Gå til innhold

Ammer i søvn.. går over av seg selv eller slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på akkurat 7 måneder som jeg ammer i søvn på den første luren og når hun skal sove for natta. Hun sovner lett i vogna, men den må riktignok være i bevegelse, hehe.

Vi kunne veldig tenke oss at pappaen skal kunne legge også innen noen måneder, men vi er ikke der ennå. Pappaen har vært noe bortreist i jobb og jobber utover ettermiddagene, så har gjerne bare 1 time på morgenen og 1 time på ettermiddagene med henne. Han tar alltid grøt + kveldsstell.

Merker vi det når hun er klar for å legges uten amming eller av pappaen?

Noen med erfaringer? Hvordan har dere gjort det, har babyen vist at den ikke vil ha pupp til legging eller hva? Eller har dere ammet før leggingen og bare forsøkt å legge?

Vi ønsker ikke noen form for skrikekur og ønsker ikke å presse frem noe. 

På forhånd tusen takk for alle svar!:-)

Anonymkode: e6b16...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammet liggende i vår seng og lot barnet spise seg mett og døsig. Koblet fra med en finger i munnen. Det ble skrik og skrål, men jeg lå inntil og trøstet, så babyen var aldri utrygg, bare frustrert. Første kveld tok det en halvtime, men ganske raskt reduksjon til noen få minutter ettersom babyen skjønte at det går an å sovne med tom munn. Etter først å ha lært det, ville h*n ofte spytte ut og snu seg bort selv for å sovne (samsov om nettene fra jeg selv la meg).

Anonymkode: 8cea9...552

Skrevet

Jeg ammet barna i søvn når jeg la, frem til de sluttet å bli ammet, ved 18mnd alder.
Pappaen (eller bestemødre) kunne også legge, men han måtte da gi morsmelk på flaske.
De etterlignet da min leggesituasjon så godt de kunne. (Kos, flaske og nattasang.) Og det gikk gjerne fint.

Dere må nok bare forsøke at pappaen legger.
Barn foretrekker faste rutiner, og vil holde seg til denne så lenge det er mulig. (Altså vil ikke barnet initiere en endring selv. Det må dere gjøre.)
Men så lenge dere kun gjør små endringer på rutinen, så vil antagelig ikke barnet protestere.

Anonymkode: a6312...fb4

Skrevet

Jeg ammet liggende. Når babyen var mett tok jeg puppen ut og gå henne smokk. Det ble litt grining i starten.  Etterhvert sovnet babyen da hun fikk smokken i sengen. 

Anonymkode: abe30...64f

Skrevet

Tror hun begynte å koble seg av for å sovne selv da hun var tja...rundt året?
Men pupp før leggetid ble det helt til hun ikke ville mer fordi jeg er gravid og antagelig mistet melka nå for et par mnd siden. Da var hun 19 mnd. De gangene pappan har prøvd å legge har jeg kommet hjem til pysjfest så det har hun hittil ikke vært helt klar for. Men nå prøver vi snart igjen og ser hvordan det går nå som puppen er ute av leggebildet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...