. Kan avvike fra dette dersom jeg virkelig liker et plagg, men kjøper aldri plagg med masse akryl eller polyester. Anonymkode: e5fdf...087 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #5 Skrevet 28. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjøper kun bomull, ull, silke og bambusviskose. Sjekker vaskelappen før jeg kjøper noe. Kan avvike fra dette dersom jeg virkelig liker et plagg, men kjøper aldri plagg med masse akryl eller polyester. Anonymkode: e5fdf...087 Åja, og lin! Jeg kjøper plagg av lin i blant til bruk på sommeren. Anonymkode: e5fdf...087 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #6 Skrevet 28. oktober 2017 Det er billigere med syntetiske stoffer, acryl pytter de jo nesten i det meste, er så kjedelig å se et pent plagg får så se merkelappen og leser at det er acryl i. Jeg kjøper ull, bomull og silke, men om det er en liten %andel polyester, så kjøper jeg genseren, men aldri om det er acryl. Anonymkode: 544fb...d00
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #7 Skrevet 28. oktober 2017 Hvor kjøper dere klærne? Jeg prøver å kjøpe mest mulig klær i bomull, bambus og silke. Handler mest på Zalando. Der kan man jo velge hvilket materiale det skal være i, der man søker. Anonymkode: 2670c...7ea 2
Gjest Ingenting2 Skrevet 28. oktober 2017 #8 Skrevet 28. oktober 2017 Kjøper ikke polyester eller acryl, det tåler ikke huden min.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #9 Skrevet 28. oktober 2017 Ofte er det jo diverse blandinger som gjerne inkluderer litt polyester. Hvordan er det dere klarer å utelukke dette helt? Jeg synes det er vanskelig å finne klær jeg liker i seg selv, og å finne noe som 100% har det stoffet jeg ønsker er rundt 1/10000000 sjanse. Anonymkode: 1d982...a84 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #10 Skrevet 28. oktober 2017 Pels og dun. Ellers aner jeg ikke og jeg bryr meg heller ikke Anonymkode: f9176...ff2
chouette Skrevet 28. oktober 2017 #11 Skrevet 28. oktober 2017 Akryl er bannlyst her i gården. Det meste er i bomull, ull og elastan. Finnes sikkert en del polyester i noen truser og bh-er.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #12 Skrevet 28. oktober 2017 Viskose er jo et helt forferdelig stoff... det får sånne bittesmå nupper etter bare noen få vask- og de er HELT umulig å få bort fra plagget (fordi de er så små- men de gir plagget et veldig «slitt» utseende). Jeg har prøvd å kjøpe viskoseplagg både fra dyre og fra billige butikker- det samme skjer uansett, det blir bare nuppete og fælt etter kort tid. Så det styrer jeg langt unna! Jeg har i all hovedsak klær i bomull, silke og ull- og en gang i blant et plagg i polyester- eller delvis polyester. Det er dessverre veldig mange pene bluser som er laget i polyester, og så lenge jeg bruker dem med en ulltrøye under, går det i grunnen helt greit. Anonymkode: bdcdc...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #13 Skrevet 28. oktober 2017 husker med skrekk syntetiske gensere i ungdomstiden, de stinket og kjentes klamme. Nå bruker jeg bomull eller ull Anonymkode: 9457c...59b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #14 Skrevet 28. oktober 2017 Ull, bomull, silke og lin. Anonymkode: 8c828...14b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #15 Skrevet 28. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viskose er jo et helt forferdelig stoff... det får sånne bittesmå nupper etter bare noen få vask- og de er HELT umulig å få bort fra plagget (fordi de er så små- men de gir plagget et veldig «slitt» utseende). Jeg har prøvd å kjøpe viskoseplagg både fra dyre og fra billige butikker- det samme skjer uansett, det blir bare nuppete og fælt etter kort tid. Så det styrer jeg langt unna! Jeg har i all hovedsak klær i bomull, silke og ull- og en gang i blant et plagg i polyester- eller delvis polyester. Det er dessverre veldig mange pene bluser som er laget i polyester, og så lenge jeg bruker dem med en ulltrøye under, går det i grunnen helt greit. Anonymkode: bdcdc...7e7 Aldri opplevd nupper på viskose. Hvordan vasker du det? ts Anonymkode: a287b...175 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #16 Skrevet 28. oktober 2017 Men hvor handler dere? Tydeligvis er det jo mange som ikke bryr seg ettersom så utrolig mange butikker selger så mye ‘plaststoff’ ts Anonymkode: a287b...175 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #17 Skrevet 28. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri opplevd nupper på viskose. Hvordan vasker du det? ts Anonymkode: a287b...175 30 grader finvask, som jeg gjør med det meste av tøyet mitt. Hvis du aldri har opplevd det, er du jammen heldig. Jeg har diskutert det med flere venninner også, som alle har samme negative erfaring som meg. Anonymkode: bdcdc...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #18 Skrevet 28. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: 30 grader finvask, som jeg gjør med det meste av tøyet mitt. Hvis du aldri har opplevd det, er du jammen heldig. Jeg har diskutert det med flere venninner også, som alle har samme negative erfaring som meg. Anonymkode: bdcdc...7e7 Samme gjør jeg. Like fine vask etter vask. Kanskje forskjell på maskiner da... ts Anonymkode: a287b...175
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #19 Skrevet 28. oktober 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: 30 grader finvask, som jeg gjør med det meste av tøyet mitt. Hvis du aldri har opplevd det, er du jammen heldig. Jeg har diskutert det med flere venninner også, som alle har samme negative erfaring som meg. Anonymkode: bdcdc...7e7 Jeg har heller ikke opplevd det. Jeg vasker også på 30 grader finvask. Anonymkode: 1d982...a84
tirben Skrevet 28. oktober 2017 #20 Skrevet 28. oktober 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: 30 grader finvask, som jeg gjør med det meste av tøyet mitt. Hvis du aldri har opplevd det, er du jammen heldig. Jeg har diskutert det med flere venninner også, som alle har samme negative erfaring som meg. Anonymkode: bdcdc...7e7 Har heller aldri hatt problemer med viskose! Kanskje noe galt mrd vaskemaskinen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå